Citat:
Ursprungligen postat av
meegamind
Jag tror hon dumpades innan bilen brann. DB inser ju att polisen kommer söka upp honom direkt när dem får nys om bilen, även om de inte vet att det handlar om ett mord just då. Det låter väldigt riskabelt.
OK Jag tror att det kan vara så att AJ och DB kommit överens om när DB skall komma till platsen. AJ fixar allt i lägenheten, tar hissen ned men DB dröjer lite. AJ får då lägga Id* ned ett tag. Kanske någon minut. Under denna minut rinner mer blod ut ur Id*s kropp. När DB sedan kommer och AJ eller DB håller upp dörren har paketet blivit mättat med blod som därför ganska kraftigt droppar ur paketet det första när DB eller AJ går baklänges ut. Efter några steg så avtar detta kraftiga droppande och därför ses inte några droppar utanför.
Jag har inte velat skriva det men det kan finnas högst naturliga skäl till att bloddroppar utanför dörren försvann under natten. Vill inte utveckla det mer...
Smetet till vänster om hissen beror givetvis inte på att man råkat trampa i blod där. Bär man ut kroppen ur hissen så går man inte åt det hållet. Man går rakt ut.
Att det ser utsmetat ut beror på de plastpåsar e.dyl som kroppen var omgivna av för att dölja att det rörde sig om en människa.
Det är min teori Meegamind!