2013-08-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Det skulle vara väldigt positivt om inga svenska män näthatade kvinnor. Att de hade stil, menar du att det är så? Att det inte ingår i den svenska mannens stil att hålla på med sånt?
Problemet med Jan analys var ju att den var 100% felaktig, och att den pompöse Jan får stå oemotsagd med rätt stort mediagenomslag. Det var en medial kupp för att på ett odemokratiskt vis väcka opinion mot SD. Det har ju visat sig att manliga journalister och offentliga personer tar emot lika mycket hot och hatmail. Det är alltså inget kvinnohat utan snarare så att kvinnor är för ömtåliga för att stå på scenen. Det Jan gjorde var ju rätt manschauvinistiskt och ojämlikt, när han skulle rida ut i fält för dem svaga, väna, söta flickorna. Ni är väl jämlika och står på egna ben?

Det var så kul, den vite mannens näthat mot kvinnor visade sig vara en sosseneger. J-r, vad tyst det blev.
Citera
2013-08-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Problemet med Jan analys var ju att den var 100% felaktig, och att den pompöse Jan får stå oemotsagd med rätt stort mediagenomslag. Det var en medial kupp för att på ett odemokratiskt vis väcka opinion mot SD. Det har ju visat sig att manliga journalister och offentliga personer tar emot lika mycket hot och hatmail. Det är alltså inget kvinnohat utan snarare så att kvinnor är för ömtåliga för att stå på scenen. Det Jan gjorde var ju rätt manschauvinistiskt och ojämlikt, när han skulle rida ut i fält för dem svaga, väna, söta flickorna. Ni är väl jämlika och står på egna ben?

Det var så kul, den vite mannens näthat mot kvinnor visade sig vara en sosseneger. J-r, vad tyst det blev.
Men Lillskrot, hur är det med dig. Var går dina egna gränser? Har du skickat anonymt näthatmejl till någon kvinna någon gång?
Citera
2013-08-01, 08:23
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
Citat:
Men kan det inte vara bra att hålla stilen och vara cool även när det gäller dem? Det finns ju en himla massa människor som har andra åsikter än en själv. Är det inte lite osnyggt att skicka mejl om att de ska våldtas osv. (OBS. Nu tror jag inte att du är sån som skriver sånt). Det är ju mer manligt att vara så stark att man kan stå emot att dras in i ilske-karusellen.

Precis samma sak som för killar som förespråkar jämställdhet och är emot feminism.

Det får enorma strömmar av hatmail från argar kvinnor, som hotar att göra allt möjligt med dem, bland annat döda dem, fråga exempelvis Pär Ström, får mängder av hatmails och mordhot

Varför vi reagerar vi starkt på er feministsvin?

Helt enkelt för att vi fått nog av er djävla skit. Vi hatar er.

Varför skall män vara "manliga" och ta all skit, när inte ni kvinnor är kvinnliga längre som ni var förr i tiden?
Senast redigerad av SnyggveLannerbach 2013-08-01 kl. 08:27.
Citera
2013-08-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
Precis samma sak som för killar som förespråkar jämställdhet och är emot feminism.

Det får enorma strömmar av hatmail från argar kvinnor, som hotar att göra allt möjligt med dem, bland annat döda dem, fråga exempelvis Pär Ström, får mängder av hatmails och mordhot

Varför vi reagerar vi starkt på er feministsvin?

Helt enkelt för att vi fått nog av er djävla skit. Vi hatar er.
Innebär det att du hatar all form av feminism och jämställdhet? Att du tycker att kvinnor inte ska få rösta, tycker du att kvinnor inte borde få läsa upp nyheterna i tv?
Senast redigerad av Ragnhildur 2013-08-01 kl. 08:42.
Citera
2013-08-01, 08:44
Medlem
Citat:
Innebär det att du all form av feminism och jämställdhet? Att du tycker att kvinnor inte ska få rösta, tycker du att kvinnor inte borde få läsa upp nyheterna i tv?

Jämställdhet har inget med feminism att göra.

Tycker du män har rätt att visa sig svaga, rädda, kränkta, förtryckta?

De flesta feminister tycker det är oerhört provocerande med svaga och förtryckta män
Senast redigerad av SnyggveLannerbach 2013-08-01 kl. 08:46.
Citera
2013-08-01, 08:56
Medlem
Citat:
När man läser på fb får man en bild av den svenske mannen som är förfärlig. Det verkar som om det är helt okej att kalla kvinnor för horor, sliddjur osv. Det finns ett enormt - och oattrakttivt - hat mot kvinnor och feminismen ses som skyldig till allt ont och mot dessa feminister kan man vräka ur sig vadsomhelst.

