2013-07-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Det är kul att många tror fb inte speglar verkligheten. Det som skiljer verkligheten från fb är att här kan folk vara anonym och säga vad man tycker. Det går inte att säga vad som helst ute i det verkliga livet utan att på ett eller annat sätt få skit för det. Vi lever i ett vidrigt politiskt korrekt samhälle där alla som yttrar en annorlunda åsikt får vara beredd att lämna sina jobb eller löpa gatlopp i media. Och nej, tror inte dom flesta som sitter på fb är arbetslösa heller.

Åsikterna är rätt vanliga men i verkliga livet knyter männen näven i fick istället för att yttra sig. Än så länge.

Edit: Rättade stavfel och meningsfel...
Det var ord och inga visor! Jag blir nyfiken. Vilken relation till kvinnor vill du ha? Hur ska det ideala samspelet vara mellan man och kvinna vara enligt dig? Går det bra med någon grad av jämställdhet eller vill du att din kvinna ska stå vid spisen och föda barn?

Jag minns ett fullständigt obetalbart radioklipp från tv:s barndom. Det är en fullständigt hysterisk man som ringer till tv:s klagomur och är enormt upprörd över att det varit en kvinnlig tv-hallåa i rutan. Han skriker "Sånt vill vi inte se i rutan"! Tror det var på femtiotalet. Sånt verkar väldigt främmande nuförtiden. Så vart går gränsen nu när det gäller vad män kan tåla när det gäller jämställdhet utan att må dåligt?
Citera
2013-07-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Den svenske mannen fick nog, det var nog vad som hände om nu något hänt. Många har vaknat upp ur sin dvala och lyckats slå sig fri från den feministiska indoktrineringen.
Att tala om kvinnohat i Sverige är patetiskt så vad har hänt med den svenska kvinnan och när blev hon det största perspektivlösa våpet på vår planet är en intressantare fråga. Ska det verkligen vara så förbannat svårt för er att sluta gömma er bakom ert kön? Det är inte svårt alls att hålla isär hat mot en ideologi och hat mot människor nämligen så ett hat mot feminism finns givetvis och det är ett sundhetstecken men något kvinnohat finns inte på det sättet du försöker påskina, du har som sagt inget vettigt perspektiv.

Sen att du vill ha en förtryckt liten toffel till man säger ju allt om dig ts.
Nej jag vill inte ha en toffel till man. Det är helt okej att han spikar bräder och jag lagar mat. Så varför riktar du detta hat mot mig?

Men ditt inlägg speglar väldigt mycket av det jag talar om: ilska och frustration.
Citera
2013-07-30, 10:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Jag kan absolut förstå att män gillar kvinnor som ser ut som kvinnor. Motsatser dras ju till varandra och vill smälta samman och bli en helhet. Men hur vill du ha det när det gäller att leva samman? Är det konstigt för dig med kvinnor som har lika lön för lika arbete? Har du problem med arbetande kvinnor som förväntar sig att du gör halva arbetet i hushållet?

Menar du att det inte är lika lön för lika arbete idag? Då får du lägga fram stöd för det.

Problemet med feminismen är givetvis inte detta.
Citera
2013-07-30, 10:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Går det bra med någon grad av jämställdhet eller vill du att din kvinna ska stå vid spisen och föda barn?

Nej, klart hon inte behöver stå kvar vid spisen när det är dags att föda barn.
Citera
2013-07-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nej, klart hon inte behöver stå kvar vid spisen när det är dags att föda barn.
Haha. Kan du utveckla det hela lite?
Citera
2013-07-30, 10:29
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Det var ord och inga visor! Jag blir nyfiken. Vilken relation till kvinnor vill du ha? Hur ska det ideala samspelet vara mellan man och kvinna vara enligt dig? Går det bra med någon grad av jämställdhet eller vill du att din kvinna ska stå vid spisen och föda barn?

Jag minns ett fullständigt obetalbart radioklipp från tv:s barndom. Det är en fullständigt hysterisk man som ringer till tv:s klagomur och är enormt upprörd över att det varit en kvinnlig tv-hallåa i rutan. Han skriker "Sånt vill vi inte se i rutan"! Tror det var på femtiotalet. Sånt verkar väldigt främmande nuförtiden. Så vart går gränsen nu när det gäller vad män kan tåla när det gäller jämställdhet utan att må dåligt?

Ideala vet jag inte men se söderut i europa typ tyskland. Lite mer åt hemmafruhållet. Självklart ska inte kvinnor låsas fast hemma men huvudansvaret hemma tycker jag dom ska ha. Men som det är nu där kvinnan ska ta över mannens roll i samhället och tvärtom tycker jag är skevt och osmakligt. Finns inget mer avtändande än maskulina kvinnor som beter sig som män. Jag tror olikheterna är det som gör att vi dras till varandra för att sen komplettera. Ju femininare kvinna desto mer intressant brukar hon bli.

