2013-07-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Har sett hur det går till på AJ rättegångar. Han är iskall, han har ingen ånger för det han gjort. Han är mycket smart. Han lurar alla(tror han) med ett mycket korrekt språk. Han har ingen som helst empati för de som drabbats av hans vrede. Snarare tvärt om, han anser att felets är deras å ingen annans. Han slår dem(både vänner och flickor) så att de ska lära sig "BETE" sig rätt. Det finns inte mycket sanning som kommer ur denna mannen käft. Åter igen AJ bryr sig inte om varken IF eller någon annan mer än sig själv. Han tror att han är Gud själv. Glöm inte att både ex Hitler å Stalin var psykopater men ändå lyckades de få med sig folket. Mycket "kloka" killar.

Förutom det faktum att...om AJ hade varit så himla smart och manipulerande, så hade han vetat hur han skulle uttrycka sig på FB och i Aftonbladet för att INTE framstå som kall, hänsynslös och skyldig.

En bättre manipulatör vet att de måste fejka empati och medkänsla. Alla oempatiska och manipulerande människor är inte lika smarta. Vissa är smartare...
Citera
2013-07-31, 12:17
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greypower
Uppdatering: AJ sitter i häkte i Warszawa och det kan ta en vecka eller färhoppningsvis flera veckor innan han överlämnas till Svensk polis.

Han delar sin cell med flera andra Polacker som säkert tycker det är roligt att della cellen med en nazi kvinnomisandlare mistänkt för mord på en ung 2 barns mor.

Konstigt med AJs Polska vänner som tycker att Hitlers förintelse projekt var bra. Hitlers förintelse prioriteringar var först judar och ziggenare, men efter det var det Polska folket. Han hade ju redan börjat så smått med det.
Tusen tack för uppdateringen! Det uppskattas massvis (jag är höggravid och försöker att orka så gott det går).

Jag har börjat tro att det ingår i AJs sjuka plan att ännu ha tid på sig till att finslipa sin historia en sista gång. Just därför ogillar jag att han är kvar i Polen (han blir inte förhörd där nere, va?). Vad som dock fick mig att dra på smilbanden var när jag läste att du hade skrivit att han delar cell med polacker. Hoppas att de är stora, mörka och starka och ser ner på denna lilla rödtott som försöker att hävda sig inne bland tuffingarna.

I amerikanska häkten blir det ju ofta slagsmål inne i cellerna (trångt och jävligt). Är det vanligt även i Polen? Vet inte hur de har det med observanta vakter osv samt hur, när och om de ingriper.

Är man ond om man önskar att det ska vara några utslagna tänder, ett knäckt näsben och blåtiror på karln när han återvänder till Sverige?
Citera
2013-07-31, 12:24
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Tusen tack för uppdateringen! Det uppskattas massvis (jag är höggravid och försöker att orka så gott det går).

Jag har börjat tro att det ingår i AJs sjuka plan att ännu ha tid på sig till att finslipa sin historia en sista gång. Just därför ogillar jag att han är kvar i Polen (han blir inte förhörd där nere, va?). Vad som dock fick mig att dra på smilbanden var när jag läste att du hade skrivit att han delar cell med polacker. Hoppas att de är stora, mörka och starka och ser ner på denna lilla rödtott som försöker att hävda sig inne bland tuffingarna.

I amerikanska häkten blir det ju ofta slagsmål inne i cellerna (trångt och jävligt). Är det vanligt även i Polen? Vet inte hur de har det med observanta vakter osv samt hur, när och om de ingriper.

Är man ond om man önskar att det ska vara några utslagna tänder, ett knäckt näsben och blåtiror på karln när han återvänder till Sverige?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=4156102
Citera
2013-07-31, 12:27
Medlem
silbersky007s avatar
Om Thomas Quick frikänns för 8 mord som han erkänt det här mordet i Trollhättan känns som kan sluta hur som helgardering .

Det jag ser är att polisen vill visa medborgarna i Trollhättan att polisen gör sitt jobb sedan det är upp till tingsrätten att fatta beslut .

Hade det vart pengar inblandat skattefusk bedrägeri så finns det större chans att få fängelse .
Citera
2013-07-31, 12:28
Medlem
Kan det vara så att AJ har begått brott i Polen som AJ ska utredas för. Gissar att Polska myndigheter gör en rejäl koll när man haffat en man som är internationellt efterlyst och även nationalsosse.
Citera
2013-07-31, 12:28
Medlem
Det här är ju synnerligen intressant om någon av de tre har en iPhone, särskilt det fetade.
Filen lagras dolt i telefonen.

