Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Njaa.
Tycker du hänger upp dig lite för mycket att vi inte värvade Draxler. Känns inte som ett essentiellt köp, just nu iaf.
Däremot hade jag gärna sett ett lån av Vucinic. Eller Berbatov. Det är liksom ingen nyhet att det är ganska tomt bakom Giroud.
Kongo Kim kan fungera som en duglig truppspelare, han kommer ju knappast vara en startspelare.
Nej, vi behövde en anfallare redan i somras. Och nu har det cirkulerat rimliga lösningar fram och tillbaka, Berbatov, Vucinic o.s.v. Inga superstjärnor men erfarna och kompetenta spelare som kan göra jobbet. Är det verkligen så jävla omöjligt att ta in en sådan spelare och ge en sliten Giroud lite andrum?
Jag menar, vi gick in i den här säsongen med utgångspunkten att vi var en vettig anfallare kort. De flesta verkade utgå ifrån att man rimligtvis måste försöka åtgärda det (härda ut till januari), men nu ska man alltså spela en hel säsong med enbart Giroud, det är så jävla oansvarigt. Jag kan sätta vad som helst på att vi kommer se precis samma sak som med Jack Wilshere av det där sjuka beroendet av en spelare, och så kommer vi ha en Giroud som är borta en längre tid som följd. Historien upprepar sig..
Angående Draxler så är det förstås framförallt så att han också är fullt kapabel att täcka upp anfallsposten om det skulle behövas. Det vore en väldigt nyttig spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Hoppas nästan Giroud går sönder för resten av säsongen så att Bendtner, Özil och Poldi får visa sig kapabla på topp. Det är inget stort problem egentligen. Visst man borde kanske löst ett lån, men med största sannolikhet blir inte Giroud långtidsskadad.
Haha, och hur fan vet du det? Är du och Wenger fjärrskådare tillsammans? Giroud absolut måste spela mot Bayern, mot Liverpool två gånger, mot United o.s.v. I helvetesschemat vi har framför oss, och han har redan sett märkbart sliten ut.
Det hela handlar i slutändan om det är gott nog att komma trea. För det vore en sak om vi hade bayerns eller citys trupp, då behöver man inte värva, men det här agerandet är i princip bara att lägga sig ner och ge upp. Det är förmodligen bara Arsene Wenger som skulle försöka spela en hel säsong med en enda striker. Antingen levererar han resultat eller så får han gå, så enkelt är det. Det finns inga ursäkter längre.. Vill man inte vinna har man inget i fotbollen att göra.