2013-07-29, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vito-Corleone
Hoppas vid gud att dom hittar Id@ snart .. De här är bara sjukt!

Fakta: Är detta dom 2 som sitter så måste dom bli omhäktade inom 2 veckor från dom blev häktade.

Vet dom var kroppen finns hade dom hittat den. Var dom med på bilbränder eller skjuts tror jag inte att detta räcker, tyvärr. Men har dom sett kroppen död är Anders körd.

Men utav det lilla som media vet finns inget som tyder på det.

Till sist Anders är nog den skyldige jag tror det för att han firade sin sista tid i frihet i Polen.
Men varför och var är kroppen? Är frågor som alla undrar?
Citera
2013-07-29, 23:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failet
Se på fan, AJ är inte känslokall trots allt! <3

http://imageshack.us/f/28/uue.png/

Eller så är det ett sätt att behålla lojaliteten? Känns som att AJ pytsar ut lite sånt med jämna mellanrum för att påminna om vart de står i förhållande till varandra.
Som när han skrev ett eget separat inlägg om att bjussa på resa och stå för alla utgifter, var liksom ingen hejd på utsvävningarna i det inlägget.
Citera
2013-07-29, 23:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Då var Kungen av trollhättan inlåst.

Kan funderas på hur denne arme stackare tänker.
Ville inte flyga för att han var rädd för uppståndele på flyglatsen. Vadå för uppståndelse?
Hade han förväntat sig en musikkår i avgångshallen eller vad?
Varför ambassaden? Trodde han i sin enfald att de fixa ett femstjärnigt hotell, i väntan på hemresa?

Hade han tänk ett varv till, så hade han tagit färjan till Sverige och anmält sig på närmaste polsstation.

Nu sitter han i Polskt häkte på grund av sin egen enfald.
Ja, eller p.g.a. en enastående märklig advokat. Som diskuterat detta med AJ för att komma fram till ingenting.
Sedan säger advokaten att det är väldigt ovanligt att en efterlyst går in på ambassaden.
Jaha..., det gick aldrig upp ett ljus för honom varför det är ovanligt
Nej, med den där advokaten behöver AJ inte ens vara skyldig, för att åka in för mord.
Så hoppas vid gud att han inte byter advokat.
Citera
2013-07-29, 23:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vore jag Anders "rödtott" hade jag läst Svenskt media från Polen och vetat att det finns ingen kropp.

Bara att neka. Trist men sant .

Som jag sagt förut USA där räknar man ut hur mkt blod som finns därefter kan man döma någon.

Nu bor vi i Sverige, vännerna släppta och inga nya ögon vittnen polisen hoppas på att knäcka Anders.

I nån artikel jag läste, tycks teknikerna i samråd med en rättsläkare ha kommit fram till att Id@ dog i lägenheten. Det behöver ju inte bara röra sig om blod. De kan ha hittat hjärnsubstans, benflisor, bitar av hud, ja, you name it... Men jag tror ändå att en riktigt, riktigt stor blodmängd skulle kunna hålla i en svensk domstol. Varför skulle det inte? Dessutom kan ju blodspåren (i denna förhoppningsvis helt ostädade lägenhet) avslöja hur snabb blodförlusten var, om Id@ kan förmodas ha hamnat i chock osv, i sådana fall krävs det inte särskilt stor blodförlust för att hon ska dö.
Citera
2013-07-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Eller så är det ett sätt att behålla lojaliteten? Känns som att AJ pytsar ut lite sånt med jämna mellanrum för att påminna om vart de står i förhållande till varandra.
Som när han skrev ett eget separat inlägg om att bjussa på resa och stå för alla utgifter, var liksom ingen hejd på utsvävningarna i det inlägget.

Ja, det inlägget är det jag stört mig mest på. En fin gest egentligen men som han slog sig själv på bröstet i det inlägget och visade minsann hur bra han var i jämförelse med alla andra som bara beklagade sorgen. Det kändes så malplacerat och man fick känslan att han ville bara vinna poäng på det. Kanske är det så man får hållhakar på sina vänner. Skulle vännen svika honom i framtiden så vet ju alla andra hur bra han minsann var mot DB när DB hade det tungt.

Skulle jag göra samma sak till en vän hade jag tagit det med min vän så att inte andra kunde se det och sen om den personen hade velat göra en uppdatering på facebook om det så hade jag inte hindrat honom men jag hade verkligen inte kört självreklam deluxe om mig själv.

