2013-07-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vet inte riktigt hur det ser ut, kollat på karta och så, kan det vara så
att KJ ställt sig bakom ödehuset och täckt bilen med sådana täcken som ser ut som mossa (finns med bilder från Fallen Angel) från air-soft.

Att gömma en ljus bil under kamouflagenät är tämligen meningslöst om man är ute efter att gömma den för förbipasserande. De är liksom delvis genomskinliga. Det är inte bara att kasta det över bilen så är den osynlig utan man behöver staga upp det med grenar för att förändra konturen. För att gömma en bil effektivt måste man således först köra in den rejält i en lämplig skogsdunge och sen "näta" den. Det underlättar dessutom om bilen är mattlackad och i mörk färg

(Förvisso finns det nät som är mer i form av en presenning med ett nät på utsidan, men de är rätt dyra om man skall ha tillräckligt stor för att gömma en personbil.)
Senast redigerad av rhdf 2013-07-31 kl. 00:37.
Citera
2013-07-31, 00:38
Medlem
Namibia1s avatar
schlangekraft.tumblr.com är bara en tönt som söker uppmärksamhet.
Citera
2013-07-31, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vilket ger direkt frågan, i vad har han transporterat delarna från styckplats till FP1 o FP2, större bagar, ryggsäck etc.

Var kroppen intakt förutom underben och händer eller var den styckad där armar och huvud var även separerade men låg i samma ytliga grav, det vet bara polisen och GM förmodar jag.

Om inte så krävs det en ganska så stor bag eller trunk för att få plats med allt förutom händer och underben. För att bära en naken och delvis styckad kropp ca 30-40m in i skogen övergår då mitt förstånd, men om alla spärrar rämnat kanske det är möjligt för GM.

Om det är bara underben och händer som är separerade så kan styckningen/kapningarna skett i gropen eller omedelbar närhet, underbenen bärs ca 170m ner till ödehuset och läggs/kastas in där av någon anledning, (skall hittas och påvisa något för GM i hans förvirrade värld) händer, persedlar och emballage (bag/trunk/ryggsäck/sopsäckar etc) tas med från platsen och dumpas var ???

Ett intressant spörsmål är om mtGM haft sin mobil igång hela tiden sen lunchtid den 4 maj och polisen därigenom fått fram något rörelsemönster eller har han slagit av den, haft den liggande hemma 4-5 (6-7) maj för att inte avslöja hur han rört sig dessa dagar, kan han varit så förslagen. Vittnesuppgifter om honom samma dagar finns det säkerligen men presenteras inte förrän i FUP'en när åtalet väcks.

Börjar få känslan att detta likt förbannat är planerat av mtGM och inte en stundens affekt mot offret. Fått signaler (fåglar som kvittrat) att han intet tidigare visat akut aggressivitet utan snarare tvärtom, beskedlig men kan upplevas som läskig, obehaglig ibland. Han är i egen sinnevärld och det blir sannerligen inte lätt att tränga in i hans bubbla. Tråden har ju varit inne på hans önskan om att få döda och tyvärr så har det blivit en sanning och därför faller jag över till ett planerat dåd.

Det är inte för intet han åkte direkt in på rättspsyk med blixtens hastighet.
Visst sjutton är det planerat!! och han är inte ensam anser jag! det finns en till i hans vänkrets som hade andra själ att "röja undan" henne än att stilla någon sjuk nyfikenhet för att döda,stycka gräva och sliska med en människokropp, nämligen den hatiska och infekterade stämningen som som han tyckte att hon ställt till med!.
Citera
2013-07-31, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
Visst sjutton är det planerat!! och han är inte ensam anser jag! det finns en till i hans vänkrets som hade andra själ att "röja undan" henne än att stilla någon sjuk nyfikenhet för att döda,stycka gräva och sliska med en människokropp, nämligen den hatiska och infekterade stämningen som som han tyckte att hon ställt till med!.
Hoppsan......alltså inom sin fam. menar jag
Citera
2013-07-31, 02:19
Medlem
Citat:
Du nämner i hans vänkrets...vad skulle det vara för person och vilken stämning hänvisar du till?
I hennes vänkrets finns karate tränaren med familj men polisen verkar ha avpoleterat dessa....
Om du har något/några namn att komma med så råder jag dug att kontakta polisen så snart som möjligt