Jag undrar: Varför förfular den svenska mannen bilden av sig själv på detta sätt? Vad har hänt med självsäkerheten som gör att man kan ta andra människors åsikter med ro? Varför tappar dessa män stilen när de argumenterar för sin sak?

För de flesta svenska kvinnor handlar jämställdhet om att få lika lön för lika arbete och att man delar på hushållsarbetet om båda jobbar. Är det verkligen så farligt och svårt att leva med för svenska män?

Jag lovar: det finns inget mer attraktivt än en man i hantverkarkläder som går och drar en barnvagn efter att ha hämtat på dagis. Men en sån karl är ett byte som tyvärr är upptaget ... och hur vet man i förväg om den tilltänkta är sån eller en som kallar kvinnor sliddjur och skickar hatmejl.

Som motfråga undrar jag: Varför detta hat mot alla "vita, kränkta män" då?

Ni kan kalla män för djur och svin och våldtäktsmän och gubbslem och allt vad fan det nu är, och ingen bryr sig det minsta. Ni blir istället höjda till skyarna som frispråkiga, modiga och självständiga tänkande kvinnor. Män är enligt er paranoida världsbild hemska förtryckare som varje dag aktivt motarbetar kvinnor, rent av hatar er (allt enligt det största feministiska paradoxen: alla män är svin som generaliserar kvinnor)

Om en man kontrar däremot, och använder samma fulknep mot er... Då bryter helvetet lös!
Citera
2013-08-01, 09:00
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Innebär det att du hatar all form av feminism och jämställdhet? Att du tycker att kvinnor inte ska få rösta, tycker du att kvinnor inte borde få läsa upp nyheterna i tv?

För mig är det skillnad på jämställdhet och feminism.

Varför?

Feminismen förespråkar ENDAST jämställdhet när det gagnar kvinnorna själva. Har inte hört ett knyst från dessa aktiva och offentliga feminister strida eller ens debattera jämställdhetsfrågor när det kommer till ämnen där mannen är förtryckt. Tills dess, kommer jag aldrig att koppla jämnställdhet och feminism. Därav är jag emot ordvalet feminism. Att man inte skäms som feminist att ens nämna jämställdhet i feminismens namn, när det endå handlar om den "ena sidan".

Jämställdhet är jag för på alla plan, rätt människa på rätt plats, lika lön för lika arbete, mest lämpliga tar hand om barnet vid seperation etc etc.
Citera
2013-08-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
För mig är det skillnad på jämställdhet och feminism.

Varför?

Feminismen förespråkar ENDAST jämställdhet när det gagnar kvinnorna själva. Har inte hört ett knyst från dessa aktiva och offentliga feminister strida eller ens debattera jämställdhetsfrågor när det kommer till ämnen där mannen är förtryckt. Tills dess, kommer jag aldrig att koppla jämnställdhet och feminism. Därav är jag emot ordvalet feminism. Att man inte skäms som feminist att ens nämna jämställdhet i feminismens namn, när det endå handlar om den "ena sidan".

Jämställdhet är jag för på alla plan, rätt människa på rätt plats, lika lön för lika arbete, mest lämpliga tar hand om barnet vid seperation etc etc.
Jag tror att många feminister ångar på av gammal vana. Det har varit hiskeliga orättvisor förr i tiden. Då var det få män som tyckte jämställdhet var okej. Nu reagerar vi inte över kvinnlig rösträtt och jag tror att män skämtar när de skriver att kvinnor bara ska lämna spisen när de föder barn.

Du är inne på det där med barn och separation. En verkan av att det är mer jämlikt är att män knyter an mer till barnen. Jag tror inte att det är en plåga för många män att hämta barn på dagis. När det var mer tradionella könsroller var fler män frånvarande. Efter skilsmässa valde många män att ha så lite som möjligt att göra med sina barn. De skaffade nytt helt enkelt. Nu snackar jag om hur det var på typ femtiotalet. Är det så nu att män vill ha en nära relation till sina barn men inte får?
Citera
2013-08-01, 10:56
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Jag tror att många feminister ångar på av gammal vana. Det har varit hiskeliga orättvisor förr i tiden. Då var det få män som tyckte jämställdhet var okej. Nu reagerar vi inte över kvinnlig rösträtt och jag tror att män skämtar när de skriver att kvinnor bara ska lämna spisen när de föder barn.