Vet inte varför jag störde mig så mycket på det inlägget, men det kändes så... äckligt på något vis.
Citera
2013-07-29, 23:52
Bannlyst
Vet dom var kroppen finns hade dom hittat den. Var dom med på bilbränder eller skjuts tror jag inte att detta räcker, tyvärr. Men har dom sett kroppen död är Anders körd.

Men utav det lilla som media vet finns inget som tyder på det.

Till sist Anders är nog den skyldige jag tror det för att han firade sin sista tid i frihet i Polen.
Men varför och var är kroppen? Är frågor som alla undrar?

Gm mår i vilket fall skit jag vet hur det känns det är en sjuk känsla man funderar på sin framtid och var man ska sitta?
Kvinnomördare står inte högt i kurs heller och speciellt inte om dom har små kids.
Allt detta snurrar i hans skalle ska ni alla veta. Ska bli intr å se hur det går?
Citera
2013-07-29, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, eller p.g.a. en enastående märklig advokat. Som diskuterat detta med AJ för att komma fram till ingenting.
Sedan säger advokaten att det är väldigt ovanligt att en efterlyst går in på ambassaden.
Nej, med den där advokaten behöver AJ inte ens vara skyldig, för att åka in för mord.

Jag har för mig att advokaten sa att det var vanligt.
UDs pressjour sa däremot att det var en helt ny situation.

Så kanske advokaten, som för övrigt AJ snackade med på vägen in, misstog sig och tror att AJ skulle hämtas av svensk polis och få 1a klass på flyget hem.

Föga anade AJ att det blir ett par dagar i polskt häkte Får se om han visar nazzegaddningarna för cellkamraterna.
Citera
2013-07-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
I nån artikel jag läste, tycks teknikerna i samråd med en rättsläkare ha kommit fram till att Id@ dog i lägenheten. Det behöver ju inte bara röra sig om blod. De kan ha hittat hjärnsubstans, benflisor, bitar av hud, ja, you name it... Men jag tror ändå att en riktigt, riktigt stor blodmängd skulle kunna hålla i en svensk domstol. Varför skulle det inte? Dessutom kan ju blodspåren (i denna förhoppningsvis helt ostädade lägenhet) avslöja hur snabb blodförlusten var, om Id@ kan förmodas ha hamnat i chock osv, i sådana fall krävs det inte särskilt stor blodförlust för att hon ska dö.

Är mängden blod tillräckligt stor kan man konstatera att offret omöjligt kan vara i livet, men är blodet det enda som finns är det hart när omöjligt att bevisa mord.
Citera
2013-07-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Kommentaren har AJ säkert gjort för att förvissa sig om DB's lojalitet samt för att påminna honom om vem som är hans härskare och välgörare!

Men är verkligen den skärmdumpen helt ny? Kommentaren syns ju inte på facebook nu i alla fall!
Citera
2013-07-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Eller också har Mr smartis gått på en mina.
Trodde att ambassaden skulle skicka honom direkt vidare till Sverige.
Det funkar dock inte så. Han är internationellt efterlyst och det är det landets polis där han hittas som handhar ärendet.
Citera
2013-07-30, 00:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är mängden blod tillräckligt stor kan man konstatera att offret omöjligt kan vara i livet, men är blodet det enda som finns är det hart när omöjligt att bevisa mord.
Jag tror att mängden blod i lght var enorm.
Citat:
- Det är så mycket blod att ingen människa skulle överleva. Men vi vet inte om det handlar om en eller flera personer, säger Göran Andreasson, vakthavande befäl vid polisen i Västra. Götaland.
Källa:http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-efter-mordoffer-i-trollhattan/
Citera
2013-07-30, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Blodmängden är bevis för ATT hon dog, under förutsättning att det beläggs av rättsläkare mfl.

Men inte för HUR hon dog och orsakat av VEM.

I ett indiciefall kan det räcka för att fälla en GM, men då måste man kunna knyta detta mot en tidpunkt AJ var där. Jag tror att kedjan kan hålla om det finns telefontrafik mellan AJ/DB/FH, och de har synts på plats, ihop med mastning mm.
Indirekta indicier men som sammantaget inte ger utrymme för annan GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in