2013-07-29, 01:03
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men nej, jag köper nog inte din teori rakt av. Varför är då spåren i entren så breda på väg mot dörren. Är man två så bär ju en i fötterna och en i armarna och då skulle spåren ha blivit smalare. Nu verkar hon ha blivit buren av en i bredd som inte gått i spåren och som gått baklänges. Vore det flera som bar så hade de aldrig fixat att undvika att gå i fler bloddroppar, men alla bloddroppar förefaller perfekta, dessutom skulle den som gick i blodet vid hissen ha fortsatt göra spår... Så lätt får man ju inte bort blod från en sula med lite mönster.

Kanske han tog av sig skon efter att ha trampat i det
Citera
2013-07-29, 01:06
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Menar du med halvering av kroppen att man ska dela ryggraden också så är det inget du gör "med en skaplig kniv"

Dessutom skulle detta gjorts med Id*s son i lägenheten. SNACKA om störd människa alltså. Straffbar - ja. Normal - nej.

Jag kan garantera dig att jag kan dela en kropp med en hygglig morakniv under minuten.
Funkar det på älg och rådjur, funkar det på en människa.
Citera
2013-07-29, 01:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Kanske han tog av sig skon efter att ha trampat i det

Hahaha. Ja, men visst!

DB är nog inte så jättebegåvad, men så kan det ha gått till.

Vad tror du om min teori att Id* flyttades till annan bil när DB och FH möttes vid brandplatsen?
Citera
2013-07-29, 01:09
Medlem
Citat:
Öh? Men fotona i pressen är väl från entren!

Jag menar att det inte fanns blod utanför entrédörren. Utomhus alltså.

Orsaken till att GM stannat och torkat framför hissdörren är, i min teori, för att det var fotspår i blodet.
Citera
2013-07-29, 01:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Hahaha. Ja, men visst!

Vad tror du om min teori att Id* flyttades till annan bil när DB och FH möttes vid brandplatsen?

AJ kanske var där och hjälpte honom tänka till om skorna...
Citera
2013-07-29, 01:13
Medlem
Är det idag Aj samt advokat ska inställa sig på polishuset i Trollhättan efter en helg fylld av sprit och ångest?

Citera
2013-07-29, 01:14
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Jag vet inte om jag tyder bilden rätt, men det ser ut som att hissen och trappan ligger till vänster när man kommer in genom entrédörren. Då kan det ha varit en örfil med höger hands baksida.
Det är svårt att avgöra formen på blodsdropparna från en sådan här bild.

Jag blir nog förvånad om han slåss med öppen hand faktiskt. Baserar det på vittnen i misshandelsmål.
Citera
2013-07-29, 01:15
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Hahaha. Ja, men visst!

Jag tror hon dumpades innan bilen brann. DB inser ju att polisen kommer söka upp honom direkt när dem får nys om bilen, även om de inte vet att det handlar om ett mord just då. Det låter väldigt riskabelt.
Citera
2013-07-29, 01:15
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Jag menar att det inte fanns blod utanför entrédörren. Utomhus alltså.

Orsaken till att GM stannat och torkat framför hissdörren är, i min teori, för att det var fotspår i blodet.

Den teorin har jag nämnt också. Varför är det annars utsmetat så på ett enstaka ställe?
Citera
2013-07-29, 01:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Är det idag Aj samt advokat ska inställa sig på polishuset i Trollhättan efter en helg fylld av sprit och ångest?

Det är vad jag tror. Jag gissar att AJ är neråt Skåne i natt hos en bekant eller släkting.

EDIT: Dock ingen sprit och ångest. Han är för beräknande för ångest och för strategisk för sprit ikväll.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-29 kl. 01:30.
Citera
2013-07-29, 01:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag tror hon dumpades innan bilen brann. DB inser ju att polisen kommer söka upp honom direkt när dem får nys om bilen, även om de inte vet att det handlar om ett mord just då. Det låter väldigt riskabelt.

OK Jag tror att det kan vara så att AJ och DB kommit överens om när DB skall komma till platsen. AJ fixar allt i lägenheten, tar hissen ned men DB dröjer lite. AJ får då lägga Id* ned ett tag. Kanske någon minut. Under denna minut rinner mer blod ut ur Id*s kropp. När DB sedan kommer och AJ eller DB håller upp dörren har paketet blivit mättat med blod som därför ganska kraftigt droppar ur paketet det första när DB eller AJ går baklänges ut. Efter några steg så avtar detta kraftiga droppande och därför ses inte några droppar utanför.

Jag har inte velat skriva det men det kan finnas högst naturliga skäl till att bloddroppar utanför dörren försvann under natten. Vill inte utveckla det mer...

Smetet till vänster om hissen beror givetvis inte på att man råkat trampa i blod där. Bär man ut kroppen ur hissen så går man inte åt det hållet. Man går rakt ut.

Att det ser utsmetat ut beror på de plastpåsar e.dyl som kroppen var omgivna av för att dölja att det rörde sig om en människa.

Det är min teori Meegamind!
Citera
2013-07-29, 01:23
Medlem
Citat:
Det är vad jag tror. Jag gissar att AJ är neråt Skåne i natt hos en bekant eller släkting.

Då bekräftar krim sin bevisbörda? eller går man inte ut med sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in