Citat:
Ursprungligen postat av
Adolf-Einstein
Gissar på att du är en överraskad gammal gubbe som inte hänger med i radikalfeminismens korståg. Jag läser bara vi/dom, hantverkarkläder, generalisering, svensk man, "tappa stilen" ect. Det handlar inte längre om kvinnlig rösträtt och lika löner för lika arbete eller vara fin i kanten. Alla ska tycka, se och känna enligt vad idioter tänker sig.
Det där är mittiprick - förutom att jag är kvinna, men absolut en yrvaken sådan. Jag har inte hängt med i radikalfeminismens korståg. När jag ser den ena hattråden efter den andra med hat mot feminister så fattar inte jag att det är radikalfeminism som hatas. Men hur ska man kunna begripa det när det inte står det.
Så vad är okej när det gäller feminism, vart går gränsen? Hur mycket jämställdhet vill ni män ha? Någon har skrivit att han gillar när kvinnan är den som tar mest ansvar för hemmet. Det är väl ungefär så det är nuförtiden. Det finns i alla fall hur många hemsidor som helst där kvinnor visar upp hem som är pyntade i minsta centimeter. Och det verkar ingå en man som lever i paketet också. Kan det ändå inte vara bra om kvinnan också jobbar så att ni män slipper betala för rubbet?
Vad är det egentligen som är så himla jobbigt med att kvinnor är mer jämlika än förr. Är det att åka med en kvinnlig busschaufför som får mannen att knyta näven i fickan? Eller är den feminismen okej? Vad är det då som är så fruktansvärt jobbigt att man vräker ut hat mot all feminism i tråd efter tråd?