2013-07-30, 11:08
Medlem
Beskkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Ja mannen i radioklippet är verkligen komisk.

Men finns det inte rätt god tillgång på kvinnor som är feminina och donar i hemmet? Kvinnor nuförtiden ser i alla fall mycket mer feminina ut än på sjuttiotalet då det var mahjongkläder och bh-löst som gällde.

På 70-talet kanske det var det som ansågs som kvinnligt. Samhällen och trender förändras, detta gäller även vad som klassas som manligt och kvinnligt.
Citera
2013-07-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vill du visst det du beskrev ju precis din drömkarl som något förtryckt litet våp som direkt efter jobbet hämtar ungarna på dagis för att sedan få gå hem och städa. Haha vilket hat? Sluta våpa dig.

Nej det gör det inte alls för jag är varken ilsken eller frustrerad utan det är epitet som du vill klistra på mig för att kunna placera in mig i det fack som passar men det är bara ett lat och oärligt sätt att debattera. Skaffa dig ett lite större perspektiv på saker och ting och hur vår värld ser ut och faktiskt fungerar för svenskor som klagar på kvinnohat är som sagt patetiska och får er mest att se ut som dom bortskämda wannabe-sessor som ni är.
Man mår liksom inte helt bra när man jämför anonyma trattar på internet med det strukturella manshatet som man ser från samhället. Vi har massor av manshatare som får komma till tals varje dag i våra största tidningar och inga kvinnohatare så jag frågar igen vad har hänt med den svenska kvinnan? Du tror att män sväljer hur mycket skit som helst utan att få nog? Det är inget diskussion av typen hönan eller ägget här utan att feminismen kom innan antifeminismen vet alla och det antifeministiska hatet är inget annat än en motreaktion på det feministka hatet och att leva i världens mest radikala feministstat. Det är inte ens uppe för debatt från vilken sida "hatet" kom först ifrån. Menmen det är precis som vanligt från er feminister, ert hat speglas aldrig.
Jag blir riktigt ledsen av att se hur dåligt du verkar må, helt ärligt, även om du säkert blir arg på det också.
Citera
2013-07-30, 11:55
Medlem
Svenska kvinnor föraktar män väldigt mycket. Det finns inte längre så mycket som är värt jobbet för män.

Sen är det väl bra att män också börjar uttrycka sina känslor och inte "manligt biter ihop", du ser det är också förtryck.
Citera
2013-07-30, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Jag blir riktigt ledsen av att se hur dåligt du verkar må, helt ärligt, även om du säkert blir arg på det också.

Tack för omtanken hjärtat. Och jag är fortfarande inte arg och har eller aldrig varit så du kan fortfarande inte placera in mig i det facket även om du nu så gärna vill det och till nästa gång så är du inte intresserad av diskutera så säg det bara så slipper jag slösa min tid på dig för var hatet kommer ifrån var ju uppenbarligen inget du ville ta i för du ville ju bara slänga lite skit på svenska män utan minsta antydan till självinsikt eller vem som sa vad först precis som vanligt.
Spegeln är alltid lika jävla tokblank för feminister.
Citera
2013-07-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Svenska kvinnor föraktar män väldigt mycket. Det finns inte längre så mycket som är värt jobbet för män.

Sen är det väl bra att män också börjar uttrycka sina känslor och inte "manligt biter ihop", du ser det är också förtryck.
Det tycker jag låter väldigt generaliserande. Jag tror att alla i hjärtesorg nån gång hatat det motsatta könet men det är ju sak för sig.
Du menar ju inte att alla kvinnor hatar alla män eller hur.
Jag tror att beroendet av det andra könet gör det jobbigt för oss. Om det är mat man behöver är det ju bara att gå och handla.
Väldigt många män och kvinnor får ju ihop det och kan fungera riktigt bra ihop. Hipstermän hittar hipsterkvinnor, mp-typer hittar mp-brudar, raggare hittar raggarbrudar, rasister hittar kvinns att avla vita barn med osv. Kaka söker maka så att säga.
Citera
2013-07-30, 12:26
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Det går inte att skita i dom eftersom det är dom som styr agendan i Sverige. Hade dom inte haft sådan makt hade man kunnat skita i det.

På vilket sätt har de makt och styr agendan i Sverige?
Citera
2013-07-30, 12:27
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ideala vet jag inte men se söderut i europa typ tyskland. Lite mer åt hemmafruhållet. Självklart ska inte kvinnor låsas fast hemma men huvudansvaret hemma tycker jag dom ska ha. Men som det är nu där kvinnan ska ta över mannens roll i samhället och tvärtom tycker jag är skevt och osmakligt. Finns inget mer avtändande än maskulina kvinnor som beter sig som män. Jag tror olikheterna är det som gör att vi dras till varandra för att sen komplettera. Ju femininare kvinna desto mer intressant brukar hon bli.

Ja, jag har också hört det klippet och så extremt behöver det inte vara.

Man brehöver inte gå hemma eller ha huvudansvaret i hemmet för att vara feminin. Det går alldeles utmärkt att dela på ansvaret utan att mannen och kvinnan för den sakens skull blir mindre maskulina eller feminina.
Citera
2013-07-30, 12:32
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
På vilket sätt har de makt och styr agendan i Sverige?

Läser du media eller lyssnar på politiker?

Det går inte en dag utan det spys ut nån feministisk propaganda. Likt gamla nazityskland ska det matas ut propaganda. Fast om denna gång hur förtryckta kvinnor är av patriarkatet och efter den samhällssynen ska det stiftas lagar och regler.
Citera
2013-07-30, 12:33
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Man brehöver inte gå hemma eller ha huvudansvaret i hemmet för att vara feminin. Det går alldeles utmärkt att dela på ansvaret utan att mannen och kvinnan för den sakens skull blir mindre maskulina eller feminina.

Omvårdnad av hem och barn är feminin egenskap. Det är en del av det. Inte allt.
Senast redigerad av Rifter666 2013-07-30 kl. 12:35.
Citera
2013-07-30, 12:38
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Det går inte en dag utan det spys ut nån feministisk propaganda. Likt gamla nazityskland ska det matas ut propaganda. Fast om denna gång hur förtryckta kvinnor är av patriarkatet och efter den samhällssynen ska det stiftas lagar och regler.

Det beror på vad man lyssnar på eller läser. Och värre var det väl förr med en röd regering och deras syn på det hela. Den blå har en betydligt vettigare inställning tycker jag, även om det slår slint emellanåt. För det mesta tycker jag att det är andra frågor det gäller och att just manligt och kvinnligt inte är det centrala eller har med saken att göra.
Citera
2013-07-30, 12:42
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Omvårdnad av hem och barn är feminin egenskap. Det är en del av det. Inte allt.

Njae, jag tycker allt att det har behövts både män och kvinnor till både hem och försörjning genom större delen av vår historia. Att dela upp det så radikalt som man gjorde ex. femtiotalet är inget som egentligen speglar vår sanna natur tror jag.
Citera
2013-07-30, 12:46
Medlem
Citat:

Det sägs så mycket tokigt om allt möjligt. Man får välja sina krig. Gör allt som sägs så himla mycket om det ändå finns en varm kvinna som väntar i sängen s a s? Och så har ju många män hemma av olika sorter. Och för de som inte har det är det väl ändå inte så att allt dumt i deras liv beror på ärkefeministerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in