Citat:
Ursprungligen postat av
bjursa
I ett hypotetiskt parallellt universum utan feminism så vore det möjligt att jag skulle snacka om könsroller då jag läst en hel del på universitet. Roller är i grunden ett sociologiskt begrepp.
Feminismen är en kacklande
höna och antifeminismen är ett ruttet
ägg 
Nej du skulle inte tala om könsroller och med det perspektivet du har i en värld utan feminism men du har inget begrepp överhuvudtaget över hur indoktrinerad du faktiskt är. Du kanske inte klassar dig som feminist men du tänker ju exakt som en. Ser du inte det själv? Det blir lite jobbigt då för en sån som du som tror du är så käck så käck när du inte väljer sida utan lite så fegt tror sig stå i mitten. Men det gör du inte, inte ens i närheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Säg det till en fjortonårig kille som inte vågar börja på sin drömaktivitet balett bara för att resten av skolan då skulle frysa ut honom.
Du kanske ska se lite längre än bara till dig själv...
Varför vågar han inte det tror du? Kanske för att feminister tryckt ner han i hela sitt liv så nu vågar han inte att agera som en man och göra som han vill. Förstår att hela livet blir problematiskt för din sort när man inte förstår mansrollen eller rättare sagt skriver om den helt felaktigt. Lär pojkar att agera som män istället så är det ingen jävel som kommer ha några åsikter om någon balett. Har en polare i MC Sweden som samlar på orkidéer, antal människor som drivit med han för det genom livet? Noll.

Hänger du med på vad jag vill ha sagt? Problemet är att pojkar inte får vara pojkar och därmed inte blir riktiga män och inget annat för en riktig man som brinner för något skiter givetvis fullständigt i vad andra människor tycker och får därmed automatiskt respekt. Det är att vara man.
Du beskriver en nertryckt feminiserad fjolla, en sådan som du och din sort i 30 års tid har gjort allt för att skapa så vafan gnäller ni för nu när ni har fått som ni vill? Svenska pojkar är ju snällast i världen tom och då vågar man ju inte sticka ut såklart men ska ju en vara ett duktigt får i den feministiska hagen. Gillar ni inte produkten ni skapar så får ni kanske tänka om?