2013-07-30, 10:18
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Att han sitter häktad är väl en dementi om något att polisen är säker på att vittnen inte sett VB.

Blodet är sedan teknisk bevisning på att hon inte lämnade och därmed har inte något vittne sett henne och sedan vittnesuppgiften att de sett KJ vid fyndplatsen bör väl vara nog för att avfärda ett vittne som inte själv är säker så varför tramsa med sådana klara uppgifter.

Mitt inlägg var helt enkelt ett svar på LKVN:s undran om någon tidning dementerat uppgiften om vittnesiakttagelse vid 21-tiden 4/5. Hade för mig att jag läst något i den riktningen.
KR:s uttalande till NSD 16/5 vill jag inte kalla en dementi. Däremot är jag helt överens med dig om att det faktum att KJ är häktad visar att polisen inte fäster någon större vikt vid detta (eller andra liknande) vittne. Uppenbarligen anser inte heller tingsrätten att vittnesmålet är av sådan tyngd att det talar för ett frisläppande av KJ.
Citera
2013-07-30, 16:26
Medlem
Popcorn76s avatar
Om man tittar på detta foto från fp1 så tycker jag att det är ganska uppenbart att det står något på översta plankan. Eller? Är det ingen som har något bra program för att förbättra fotot? Kanske går det inte.

http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

Någon text som kanske tekniker försökt skrubba bort. Det är samma färg som blodfläckarna och de andra plankorna ser ju normala ut. Visst finns det en liten möjlighet att något läckt och bildat detta långa mönster men den känns liten.

I denna intervju med "en poliskälla" använder man ju ett talstreck, som ett direkt citat.

"– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt."

Alltså arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt. Annars hade hen kanske sagt arrangerat benen eller bara att benen var lagda på ett speciellt sätt.
Att en journalist skulle ljuga ihop ett citat känns också liten, men förekommer kanske.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16843030.ab

Minns inte riktigt hur diskussionen med Schlangenkraft och den andra sidan uppkom men där fanns det ju en mäng läskiga foton på lik, foster etc. kanske skulle GM göra samma och ödehuset blev en bra kuliss samt att det gick att skriva med blod, det gör det ju inte i naturen. Känns oerhört långsökt, jag vet men det var bara en tanke.
Jag är fullt medveten om att detta känns som en dålig skräckfilm, jag kan knappt själv tro på det.
Citera
2013-07-30, 16:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Om man tittar på detta foto från fp1 så tycker jag att det är ganska uppenbart att det står något på översta plankan. Eller? Är det ingen som har något bra program för att förbättra fotot? Kanske går det inte.

http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

Någon text som kanske tekniker försökt skrubba bort. Det är samma färg som blodfläckarna och de andra plankorna ser ju normala ut. Visst finns det en liten möjlighet att något läckt och bildat detta långa mönster men den känns liten.

I denna intervju med "en poliskälla" använder man ju ett talstreck, som ett direkt citat.

"– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt."

Alltså arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt. Annars hade hen kanske sagt arrangerat benen eller bara att benen var lagda på ett speciellt sätt.
Att en journalist skulle ljuga ihop ett citat känns också liten, men förekommer kanske.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16843030.ab

Minns inte riktigt hur diskussionen med Schlangenkraft och den andra sidan uppkom men där fanns det ju en mäng läskiga foton på lik, foster etc. kanske skulle GM göra samma och ödehuset blev en bra kuliss samt att det gick att skriva med blod, det gör det ju inte i naturen. Känns oerhört långsökt, jag vet men det var bara en tanke.
Jag är fullt medveten om att detta känns som en dålig skräckfilm, jag kan knappt själv tro på det.

Det var mycket diskussion om en eventuell text när bilden nyss publicerats, men det ebbade ut. Sannolikt är det bara blodspår som med viss fantasi liknar text.

Det fetade: Du övertolkar. Man pratar så, exempelvis: "Vi ska på bio och äta popcorn" betyder att personerna i fråga ska äta popcorn under ett biobesök, inte se på bio och sen äta popcorn ute på gatan.
Citera
2013-07-30, 18:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det var mycket diskussion om en eventuell text när bilden nyss publicerats, men det ebbade ut. Sannolikt är det bara blodspår som med viss fantasi liknar text.

Det fetade: Du övertolkar. Man pratar så, exempelvis: "Vi ska på bio och äta popcorn" betyder att personerna i fråga ska äta popcorn under ett biobesök, inte se på bio och sen äta popcorn ute på gatan.

Precis. Man måste vara medveten om att hjärnan alltid har en MYCKET stark tendens att leta efter mening och mönster även i information som saknar båda. Vi blir lätt lurade av detta, även när vi är medvetna om detta faktum. Jag har tittat på bilderna själv och jag förstår varför man tror sig se tecken. Men jag ser ingenting som tyder på att det verkligen skulle vara det. Random fläckar av olika typ som dessutom till viss del kan ha uppkommit EFTERÅT, som en följd av polisteknikernas sanering/uppstädning av platsen. Ingen av alla teckentydare här vet ju hur det såg ut före detta. Att ett gammalt ödehus av trä har diverse fuktfläckar och annat på golvplankorna är knappast något anmärkningsvärt heller.
Citera
2013-07-30, 19:22
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

De första bilderna som spreds här där folk såg text såg jag absolut ingenting. Den här bilden från annan vinkel kom mycket senare. Men visst kan det vara fantasi, absolut, men jag tror inte det.
Citera
2013-07-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Kroppen var naken.

