Citat:
Varför har man en människosyn av det?
Kallar man en tjej för slampa (och inte är en tonåring som bara vill spela cool och bråka) så bottnar det i att man tycker att tjejen ligger eller har legat runt för mycket och bjudit ut sig själv till en osmaklig nivå.
Thats it.
Varför har man då en kass kvinnosyn?
En tjej som kallar sin pappa för gubbjävel, har hon en kass gubbsyn?
Kallar man en tjej för slampa (och inte är en tonåring som bara vill spela cool och bråka) så bottnar det i att man tycker att tjejen ligger eller har legat runt för mycket och bjudit ut sig själv till en osmaklig nivå.
Thats it.
Varför har man då en kass kvinnosyn?
En tjej som kallar sin pappa för gubbjävel, har hon en kass gubbsyn?

Om man anser att en man har mer tillåtelse att ligga runt än en kvinna så har man, enligt mig, en skev människosyn.
Sexualiserade glåpord är betydligt värre än ord som idiot då de går in på det privata.
Jag hävdar nämligen att man inte ens kan vara en slampa egentligen. Det finns ingen anledning till att andra ska ge personer glåpord pga ens persons sexliv som inte skadar någon. Och om det skulle vara så att sexlivet är en del i ett självdestruktivt leverne så hjälper man knappast till genom att kalla personen för slampa.
Citat:
Jag kan inte se orden som laddade på samma sätt som dig tydligen. Jag får höra att jag är bög mer än ett par gånger i månaden och det trots att jag inte är det. Skillnaden är nog att dom som tycker det är ett laddat ord antingen skäms för något dom gjort så dom vet om att det är sant eller för att dom har dåligt självförtroende. Jag vet inte vilket men jag har svårt att se hur det påverkar människosynen.
Om man använder ordet bög som skällsord, oavsett om personen man säger det till är homosexuell eller inte, så har man någon form av homofobisk tendens. Det för mig räcker för att kvala in som skev människosyn.