2014-02-01, 00:30
Medlem
Skranks avatar
Manchester Citys ägare ryktas vara nära att genomföra ett köp av den portugisiska klubben Boavista F.C. Ska ha rapporterats i Portugisisk media. Sedan tidigare har ju Chelsea och Vitesse haft ett väldigt tight samarbete där Abramovichs nära vän alternativt att Abramovich själv äger klubben (lite oklart det där väl?) Där Chelsea skeppar iväg unga spelare som inte får plats i truppen för att utvecklas. Tanken ska vara detsamma för City och Boavista.

Är det här början på en ny trend inom toppfotbollen? Där klubbar med rika ägare, möjligtvis att även andra storklubbar i Europa gör samma sak med tiden. Köper upp klubbar i mindre ligor för att använda som farmarklubbar?

Inget annat än rykten än så länge. Såg det på en twitter knyten till City som hänvisar till en Portugisisk tidning (O Jogo) där man hävdar att Citys ägare är nära att genomföra ett köp av klubben. Kan mycket väl tänka mig att de är inspirerade av Chelsea/Vitesse samarbetet och är intresserade av att göra samma sak.
2014-02-01, 00:31
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag vet inte jag, tycker nästan det är hans största svaghet. Hälften av matcherna kan han se ganska sansad ut, men den andra hälften är han övertänd, spänd, överarbetar varje bollkontakt och går bort sig i defensiven. Han är verkligen inte någon att luta sig emot bara för att han fyllt 30 nu och spelat ett tag i Europa.

Han kostar inga pengar, och det kan vara nyttigt att kunna vila någon i givna segrar, men att rotera in honom i lite tuffare matcher tror jag är riskabelt. Det är en säkerhetsrisk, även om hans tillslag säkert kommer ligga bakom lite mål framåt om han får spela.
Att du som är den största Källström hataren på forumet skulle dyka upp efter detta var ju ingen högoddsare. En stor personlig förlust för dig att Källström går till en storklubb antar jag?

Minns när du svamla om att det var viktigt att Källström inte skulle ha någon speltid mot tyskarna i Berlin. Och nu poppar du upp igen och säger att han inte kommer att hålla mot svårt motstånd. Får hoppas för Källströms skull att du är ute och kör båt på tågrälsen lika mycket som förra gången.
2014-02-01, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Manchester Citys ägare ryktas vara nära att genomföra ett köp av den portugisiska klubben Boavista F.C. Ska ha rapporterats i Portugisisk media. Sedan tidigare har ju Chelsea och Vitesse haft ett väldigt tight samarbete där Abramovichs nära vän alternativt att Abramovich själv äger klubben (lite oklart det där väl?) Där Chelsea skeppar iväg unga spelare som inte får plats i truppen för att utvecklas. Tanken ska vara detsamma för City och Boavista.

Är det här början på en ny trend inom toppfotbollen? Där klubbar med rika ägare, möjligtvis att även andra storklubbar i Europa gör samma sak med tiden. Köper upp klubbar i mindre ligor för att använda som farmarklubbar?

Inget annat än rykten än så länge. Såg det på en twitter knyten till City som hänvisar till en Portugisisk tidning (O Jogo) där man hävdar att Citys ägare är nära att genomföra ett köp av klubben. Kan mycket väl tänka mig att de är inspirerade av Chelsea/Vitesse samarbetet och är intresserade av att göra samma sak.

Kan tyvärr nog bli så.. City äger väl redan en klubb i USA och Australien? Sistnämnda köpte man ju nyss har jag för mig. Man mår illa för fan
2014-02-01, 01:32
Medlem
zizacons avatar
Fy fan, jag mår illa ärligt talat. Med tanke på det läge som Arsenal befinner sig i är det här det största fiaskot sedan panikköpen och storförlusten mot United. En klubb som desperat behöver ta in en striker har alltså istället lyckats låna ut en av sina strikers - sedan är Park förvisso värdelös men det visar ju var de sjuka prioriteringarna ligger, om man slösar tid på det sista dan på fönstret.