Vilket ger direkt frågan, i vad har han transporterat delarna från styckplats till FP1 o FP2, större bagar, ryggsäck etc.

Var kroppen intakt förutom underben och händer eller var den styckad där armar och huvud var även separerade men låg i samma ytliga grav, det vet bara polisen och GM förmodar jag.

Om inte så krävs det en ganska så stor bag eller trunk för att få plats med allt förutom händer och underben. För att bära en naken och delvis styckad kropp ca 30-40m in i skogen övergår då mitt förstånd, men om alla spärrar rämnat kanske det är möjligt för GM.

Om det är bara underben och händer som är separerade så kan styckningen/kapningarna skett i gropen eller omedelbar närhet, underbenen bärs ca 170m ner till ödehuset och läggs/kastas in där av någon anledning, (skall hittas och påvisa något för GM i hans förvirrade värld) händer, persedlar och emballage (bag/trunk/ryggsäck/sopsäckar etc) tas med från platsen och dumpas var ???

Ett intressant spörsmål är om mtGM haft sin mobil igång hela tiden sen lunchtid den 4 maj och polisen därigenom fått fram något rörelsemönster eller har han slagit av den, haft den liggande hemma 4-5 (6-7) maj för att inte avslöja hur han rört sig dessa dagar, kan han varit så förslagen. Vittnesuppgifter om honom samma dagar finns det säkerligen men presenteras inte förrän i FUP'en när åtalet väcks.

Börjar få känslan att detta likt förbannat är planerat av mtGM och inte en stundens affekt mot offret. Fått signaler (fåglar som kvittrat) att han intet tidigare visat akut aggressivitet utan snarare tvärtom, beskedlig men kan upplevas som läskig, obehaglig ibland. Han är i egen sinnevärld och det blir sannerligen inte lätt att tränga in i hans bubbla. Tråden har ju varit inne på hans önskan om att få döda och tyvärr så har det blivit en sanning och därför faller jag över till ett planerat dåd.

Det är inte för intet han åkte direkt in på rättspsyk med blixtens hastighet.
Citera
2013-07-30, 20:17
Bannlyst
Citat:
Var kan jag läsa om det fetade i ditt citerade inlägg?

Allt går inte att läsa sig till men däremot så är det väl ganska självklart att det är till KJ:s
fördel ifall man sett VB lämna lägenheten och hon blivit iakttagen av personer som
rastat hundar.

Åklagaren har en aktiv roll från början till slut men skall liksom förhörsledarna redovisa fakta som även
talar till den misstänktes fördel, ändå läser vi sällan sådant. I detta fall kan vi läsa att åklagarna
anser att han pratar men inget av "värde egentligen". Kanske förhörsledarna tycker likadant,
vad vet jag. Inget har väl gått att läsa om deras sätt att jobba men när man fick infon om vem
som skulle vara förhösledare blev man att fundera och så här funderade jag den 9/6:

Citat:
Risken finns här att två "narkotikaförhörsledare" går in med en förutbestämd uppfattning,
för det är nog så dessa herrar är vana att jobba och på så vis undviker man att ställa frågor
som ger den misstänkte möjligheter att ge en annan version.

KJ har en annan version till vad som hänt, men den känner vi inte till,
för det ville åklagarna inte gå in på i media. Eller så finner dom den ointressant
och lägger dövörat till.
eller berätta för media
Citera
2013-07-30, 21:53
Medlem
Har hela tiden trott att ödehuset var till för att användas som krematorium..
Men så slog det mig...
Vet inte riktigt hur det ser ut, kollat på karta och så, kan det vara så
att KJ ställt sig bakom ödehuset och täckt bilen med sådana täcken som ser ut som mossa (finns med bilder från Fallen Angel) från air-soft.
Ödehuset används som skydd för att inte synas. Sen drar han, också väl in-mossad och krigsmålad säckar eller presenning bakom sig med VBs kropp rakt utmed vägen inne i skogen, snåren bort till brandgatan. Men, han orkar inte dra allt utan lämnar kvar benen i bilen, alternativt tappar dem på vägen.
Då kommer nån och han blir störd, vågar inte stanna, så benen fick snabbt bli inslängda i huset och han drar iväg.
Kan bara tänka mig hur spännande detta måste ha varit för honom, att få göra det i verkligheten. Hans dröm
Det verkar så otroligt klantigt på nåt vis och barnsligt, som en lek, ett spel, eller väldigt planerat och kallt utfört med tortyr och experiment. Kroppen har nog väl undersökts av honom och karvats i.
Nu har kanske detta tagits upp i tråden redan, jag ber om ursäkt på förhand, har inte läst det i alla fall, tråden har blivit lång....
Senast redigerad av moa-tove 2013-07-30 kl. 21:57.
Citera
2013-07-30, 22:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vilket ger direkt frågan, i vad har han transporterat delarna från styckplats till FP1 o FP2, större bagar, ryggsäck etc...krävs det en ganska så stor bag eller trunk för att få plats med allt förutom händer och underben. För att bära en naken och delvis styckad kropp ca 30-40m in i skogen övergår då mitt förstånd, men om alla spärrar rämnat kanske det är möjligt för GM...händer, persedlar och emballage (bag/trunk/ryggsäck/sopsäckar etc) tas med från platsen och dumpas var ???...