Tillägg: menar du att ngn familjemedlem i KJ:s närhet skulle ha tyckt så illa om henne att denne person hjälpt till alt utfört mordet? Styckningen?
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-31 kl. 02:21. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-31, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Du nämner i hans vänkrets...vad skulle det vara för person och vilken stämning hänvisar du till?
I hennes vänkrets finns karate tränaren med familj men polisen verkar ha avpoleterat dessa....
Om du har något/några namn att komma med så råder jag dug att kontakta polisen så snart som möjligt

Tillägg: menar du att ngn familjemedlem i KJ:s närhet skulle ha tyckt så illa om henne att denne person hjälpt till alt utfört mordet? Styckningen?
KJ är kompis med AB! avpoleterat....nja...jag är inte så säker på det! Men... jag kan ju ha fel!
Citera
2013-07-31, 02:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Citat:
KJ är kompis med AB! avpoleterat....nja...jag är inte så säker på det! Men... jag kan ju ha fel!

AB är en kompis men du nämnde familjemedlem och som ogillat den stämning VB bidrog till eller hur jag ska trassla in mig nu men, kan det ha varit så att man/några kände till att KJ ville veta hur det är att döda nån och denne som har nåt agg mot VB så att säga "passar på" att vara med på det då det blir möjligt att göra sig av med henne av sina egna skäl?
Är det därför man då kan anse att det här var planerat?

Den ene vill prova på att döda, vill veta hur det är och känns och ihop med en som vill bli av med VB av sina egna skäl, kan då liera sig och utföra det tillsammans?
Citera
2013-07-31, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag är övertygad om att mordet på Vatchereeya har skett utomhus. I KJ:s eller någon annans bostad/lokal finns trots allt viss logik att transportstycka, men inte i det här fallet. Jag är dessutom övertygad om att VB:s kvarlevor inte transporterades i KJ:s bil, att de "blodbesudlingar" som omtalas härrör från annat, kanske från "verktyg" av något slag, plastpåsar med något i från mord/styckningsplatsen eller en presenning. Mordet och styckningen är noga utstuderat och planlagt och inte utfört av några personer i psykotiskt tillstånd. Slutligen är jag övertygad om att VB-mordet har rituella inslag och att händerna saknas av en specifik orsak - och att denna orsak inte har att göra med att DNA riskerar att påträffas under naglarna som vissa förhoppningsfulla verkar tro.
exakt min teori!!
Citera
2013-07-31, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
AB är en kompis men du nämnde familjemedlem och som ogillat den stämning VB bidrog till eller hur jag ska trassla in mig nu men, kan det ha varit så att man/några kände till att KJ ville veta hur det är att döda nån och denne som har nåt agg mot VB så att säga "passar på" att vara med på det då det blir möjligt att göra sig av med henne av sina egna skäl?
Är det därför man då kan anse att det här var planerat?

Den ene vill prova på att döda, vill veta hur det är och känns och ihop med en som vill bli av med VB av sina egna skäl, kan då liera sig och utföra det tillsammans?
Citera
2013-07-31, 03:22
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Åh, herregud!!!
Citera
2013-07-31, 04:31
Medlem
bokfodrals avatar
Nu är ju detta inte hundra bekräftat och jag bara spekulerar lite, den grymma kombinationen hon i så fall drabbades av.

Om man dödar nån av morbid, nyfiken lust över hur detta är i verkligheten, gå från fantasier till förverkligande, kanske man i stunden blir euforisk, drar ut på det till en plåga? Som om man länge fantiserat om tillfället som man nu har precis framför sig.

Drivs man av aggression och hat, blir det en annan eufori, en mer direkt, attackerande drift där förlösningen ligger i att plåga snabbt och kanske då även skända.
Amäh, fy farao
Citera
2013-07-31, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu är ju detta inte hundra bekräftat och jag bara spekulerar lite, den grymma kombinationen hon i så fall drabbades av.

Om man dödar nån av morbid, nyfiken lust över hur detta är i verkligheten, gå från fantasier till förverkligande, kanske man i stunden blir euforisk, drar ut på det till en plåga? Som om man länge fantiserat om tillfället som man nu har precis framför sig.

Drivs man av aggression och hat, blir det en annan eufori, en mer direkt, attackerande drift där förlösningen ligger i att plåga snabbt och kanske då även skända.
Amäh, fy farao
aaa....precis så sjuka människor finns det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in