By passively logging your location without your permission, Apple have made it possible for anyone from a jealous spouse to a private investigator to get a detailed picture of your movements.

The most interesting data is the latitude, longitude location and the timestamp. The timestamp shows the time in seconds since January 1st 2001.

To make it less useful for snoops, the spatial and temporal accuracy of the data has been artificially reduced. You can only animate week-by-week even though the data is timed to the second, and if you zoom in you’ll see the points are constrained to a grid, so your exact location is not revealed. The underlying database has no such constraints, unfortunately.
Citera
2013-07-31, 12:29
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken

Nazister står i lägre rang i Polen på häktena då Polackerna avskyr Nazister. Sedan så är han som Svensk lägre kurs om ingen pratar Engelska,Svenska i cellen. Han kommer ha det tufft maten är värdelös i dom Polska häktena oftast är det soppa och bröd samt vatten. Läkarvården skall vi inte tala om. Så han kan gott sitta där och glo på Polacken.
Citera
2013-07-31, 12:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Nazister står i lägre rang i Polen på häktena då Polackerna avskyr Nazister. Sedan så är han som Svensk lägre kurs om ingen pratar Engelska,Svenska i cellen. Han kommer ha det tufft maten är värdelös i dom Polska häktena oftast är det soppa och bröd samt vatten. Läkarvården skall vi inte tala om. Så han kan gott sitta där och glo på Polacken.

Jag är nyfiken på var du fått dessa uppgifter ifrån då de inte stämmer överens med mina kompisars erfarenheter. Däremot känner jag folk som haft det svårt i vanliga fyllefall och ide få fall så stämmer det överens med vad du skriver.

Ingen av dessa har några nassesympatier.
Citera
2013-07-31, 12:42
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Inte jag heller.

En oskyldig gör knappast så som AJ gör. Han kommer undan den första natten för att sen dra iväg på en 3-dagars semester. Kommer sen undan igen och drar nu iväg till Polen för en längre semester. Hur man nu överhuvudtaget kan åka på semester när ens nära vän dött. Även en psykopatisk nazist skulle väl sörja en nära väns död med dom som står en nära, lite som när AJ bjöd DB på resan efter DB´s nära anhörigs död. En vän sviker inte i kärva tider så som AJ gjort om man nu är en vän.(Och oskyldig d.v.s)

PS. Hej FB förresten.

Citat:
Ursprungligen postat av wazlada

Detta valde han själv AJ och ändå vill personer i tråden beskriva honom som intelligent!!

Han må ha ett jäkla munläder den stora pojken och kunna nästla sig ur prekära situationer men nu har han väl ändå satt sig själv riktigt i klistret.

Nä, jag tror inte det blir någon nominering i år heller AJ.
Citera
2013-07-31, 12:43
Medlem
silbersky007s avatar
Det jag läser på polska nyheter så har dem hittat en ny Breivik som försökt bomba Warszawa
Det här kan göra att dem söker efter flera inblandade

http://www.thenews.pl/
Citera
2013-07-31, 12:45
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
WAHHHHH!

Frågan är om AJ visste att han skulle få polska kramkompisar i cellen, eller om han (som jag tror att någon skrev) trodde att han skulle få bo på något 5-stjärnigt hotell i väntan på att få fara hem till Sverige.

Tror ni att han pallar trycket i det polska häktet? Han kanske blir någons bitch och tappar tvålen stup i kvarten.
Citera
2013-07-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det stämmer inte, finns fall där personer blivit gripna, avlyssnade etc när mobilerna varit avstängda. Ska tillägga att jag själv varit med om en liknande incident.

Därför är det vanligt i kriminella kretsar att man tar ur batteriet alternativt lägger telefonen i ett annat rum när man pratar om något som inte är lagligt.

Kan du belägga något fall med en seriös källa?

Har du själv gått på pumpen när det gäller avlyssning via avstängd telefon, så är det nog tyvärr så att du (och DaBitch) har fått ett spionprogram inlagt i telefonen och att den inte stängts av. Det bara ser ut så.

Tror knappast att Säpo ser trollhättenassarna som ett säkerhetsproblem av sådan dignitet att de mixtrat med deras telefoner och i tråden gällde frågan om huruvida de misstänktas telefoner kan positioneras via basstationer om de är avstängda. Det kan de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in