Nu har vi alltså hamnat i en situation med Ramsey och Walcott borta länge som ska ersättas av jävla Källström!!! och går Giroud sönder är säsongen över. Detta för en klubb som inte vunnit någonting på nästan tio år, och nu faktiskt är med i racet - men har skador och tufft schema framför sig. Det visar helt enkelt bara på en total brist på ambition, och det verkar tydligt att det är Wenger själv som stoppat Draxleraffären.

Jag menar vi kan ju köpa att man inte värvar Draxler, men det finns ju mängder av hyggligt kompetenta strikers där ute.. För mig är det toalt oförsvarbart och fullständigt oansvarigt att inte ta in någon slags basal täckning på anfallssidan. Det känns som man väntat till sista dagen och totalt gjort bort sig, som så många gånger innan. Det är Wengers överlägset sämsta egenskap att han kan hamna i de här sjuka apatiska tillstånden, där man måste välja antingen alternativ A, B ellr C.. Ibland kan man inte få A, men att göra något val är i vissa fall fullständigt överlägset att inte göra något alls, och det fattar inte Wenger. Ibland är det oändligt mycket bättre att göra en lite sämre affär på en hygglig spelare än att låta bli, därför att låter man bli kan det sluta i total katastrof.

Nej, det är upp till Wenger att bevisa att han har gjort rätt nu, och om han inte gör det, och man ramlar ur titelracet så måste man ifrågasätta skarpt var ambitionsnivån faktiskt ligger. Klubben stöttar alldeles uppenbart med pengar, och var fullt beredda att t.om. ta in Draxler. Wenger är inte anställd som ekonom, han ska göra det bästa möjliga av laget, och gör han inte det så får vi åter börja ifrågasätta om han ska vara kvar. Sanningen är att gubben faktiskt inte har vunnit någonting på alla dessa år. En hungrig tränare borde kasta sig huvudstupa över varje tänkbar möjlighet att tillslut få ta en titel! Jag ser det som fullständigt otänkbart att Mourinho eller Fergusson efter åratal av uteblivna framgångar skulle sitta och räkna mynt, när de lett tabellen under hela hösten.
Senast redigerad av zizacon 2014-02-01 kl. 01:35.
2014-02-01, 01:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Fy fan, jag mår illa ärligt talat.

Njaa.

Tycker du hänger upp dig lite för mycket att vi inte värvade Draxler. Känns inte som ett essentiellt köp, just nu iaf.

Däremot hade jag gärna sett ett lån av Vucinic. Eller Berbatov. Det är liksom ingen nyhet att det är ganska tomt bakom Giroud.

Kongo Kim kan fungera som en duglig truppspelare, han kommer ju knappast vara en startspelare.
2014-02-01, 01:42
Medlem
anteri17s avatar
Hoppas nästan Giroud går sönder för resten av säsongen så att Bendtner, Özil och Poldi får visa sig kapabla på topp. Det är inget stort problem egentligen. Visst man borde kanske löst ett lån, men med största sannolikhet blir inte Giroud långtidsskadad.
2014-02-01, 01:42
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nu har vi alltså hamnat i en situation med Ramsey och Walcott borta länge som ska ersättas av jävla Källström!!! och går Giroud sönder är säsongen över.

Podolski och Bendtner är visserligen inte några kanonersättare, men säsongen över? Borta ur titelracet snarare, men det kanske var det du menade?
2014-02-01, 01:57
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hoppas nästan Giroud går sönder för resten av säsongen så att Bendtner, Özil och Poldi får visa sig kapabla på topp. Det är inget stort problem egentligen. Visst man borde kanske löst ett lån, men med största sannolikhet blir inte Giroud långtidsskadad.

Jag vet att du tycker att Bendtner är underskattad osv, men det är ju ren och skär fakta att han inte håller när det kommer till klubbar med högsta möjliga ambitioner. En medelmåtta at best. En stark striker hade gjort stor skillnad både på plan och i känslan kring klubben inför vad som komma skall.

En bra värvning hade varit en stor skjuts. Det blir ju CL-plats och seriös titelutmaning ändå, men det hade kunnat vara bättre.
2014-02-01, 02:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
En bra värvning hade varit en stor skjuts. Det blir ju CL-plats och seriös titelutmaning ändå, men det hade kunnat vara bättre.