Om det nu var KJ som skötte transporten av kroppsdelarna kan man väl utgå från att han använde sina egna väskor, trunkar och/eller ryggsäckar. Han ägde säkert flera såna i olika utföranden och storlekar. En del airsoft-väskor är väldigt stora - en ryggsäcksmodell sväljer drygt 90 liter och vissa vapenväskor är 120 cm långa. Det finns även bärbara vattensäckar som rymmer stora mängder. Alla dessa varianter är dessutom ultralätta eftersom de främst är gjorda av nylon.
Angående dumpning: Varför skulle det vara så svårt att göra sig av med "resterna?" Dumpningsfrågan har varit på tapeten i flera omgångar. Många vill ha det till att alltsammans kastades i älven. Andra tror att de grävts ner eller eldats upp. Nån föreslog Bodens sopförbränningsstation eller soptipp som det ultimata dumpningsstället. Området är visserligen inhägnat, men enligt vad som sagts i tråden är det inga svårigheter att ta sig över stängslet. Enligt samma person hade det varit relativt enkelt att pula ner väskor, mordvapen, händer, kläder, m m, i en redan befintlig sophög som ändå skulle bli lågornas rov...
Citera
2013-07-30, 22:56
Medlem
zero73s avatar
Hmm... den 8 maj utbröt en större gräsbrand intill Kompanivägen, inte långt från KJs bostad. Slump?

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7647380
Citera
2013-07-30, 23:09
Medlem
Citat:
Om det nu var KJ som skötte transporten av kroppsdelarna kan man väl utgå från att han använde sina egna väskor, trunkar och/eller ryggsäckar. Han ägde säkert flera såna i olika utföranden och storlekar. En del airsoft-väskor är väldigt stora - en ryggsäcksmodell sväljer drygt 90 liter och vissa vapenväskor är 120 cm långa. Det finns även bärbara vattensäckar som rymmer stora mängder. Alla dessa varianter är dessutom ultralätta eftersom de främst är gjorda av nylon.
Angående dumpning: Varför skulle det vara så svårt att göra sig av med "resterna?" Dumpningsfrågan har varit på tapeten i flera omgångar. Många vill ha det till att alltsammans kastades i älven. Andra tror att de grävts ner eller eldats upp. Nån föreslog Bodens sopförbränningsstation eller soptipp som det ultimata dumpningsstället. Området är visserligen inhägnat, men enligt vad som sagts i tråden är det inga svårigheter att ta sig över stängslet. Enligt samma person hade det varit relativt enkelt att pula ner väskor, mordvapen, händer, kläder, m m, i en redan befintlig sophög som ändå skulle bli lågornas rov...

Har inte sett deras transportutrustning men kan förstå av din beskrivning att det finns säkert en uppsjö med olika väskor/ryggsäckar etc av varierande storlek för airsoft prylar.
Svårigheten för polisen är väl att kunna utröna om han dumpat delar av sin transportutrustning, det är väl bara hans närmaste som möjligen kan veta vad han har/ har haft i dylik utrustning.

Vad gäller "resterna" så är det nog det enklaste att bli av med, finns otaliga återvinnings stationer runt om i bostadsområdena eller helt enkelt i den gröna "brännbart" på vilket bostadsområde som helst. Sprids de ut lite här och där och att då något skall hittas är i princip omöjligt, vem kikar ner i en "gröning" full med brännbart avfall, ingen mer än möjligen någon burksamlare som hoppas på dålig avfallshantering i området.
Ej heller behöver GM klättra in på sopförbrännings stationen i Boden, transporten dit sköter sopbilarna.

Har han dock dumpat "resterna" samlat i terrängen på någon plats finns iaf en liten chans att de skall bli funna, men då bör man leta i områden han väl känner till och jag tror terrängen öster Boden men söder från FP1 o FP2 mot Svedjebergsleden och hans hemtrakter sen uppväxten och skogen, stigar och vägar han kan som hand i handske.

Nu verkar inte lgh vara MP om nu inte åklagaren mörkar av någon anledning och är det utomhus måste det vara en plats dit han kunnat lura henne utan att hon känt någon som helst oro och det har varit naturligt. En plats han är väl förtrogen med och förmodligen besökt många gånger.
Citera
2013-07-31, 00:01
Medlem
Kan någon kolla om de nya bilderna från schlangekraft.tumblr.com är från Boden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här