2013-07-29, 22:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Är dina fåglar någon som polisen pratar med också? De verkar sitta med mycket information så att säga
Jag har fått massor med pm, men skulle säga att mindre än 5% är intressanta och relevanta och en hel del har varit villospår av en eller flera individer som antingen är GM själva, står GM nära eller bara tycker det är kul o jävlas med andra. Har fått ett otrevligt inlägg också av Syrakanelen som undrade om jag var kär i Noppe.

De fåtal pm jag tror kan vara relevanta är av denna klass. Det handlar om fynd, observationer, vittnesmål som är redan kända av polis och åklagare men inte officiella. Jag vill inte heller skriva i tråden om alltför mycket om det just därför. Har inget behov av att leka privatdeckare, även om det hade varit otroligt förlösande att hitta I* såklart.
Citera
2013-07-29, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Intressant att han till AB ska inställa sig "om en timme".
Tog det fram till kl 18 för polsk polis att gripa honom eller kom han in försent?

Han kom in sent. Blev väl byxis eller unnade sig en sista lunch i solen...tror han var inne på ambassaden ca.16:15
Citera
2013-07-29, 22:57
Medlem
Är det någon som vet vad Mp har för sig?

Dom har legat lågt nån vecka nu, men en fågel viskade att det finns nåt "elit gäng" från MP som är ute och söker .
Har tydligen varit synliga under eftermiddagen idag!
Trodde alla sökningar anonserades på fejjan?
Citera
2013-07-29, 22:58
Medlem
Om jag kommer ihåg rätt och uppgifterna var riktiga, vilket de verkade vara, så var AJ ett barn som behövde hävda sig och som inte drog sig för att sparka andra barn i huvudet. Hans dåliga rykte utvecklades till en sorts ryktbarhet som blev viktig för honom och hans bild av sig själv.

Av någon anledning behövde han göra en "nystart" och flyttade till Jönköping där ingen kände till hans rykte. Man kan undra vad som tvingade honom till detta. Det andra och tredje av Hares psykopati-kriterier är förhöjd självuppfattning och behov av spänning och jag kan inte komma ifrån tanken att han vantrivdes i Jönköping och var tillsammans med BO för att utmana hennes far.
Senast redigerad av lehs 2013-07-29 kl. 23:02.
Citera
2013-07-29, 22:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigint

Dom har legat lågt nån vecka nu, men en fågel viskade att det finns nåt "elit gäng" från MP som är ute och söker .

Var var de då? *nyf*
Citera
2013-07-29, 23:03
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Är du säker på att de var från MPS?
Citera
2013-07-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske 01:47 i natt, samtidigt som utläggningen om de s k vännerna.
Men jag vet inte.

02.14
Citera
2013-07-29, 23:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kanske 01:47 i natt, samtidigt som utläggningen om de s k vännerna.
Men jag vet inte.
Jag kan inte hitta det på DBs sida. Och den verkar vara öppen. Men det är den förmodligen inte?
Citera
2013-07-29, 23:06
Bannlyst
Vore jag Anders "rödtott" hade jag läst Svenskt media från Polen och vetat att det finns ingen kropp.

Bara att neka. Trist men sant .

Som jag sagt förut USA där räknar man ut hur mkt blod som finns därefter kan man döma någon.

Nu bor vi i Sverige, vännerna släppta och inga nya ögon vittnen polisen hoppas på att knäcka Anders.
Citera
2013-07-29, 23:07
Medlem
Citat:

Har aldrig hört talas om något elitgäng från MPS. De annonserar och samlar frivilliga. Eller så gör man det utanför organisationen, och då är det privat...
Citera
2013-07-29, 23:09
Medlem
panzertaxs avatar
Även om moroten går fri från detta så hoppas jag att han ändå blir såpass ökänd att han tvingas till att civilisera sig för att kunna ha ett drägligt liv. Det hade underlättat om en sådan som TB hade avstånd till tidigare domar o fall, men det stör mig lite att TB verkar gilla AJ så mkt att det kvittar liksom. Nästan helt säker på att om att AJ blivit fälld så hade TB fortsatt skicka brev till fängelset med puss o kjamiz. Totalt blåögd för faktumet att personen i fråga gillar massdöd av folk av en viss etnicitet och står för ihjälgasning av dessa.

Hade TB varit smart hade hon tidigt i tråden markerat att hon tar avstånd för allt vad nazism heter och att hon föraktar det AJ gjort innan men väljer att ge honom en chans till fortsatt bra liv blabla. Det hade fått TB att framstå som vettig, human och kanske lite naiv men ändå med en god målbild.
Citera
2013-07-29, 23:11
Medlem
Citat:

Som jag skrev innan, jag hoppas verkligen att det låg någon sanning i påståendena förra veckan om att de hittat likdelar. Jag vet att Reimerdenyngre var där och kollade för att se om där var någon uppståndelse dock utan resultat vilket gjorde att man tappade lite hopp. Men kanske har polisen varit tyst om det för att de var rädda annars att AJ skulle fly för alltid? Kanske de har berättat för MP's ledning att de inte behöver söka mer och kanske också för Id@s närmaste. Jag tycker det låter för bra för att vara sant och kanske lite mycket Wallander men man kan alltid hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in