Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Svaret finns i ditt eget inlägg men tyvärr saknar du insikt för att förstå det. Just för att Gud är allsmäktig har han kunskap om att vulkaner, tsunami osv är nödvändiga. Du arma människa har ingen aning om varför nåt händer som ska hända. Inte ens ett virus har skapats i onödan, inte ens fästingar har skapats i onödan. Allt har en uppgift att sköta men vem är du som flanerar på jorden att förstå Guds verk? Du förstår inte det mest uppenbara, därför blir det väldigt svårt för dig att förstå det som är mindre uppenbart.
Det är lätt att spela dum och säga att "på något vis så är det guds vilja, även om vi inte kan förklara det". Du förstår, DET DUGER INTE. Då vill jag att du ska förklara meningen med det specifikt.
Det finns mängder med organismer och växter som ingen skulle sakna och som ekosystemet skulle klara sig utmärkt utan, likväl som vi idag inte saknar de 99,9 % av alla arter som någon gång funnits, men som idag är utdöda. Jag antar att det var en del av guds plan också?
Men nej då, IP har aktiverat sin hotline till gud och fått det förklarat att "allting på något konstigt sätt är meningen i slutändan, men det är inte meningen att ni ska förstå varför".
Så berätta nu t ex meningen med tsunamin på annandag jul 2004 som dödade en kvarts miljon människor (majoriteten muslimer för övrigt) och gjorde fem miljoner hemlösa. Vad var planen? Kunde han inte ha klarat sig utan den?
Berätta också meningen med spanska sjukan som dödade runt 100 miljoner människor världen över, utan att ta hänsyn till religion.
När du ändå håller på så kan du förklara nyttan med HIV-viruset också. Hur tänkte han där?
Citat:
fortsätt du att flanera på jorden och ställ dina innehållslösa frågor.
Fortsätt du att okritiskt acceptera religiösa dumheter, så fortsätter jag att ställa frågor.