Ja, jag har också hört det klippet och så extremt behöver det inte vara.
Citera
2013-07-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Menar du att det inte är lika lön för lika arbete idag? Då får du lägga fram stöd för det.

Problemet med feminismen är givetvis inte detta.
Nej det menar jag inte. Jag försöker bara hitta var gränserna går när det gäller jämlikhet. Vart vi står idag? Hur vill du ha det? Är det okej med kvinnor i tv-rutan? Är det okej att hämta barn på dagis?
Citera
2013-07-30, 10:38
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Nej det menar jag inte. Jag försöker bara hitta var gränserna går när det gäller jämlikhet. Vart vi står idag? Hur vill du ha det? Är det okej med kvinnor i tv-rutan? Är det okej att hämta barn på dagis?

Män och kvinnor ska givetvis ha likvärdiga möjligheter till karriär inom tv-branschen, liksom alla branscher. Vem som hämtar på dagis är upp till respektive familj att bestämma. Jag ser inte varför detta överhuvudtaget ska vara feministiska frågor.
Citera
2013-07-30, 10:45
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:

Egentligen är vad som helst OK så länge det är frivilligt mellan bägge parter i det individuella förhållandet. Själv skulle jag gärna hämta på dagis och jag gillar verkligen att laga mat. Men inte en chans att nån får mig att stryka kläder till exempel.

Det handlar inte om det. Det handlar om att feminister vill bestämma ALLT hela tiden med utgångspunkt i att män är onda. Det är nån slags sjuk tankevurpa till ideologi som likt kommunismen (vilken är nära besläktad) tvunget ska in och styra och ställa i alla människors privatliv. Det räcker inte för feministen att hennes egen toffel till man står och stryker hennes trosor, alla män måste göra det. Det finns för fan feminister som på fullt allvar tror att män och kvinnor är lika starka rent fysiskt men att "könsmaktsordningen" tvingat kvinnorna att tro de är svagare. De är vanvettiga, och när de får utrymme och ökad inverkan på verkligheten måste de bekämpas. Jag tror på fullt allvar att Sovjetunionen hade varit ett trevligare samhälle att bo i än om Maria Sveland och liknande rabiata galningar fått oinskränkt makt i Sverige.
Citera
2013-07-30, 10:46
Bannlyst
Citat:
Nej jag vill inte ha en toffel till man. Det är helt okej att han spikar bräder och jag lagar mat. Så varför riktar du detta hat mot mig?

Men ditt inlägg speglar väldigt mycket av det jag talar om: ilska och frustration.

Vill du visst det du beskrev ju precis din drömkarl som något förtryckt litet våp som direkt efter jobbet hämtar ungarna på dagis för att sedan få gå hem och städa. Haha vilket hat? Sluta våpa dig.

Nej det gör det inte alls för jag är varken ilsken eller frustrerad utan det är epitet som du vill klistra på mig för att kunna placera in mig i det fack som passar men det är bara ett lat och oärligt sätt att debattera. Skaffa dig ett lite större perspektiv på saker och ting och hur vår värld ser ut och faktiskt fungerar för svenskor som klagar på kvinnohat är som sagt patetiska och får er mest att se ut som dom bortskämda wannabe-sessor som ni är.
Man mår liksom inte helt bra när man jämför anonyma trattar på internet med det strukturella manshatet som man ser från samhället. Vi har massor av manshatare som får komma till tals varje dag i våra största tidningar och inga kvinnohatare så jag frågar igen vad har hänt med den svenska kvinnan? Du tror att män sväljer hur mycket skit som helst utan att få nog? Det är inget diskussion av typen hönan eller ägget här utan att feminismen kom innan antifeminismen vet alla och det antifeministiska hatet är inget annat än en motreaktion på det feministka hatet och att leva i världens mest radikala feministstat. Det är inte ens uppe för debatt från vilken sida "hatet" kom först ifrån. Menmen det är precis som vanligt från er feminister, ert hat speglas aldrig.
Citera
2013-07-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Ideala vet jag inte men se söderut i europa typ tyskland. Lite mer åt hemmafruhållet. Självklart ska inte kvinnor låsas fast hemma men huvudansvaret hemma tycker jag dom ska ha. Men som det är nu där kvinnan ska ta över mannens roll i samhället och tvärtom tycker jag är skevt och osmakligt. Finns inget mer avtändande än maskulina kvinnor som beter sig som män. Jag tror olikheterna är det som gör att vi dras till varandra för att sen komplettera. Ju femininare kvinna desto mer intressant brukar hon bli.

Ja, jag har också hört det klippet och så extremt behöver det inte vara.
Ja mannen i radioklippet är verkligen komisk.

Men finns det inte rätt god tillgång på kvinnor som är feminina och donar i hemmet? Kvinnor nuförtiden ser i alla fall mycket mer feminina ut än på sjuttiotalet då det var mahjongkläder och bh-löst som gällde.
Citera
2013-07-30, 11:02
Medlem
RunFears avatar
V har fått in flera invandrare och de försämrar vårt svenska rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in