Citat:
Ursprungligen postat av
soisju
förlåt glömde skriva Mariestad som du kalla det nya häktet? där hade de potta..
Mariestad (Johannesberg) har inget häkte, det är inte heller nerlagt som någon här påstod. Möjligt att jag mixat ihop något. Men det var häktet/ Anstalten i gävle jag beskrev, och även att den var syster anstalt med Vänerborg (brinkeberg).
Svaret jag ställde var för att någo fråga om det träffades på gävle, var jag sa att det med så kort strafftid knappast kommer till en anstalt som tills nydligen var C klassad. Det är sådana som kommer Från A och B anstalter där. Häktet som är öppet som ligger i anstalten krävs enbart att du är häktad och haft din tid i rätten för att komm till, och ja transportjänst bilar dagligen mellan häkten i hela landet då det är en extrem brist på platser. Det är inte ens säkert att FH och DB är på samma häkte (vilket skulle vara udevalla alt skånegatan) enbart för att dem måste häktas vid en viss domstol.
Att FH och DB kan vara utan tv, radio och dagstidningar är inte heller omöjligt då häktnings dommaren har gått på åklagarns linje om den oerhärda kollitionsfaran (samt en vandlig notering av recediv). I dessa fall handlar det om att man tillreds extra personal samt att man sitter utan chans till att tala med andra häktade genom dörrar. Ni som är gamla nog att minnas mordet på Anna Lindh kanske känner till häktesprotokollet som läkte ut (det interna som görs upp vid morgonmötet och gås igenom på kvällen/ natten). Den situationen var givetvis annorlunda pga av mediabevakningen, men visar i vilken utsträckning dem håller vissa isolerade då dem i början inte hade något som band vår lille Milan, och testerna fick skickas till England osv, Milan erkände inte ett dyft, sa inget i förhören och hade media rest. i något halvår.
Eftersom att INGET har läkt, kan jag tänka mig att dem bägge just sitter i en sådan situation, man har även speciella vårdare som man håller koll på. Kan även tänka mig att lokalpolisen inte får veta något häller, värre skvallertanter finns ju nästan inte i sådana här fall.