Instämmer.

Nu får vi sikta på en tredjeplats, bakom City och Chelsea, oljeklubbarna.

Visst, en automatisk CL plats hade man ju varit nöjd med innan säsongen när det lät på folk som att vi skulle åka ur, men nu känns det lite kymigt. Och onödigt.
2014-02-01, 02:24
Medlem
namerlesss avatar
Tycker det är väldigt mycket negativt, varför skulle Arsenals säsong vara över nu?

Dom ligger ju 2a, en poäng efter City och då har vi spelat mot alla lag med bara en striker?
Tror verkligen vi klarar oss med honom och kan vinna ligan fortfarande, visst går Olivier sönder blir det större problem, men så dålig är inte Podolski som forward att vi ska tappa allt.

Det är inte bara strikern som gör mål i Arsenal, Cazorla har hittat en jäkla form nu tex.
2014-02-01, 02:35
Medlem
Ni som tycker att wenger borde pungat ut menar alltså att Draxler ska vara värd ungefär lika mycket som Özil?

Jag hade gärna haft en anfallare till men samtidigt tycker jag att det är viktigt att Arsenal står fast vid sin filosofi och har sina värderingar, även när det är lätt att göra som alla andra och värva för stora pengar utan att tänka på konsekvenserna i det långa loppet.

Jag har aldrig förväntat mig att vi ska handla på marknaden på samma sätt som City och Chelsea och sen låna ut spelare som är köpta för summor som vanliga lag köper startelva spelare för.

Jag hoppas Wenger får rätt till slut och vi kan vara med om titlarna in i april.
Vi har haft ligaledning 90% av säsongen så truppen vi har kan ju inte vara helt värdelös, plus att city och chelsea möts på måndag så chansen att vi ligger etta efter det är stor(jag utgår från att vi slår Crystal Palace på söndag.
2014-02-01, 02:38
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa.

Tycker du hänger upp dig lite för mycket att vi inte värvade Draxler. Känns inte som ett essentiellt köp, just nu iaf.

Däremot hade jag gärna sett ett lån av Vucinic. Eller Berbatov. Det är liksom ingen nyhet att det är ganska tomt bakom Giroud.

Kongo Kim kan fungera som en duglig truppspelare, han kommer ju knappast vara en startspelare.

Nej, vi behövde en anfallare redan i somras. Och nu har det cirkulerat rimliga lösningar fram och tillbaka, Berbatov, Vucinic o.s.v. Inga superstjärnor men erfarna och kompetenta spelare som kan göra jobbet. Är det verkligen så jävla omöjligt att ta in en sådan spelare och ge en sliten Giroud lite andrum?

Jag menar, vi gick in i den här säsongen med utgångspunkten att vi var en vettig anfallare kort. De flesta verkade utgå ifrån att man rimligtvis måste försöka åtgärda det (härda ut till januari), men nu ska man alltså spela en hel säsong med enbart Giroud, det är så jävla oansvarigt. Jag kan sätta vad som helst på att vi kommer se precis samma sak som med Jack Wilshere av det där sjuka beroendet av en spelare, och så kommer vi ha en Giroud som är borta en längre tid som följd. Historien upprepar sig..

Angående Draxler så är det förstås framförallt så att han också är fullt kapabel att täcka upp anfallsposten om det skulle behövas. Det vore en väldigt nyttig spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Haha, och hur fan vet du det? Är du och Wenger fjärrskådare tillsammans? Giroud absolut måste spela mot Bayern, mot Liverpool två gånger, mot United o.s.v. I helvetesschemat vi har framför oss, och han har redan sett märkbart sliten ut.

Det hela handlar i slutändan om det är gott nog att komma trea. För det vore en sak om vi hade bayerns eller citys trupp, då behöver man inte värva, men det här agerandet är i princip bara att lägga sig ner och ge upp. Det är förmodligen bara Arsene Wenger som skulle försöka spela en hel säsong med en enda striker. Antingen levererar han resultat eller så får han gå, så enkelt är det. Det finns inga ursäkter längre.. Vill man inte vinna har man inget i fotbollen att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in