2013-07-29, 22:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är fantastiskt hur vissa försöker tolka allt som de vill. En person har svårt att uttrycka sig i skrift, gör det honom till mördare?

Jag säger inte att det inte finns mycket som pekar mot honom, men hans skrivsätt och motorcykel hör inte dit.

Håller med. Det gäller att sålla på näthatet[tm] och de lite mer konsekventa och relevanta inläggen. Samma mot TB, jag kan hålla med om att hon verkar inte helt torr bakom öronen men det skrivs ibland lite väl mycket skit.
Citera
2013-07-29, 22:35
Medlem
panzertaxs avatar
Intressant att han till AB ska inställa sig "om en timme".
Tog det fram till kl 18 för polsk polis att gripa honom eller kom han in försent?
Citera
2013-07-29, 22:38
Medlem
Disasterbators avatar
Kärleksförklaringen är riktad till alla tvivlare, som trodde AJ stuckit och lämnat sina polare i sticket, snarare än till DB. Nu försöker han vinna tillbaka lite förtroende.
Det jag undrar är varför han inte älskar FH lika mycket?
Citera
2013-07-29, 22:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det inte lite bögvibbar över det hela?
Var det inte den här duon som badade tillsammans i ett badkar.

Självklart är DB viktig för AJ om han är GM vilket jag tror. Viktigt för AJ är att DB inte anger honom.
Citera
2013-07-29, 22:39
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I samma artikel står det: "Enligt åklagare Eva Johnsson har de båda männen som sitter häktade för skyddande av brottsling varit vid mordplatsen".

Vilken är den riktiga beskrivningen?
De har befunnit sig vid BO's lägenhet i en eller flera omgångar, och lägenheten betraktas som mordplatsen enligt en fågel som verkar trovärdig. Mina fåglar viskar inte så mycket om syra eller grävmaskiner.

Jag har stark tilltro till att en eller flera av herrarna har blivit observerade vid en eller flera tidpunkter efter telefonsamtalet med Cl*ff vid BO's lägenhet.

Det finns telefonidata registrerad på en eller flera personer, om det är samtal eller annan pejling vet jag inte. Gissningsvis så skulle jag kunna tänka mig att den vassaste av björnligan stänger av sin mobbe, men den som är minst torr bakom öronen tänker inte en sekund på det och är skärrad nog av allt som händer.
Citera
2013-07-29, 22:41
Medlem
Konservatics avatar
Nu har alltså den misstänkte mördaren anhållits...
Tror ni att de andra hjälpt till med städningen och därmed skyddat den misstänkte ? Vågade de verkligen göra det och vågade verkligen den misstänkte be om hjälp/lita så mycket på dem, de kan ju faktiskt redan ha röjt honom , men då borde ju kroppen ha hittats i detta läge.

Enligt mig så är likheten med detta fall och marinafallet att det enbart finns en person som känner till vart kroppen finns, innan mj hittades så spekulerades det hejvilt om vart kroppen skulle finnas , och där fanns de mest underliga platserna med, t ex någon djuphamn osv.. Kroppen hittades väldigt öppet på ett simpelt ställe, det visar att det inte är några stjärnor som sysslar med de här tidsfördriven.

Jag tror att aj kommer neka precis som fs gjorde i mj-fallet... Hoppas inte åklagarn gör samma misstag som i mjfallet att försöka åtala innan kroppen funnits
Citera
2013-07-29, 22:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
När skrev AJ den kommentaren?
Kanske 01:47 i natt, samtidigt som utläggningen om de s k vännerna.
Men jag vet inte.
Citera
2013-07-29, 22:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är vad jag tror. Jag gissar att AJ är neråt Skåne i natt hos en bekant eller släkting.

EDIT: Dock ingen sprit och ångest. Han är för beräknande för ångest och för strategisk för sprit ikväll.
I sådana fall var han snabb på att ta sig till polska ambassaden. .. men inget är omöjligt, han kan ha åkt till polen när som helst. Att han säger sig ha använt sitt kreditkort tyder dock på att lite av det han säger kan vara sant. Det borde vara en lätt uppgift för polisen att kolla upp, när har vilka kortköp gjorts i polen.
Citera
2013-07-29, 22:47
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
De har befunnit sig vid BO's lägenhet i en eller flera omgångar, och lägenheten betraktas som mordplatsen enligt en fågel som verkar trovärdig. Mina fåglar viskar inte så mycket om syra eller grävmaskiner.

Jag har stark tilltro till att en eller flera av herrarna har blivit observerade vid en eller flera tidpunkter efter telefonsamtalet med Cl*ff vid BO's lägenhet.

Det finns telefonidata registrerad på en eller flera personer, om det är samtal eller annan pejling vet jag inte. Gissningsvis så skulle jag kunna tänka mig att den vassaste av björnligan stänger av sin mobbe, men den som är minst torr bakom öronen tänker inte en sekund på det och är skärrad nog av allt som händer.
Är dina fåglar någon som polisen pratar med också? De verkar sitta med mycket information så att säga
Citera
2013-07-29, 22:48
Bannlyst
Citat:
Det är fantastiskt hur vissa försöker tolka allt som de vill. En person har svårt att uttrycka sig i skrift, gör det honom till mördare?

Jag säger inte att det inte finns mycket som pekar mot honom, men hans skrivsätt och motorcykel hör inte dit.

Skiter i om han har svårt att uttrycka sig i skrift.
Han har svårt att visa empati tom. när han försöker, det kan göra honom till farlig.
Mördare ? Visst mördare är farliga, men absolut inte vice versa, där har du rätt.
Citera
2013-07-29, 22:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
I sådana fall var han snabb på att ta sig till polska ambassaden. .. men inget är omöjligt, han kan ha åkt till polen när som helst. Att han säger sig ha använt sitt kreditkort tyder dock på att lite av det han säger kan vara sant. Det borde vara en lätt uppgift för polisen att kolla upp, när har vilka kortköp gjorts i polen.

Nej, det var som jag skrev en ren gissning. Jag fick PM i torsdags som är helt i enlighet med de planer AJ uppgav sig ha haft i torsdags... så jag känner mig inte lurad och jag hade rätt i att han skulle stå för sitt ord...

Man kan mörda någon och ändå vara jdrigt kinkig med att inte bli beslagen med lögn... Det finns alla kombinationer på jorden...
Citera
2013-07-29, 22:52
Medlem
Citat:

Kan inte göra annat än att hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in