2013-07-30, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jag syftade på anpassning i största allmänhet. Samhället, könsroller, osv. förändras av en stor mängd skäl varav inte ens de flesta har att göra med "feminism". Anti-feministen har en stor mängd personliga tillkortakommanden där kvinnor och feminister fungerar som syndabock. istället för att rycka upp sig och ta tag i de egna problemen så attackeras en feminist, en säkerhetsventil när det ångar på för mycket i maskineriet ...

Ingen man får ju ut någonting av feminism, riktiga män skiter således i den för vi får allt vi behöver ändå.
Citera
2013-07-30, 18:37
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle

Ingen man får ju ut någonting av feminism, riktiga män skiter således i den för vi får allt vi behöver ändå.

Nä, stereotypa könsroller är ju alltid jättebra för alla män...

Ps. detta inlägg innehåller en dos av sarkasm. Ds
Citera
2013-07-30, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nä, stereotypa könsroller är ju alltid jättebra för alla män...

Ps. detta inlägg innehåller en dos av sarkasm. Ds
Vilka könsroller? Man behöver väl inte anpassa sig till en könsroll bara för att man inte gillar feminism. Man kan göra precis som man vill hela tiden!
Citera
2013-07-30, 18:42
Bannlyst
Citat:
Jag syftade på anpassning i största allmänhet. Samhället, könsroller, osv. förändras av en stor mängd skäl varav inte ens de flesta har att göra med "feminism". Anti-feministen har en stor mängd personliga tillkortakommanden där kvinnor och feminister fungerar som syndabock. istället för att rycka upp sig och ta tag i de egna problemen så attackeras en feminist, en säkerhetsventil när det ångar på för mycket i maskineriet ...

Mmm till feminism alltså du skulle inte ens snacka om könsroller annars. Har du glömt var du bor gosse?
Hahahaha sötaste projicering ever. Du beskrev ju precis gemene feminist. Du ska nog även du fundera på det där med hönan och ägget när det kommer till feminism och antifeminism. Om du nu ska skryta upp din begåvning menar jag.
Citera
2013-07-30, 18:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
För de flesta svenska kvinnor handlar jämställdhet om att få lika lön för lika arbete och att man delar på hushållsarbetet om båda jobbar. Är det verkligen så farligt och svårt att leva med för svenska män?

Det citatet avslöjar att du inte har någon som helst koll på Sverige. Utomlands är det säkert så som du skriver, men här hemma har vi nått betydligt längre inom kvinnomaktens ansvarsområde.
Vi har lönen och vi har friheten, men vi saknar fortfarande den absoluta makten. Svensk feminism har kvar detta slutliga steg i den sk "inversa könsmaktsordningen".

När du och dina likar är krökta i ryggen och tassar på tå inför en kvinnlig chef, så kan vi börja inleda ett äkta matriarkat. Inte förr.
Citera
2013-07-30, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Mmm till feminism alltså du skulle inte ens snacka om könsroller annars.
I ett hypotetiskt parallellt universum utan feminism så vore det möjligt att jag skulle snacka om könsroller då jag läst en hel del på universitet. Roller är i grunden ett sociologiskt begrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hahahaha sötaste projicering ever. Du beskrev ju precis gemene feminist. Du ska nog även du fundera på det där med hönan och ägget när det kommer till feminism och antifeminism.
Feminismen är en kacklande höna och antifeminismen är ett ruttet ägg
Citera
2013-07-30, 19:03
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Vilka könsroller? Man behöver väl inte anpassa sig till en könsroll bara för att man inte gillar feminism. Man kan göra precis som man vill hela tiden!

Säg det till en fjortonårig kille som inte vågar börja på sin drömaktivitet balett bara för att resten av skolan då skulle frysa ut honom.

Du kanske ska se lite längre än bara till dig själv...
Citera
2013-07-30, 19:06
Bannlyst
Citat:
Säg det till en fjortonårig kille som inte vågar börja på sin drömaktivitet balett bara för att resten av skolan då skulle frysa ut honom.

Det är hans problem att han inte vågar stå för sig själv. Det finns tusentals liknande problem som inte är kopplade till könsroller.
Citera
2013-07-30, 19:19
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det är hans problem att han inte vågar stå för sig själv. Det finns tusentals liknande problem som inte är kopplade till könsroller.

Om du inte förstår att det handlar om könsroller och folks olika attityder kring dessa så är du mycket trög.

Men visst, det är ju en klassiker att man alltid ska flytta på den mobbade istället för de som mobbar.

Härligt kyligt samhälle du verkar förespråka!
Citera
2013-07-30, 19:29
Bannlyst
Citat:
Om du inte förstår att det handlar om könsroller och folks olika attityder kring dessa så är du mycket trög.

Men visst, det är ju en klassiker att man alltid ska flytta på den mobbade istället för de som mobbar.

Härligt kyligt samhälle du verkar förespråka!
Men hur hjälper man honom genom med feminism? Han borde ha hjälp med sin självkänsla istället.

Jag sa att det finns liknande problem som inte är kopplade till könsroller.
Citera
Medlem
Jag vill återgå till det där med att ha stil. Att kunna ta andras åsikter med ro. Det finns säkert massor av män som avskyr Maria Sveland och inte skriver hatmejl till henne för det.

I den här tråden är det män som har helt andra åsikter än jag själv som kan framföra sina åsikter med stil. Jag tror inte de spiller tid på att skicka hatmejl. Sen är det andra som liksom inte ser vad man skriver utan bara häver ur sig nåt. Det senare tycker jag är brist på stil. Det tråkiga är att det förfular dem själva. Det ger helt enkelt ett dåligt intryck.
Citera
Bannlyst
Citat:
I ett hypotetiskt parallellt universum utan feminism så vore det möjligt att jag skulle snacka om könsroller då jag läst en hel del på universitet. Roller är i grunden ett sociologiskt begrepp.

Feminismen är en kacklande höna och antifeminismen är ett ruttet ägg

Nej du skulle inte tala om könsroller och med det perspektivet du har i en värld utan feminism men du har inget begrepp överhuvudtaget över hur indoktrinerad du faktiskt är. Du kanske inte klassar dig som feminist men du tänker ju exakt som en. Ser du inte det själv? Det blir lite jobbigt då för en sån som du som tror du är så käck så käck när du inte väljer sida utan lite så fegt tror sig stå i mitten. Men det gör du inte, inte ens i närheten.

Citat:

Varför vågar han inte det tror du? Kanske för att feminister tryckt ner han i hela sitt liv så nu vågar han inte att agera som en man och göra som han vill. Förstår att hela livet blir problematiskt för din sort när man inte förstår mansrollen eller rättare sagt skriver om den helt felaktigt. Lär pojkar att agera som män istället så är det ingen jävel som kommer ha några åsikter om någon balett. Har en polare i MC Sweden som samlar på orkidéer, antal människor som drivit med han för det genom livet? Noll. Hänger du med på vad jag vill ha sagt? Problemet är att pojkar inte får vara pojkar och därmed inte blir riktiga män och inget annat för en riktig man som brinner för något skiter givetvis fullständigt i vad andra människor tycker och får därmed automatiskt respekt. Det är att vara man.

Du beskriver en nertryckt feminiserad fjolla, en sådan som du och din sort i 30 års tid har gjort allt för att skapa så vafan gnäller ni för nu när ni har fått som ni vill? Svenska pojkar är ju snällast i världen tom och då vågar man ju inte sticka ut såklart men ska ju en vara ett duktigt får i den feministiska hagen. Gillar ni inte produkten ni skapar så får ni kanske tänka om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in