Du är inne på det där med barn och separation. En verkan av att det är mer jämlikt är att män knyter an mer till barnen. Jag tror inte att det är en plåga för många män att hämta barn på dagis. När det var mer tradionella könsroller var fler män frånvarande. Efter skilsmässa valde många män att ha så lite som möjligt att göra med sina barn. De skaffade nytt helt enkelt. Nu snackar jag om hur det var på typ femtiotalet. Är det så nu att män vill ha en nära relation till sina barn men inte får?

Det är nya tider. Gudskelov har vi lämnat den extrema förtryckta tiden bakom oss.

Jag tror inte jag känner någon man, som idag allvarligt menar på att kvinnan ska vara förtryckt i dessa avseenden, som t.ex. att kvinnor ska vara hemmafruar, inte köra bil, rösta etc etc.

Om jag som kvinna skulle förespråka jämställdhet, skulle allvarligt se över om jag vill bli förknippad med dagens feminism som syns i dagens media. Precis på samma sätt som om jag skulle förespråka striktare invandring och vill förknippas med SD. Grundidén för feminism är jag helt medveten om, men den göms undan av radikala åsikter som samtidigt ökar hatet vilket också i sin tur ökar hatet mot "hatarna" dvs en ond cirkel.

Jag har fått den uppfattningen att män vill vara delaktiga i sina barns liv idag, men självklart finns det undantag både hos män och kvinnor där man väljer att ta avstånd vid seperation.
Citera
2013-08-01, 12:48
Medlem
Citat:
Men Lillskrot, hur är det med dig. Var går dina egna gränser? Har du skickat anonymt näthatmejl till någon kvinna någon gång?
Nej men jag brukar ha inkorgen full av PM från fittriddare och feministiska män som vill göra både det ena och andra med min stackars lekamen. Med tanke på var jag står i feministfrågan så är väl det inget samhällsproblem tycker jag ......

Klarar man inte hetluften har man inget där att göra. Det är ett privilegium att få vara en offentlig opinionsbildare, klarar man inte att man väcker känslor kanske man ska kliva av scenen?

Därmed inte sagt att jag stödjer eller tycker att man ska tolerera hot. Det har vi lagar för och det är bra.

Om man har skrivit 100 offentliga artiklar med manshat och börjar lipa för att någon kallar en fitta kanske man ska göra lite soulsearch?
Citera
2013-08-01, 13:03
Medlem
Citat:
Det är nya tider. Gudskelov har vi lämnat den extrema förtryckta tiden bakom oss.

Jag tror inte jag känner någon man, som idag allvarligt menar på att kvinnan ska vara förtryckt i dessa avseenden, som t.ex. att kvinnor ska vara hemmafruar, inte köra bil, rösta etc etc.

Dessvärre ser vi fortfarande folk, och till och med feminister, som anser att män skall vara duktiga på att meka med bilen, bygga hus, ha en bra utbildning, ha en hög lön, vara lång, vara duktiga älskare osv.

Dvs mäns stereotypa könsroll, är det få eller inga som gjort något åt.
Citera
2013-08-01, 15:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Men ändå klagas det om att kvinnornas lön är så mycket lägre i Sverige? Det jag menar är att kvinnorna har all möjlighet att förhandla sig till högre lön jämlikt mannen, men antagligen är de för fega och väljer istället att skylla på patriarkatet. Något kollektivavtal står det definitivt inte något om att mannen ska ha högre lön än kvinnan.

Jag måste också hålla med dig om den kuvade och knäckta svenske mannen som knäfaller för både dagens starka självständige kvinna samt den patriarkala och varmblodiga utlänningen. Men dock ser jag dig som en motpol till de feminister som nu pratar om detta patriarkat, som enligt dig då inte finns, eftersom det endast är utlänningarna som utgör detta patriarkat och enligt rasisterna befinner de sig inte bland toppositionerna i Sverige.

Det är alltså invandrarnas fel igen då.

Radikalfeminist och rasist Bullfetta? Snygg kombination

Jag har åtminstone aldrig klagat på löneutvecklingen för oss kvinnor på den svenska arbetsmarknaden. Min chef har gett mig löneförhöjning tre ggr på fyra år, så jag vet att jag får mer i lön än många karlar inom kommunen. (jobbar inom socialförvaltningen)

Sedan har jag hela tiden sagt att jag är karriärfeminist och inte någon jävla radikalfemnist. Karlar är nödvändiga i sexuella sammanhang och även när det ska hamras och spikas utgör karlar ett nyttigt lösöre för hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in