2013-07-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake-Finul
Min tydliga känsla är att Fam Ammouri döljer väldigt mkt viktig information i detta fall.

[/quote]

Det kanske rent av skulle kunna tänkas att Fam. Ammouri redan skipat sin rättvisa i detta fall.
Citera
2013-07-29, 20:13
Medlem
herrgurkas avatar
Så där... Jag tror jag fått med det mesta nu. Det här får bli en första version. 81 sidor slutade det på men bli inte så oroliga för det. Texten är luftigt redigerad så man plöjer ganska lätt igenom den på en kväll.

http://www.speedyshare.com/RqBdU/Dubbelmordet.v1.0.pdf

Jag har säkert missat artiklar/tv/radio-inslag så tipsa mig gärna om dessa så kommer det en uppdaterad version framöver.
Citera
2013-07-29, 21:33
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Så där... Jag tror jag fått med det mesta nu. Det här får bli en första version. 81 sidor slutade det på men bli inte så oroliga för det. Texten är luftigt redigerad så man plöjer ganska lätt igenom den på en kväll.

Jag har säkert missat artiklar/tv/radio-inslag så tipsa mig gärna om dessa så kommer det en uppdaterad version framöver.

Underbar sammanställning. Stort tack till herrgurka.
Citera
2013-07-29, 21:53
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Underbar sammanställning. Stort tack till herrgurka.

Observera att ni kan se t.ex. Efterlyst-avsnitten och lyssna på SR-inslagen genom att gå till länkhänvisningen så slipper ni läsa transkriptionen av dessa.
Citera
2013-07-29, 23:39
Medlem
massepojkens avatar
Nu är jag mkt konfunderad.

Vad jag har kunna läsa mig till så var det ruggigt väder. Men mellan morden kl 07.50 tom 09.00 skall det ha varit uppehåll. Möjligvis lite duggregn.

Polisen hittar ganska snabbt den blodiga mössan vid ICA affären i ett metroställ.
Strax därefter inkommer vittnesuppgifter att man sett en ung man sittades på en bänk vid trädgårdsföreningen. Vittnet/vittnena? säger att mannen uppfört sig märkligt. Han skall bla haft en förvridet ansiktsuttryck.

Jag är ingen teknisk expert, långt därifrån.

Man hittar alltså en blodig mössa som man direkt kan konstatera med största sannolikhet tillhör GM
Vittnet ser en man uppträda konstigt vid bänk. Denna man blir ju nu mer polisens huvudspår. Bla så ändras signalementet på GM.

Jag blir inte klok på detta.

Polisens lukthund måste ju med enkelhet kunna, med lukten från mössan avgöra om den man som satt på parkbänken var samma person som lämnat den blodiga mössan eller inte. Luktspåren måste ju vara väldigt tydliga.
Om inte Lkps hund dög till så skulle ju en stockholmshund kunna vara där inom 2 timmar.
Spärrades bänken vid Trädgårdföreningen av?

Tidpunken då man iakktar denna märkliga man/pojke går isär. Men även om det skulle vara så att kl hunnit bli 10.00 så är det väl givet att gå tillväga enligt ovan.

Verkar ju som polisen missat detta alldeles uppenbara förfarningssätt eller har jag missat något?

Polisen har ju idag inte en susning om mannen vid parkbänken, tillika polisens fantombild har något med morden att göra.
Senast redigerad av massepojken 2013-07-29 kl. 23:42.
Citera
2013-07-30, 11:18
Medlem
massepojkens avatar
Bra sida som sammanfattar mkt i utredningen.

www.lennartremstam.blogspot.se
Citera
2013-07-30, 12:50
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka

Bra jobbat!

Citat:
Nu är jag mkt konfunderad.

Vad jag har kunna läsa mig till så var det ruggigt väder. Men mellan morden kl 07.50 tom 09.00 skall det ha varit uppehåll. Möjligvis lite duggregn.

Polisen hittar ganska snabbt den blodiga mössan vid ICA affären i ett metroställ.
Strax därefter inkommer vittnesuppgifter att man sett en ung man sittades på en bänk vid trädgårdsföreningen. Vittnet/vittnena? säger att mannen uppfört sig märkligt. Han skall bla haft en förvridet ansiktsuttryck.

Jag är ingen teknisk expert, långt därifrån.

Man hittar alltså en blodig mössa som man direkt kan konstatera med största sannolikhet tillhör GM
Vittnet ser en man uppträda konstigt vid bänk. Denna man blir ju nu mer polisens huvudspår. Bla så ändras signalementet på GM.

Jag blir inte klok på detta.

Polisens lukthund måste ju med enkelhet kunna, med lukten från mössan avgöra om den man som satt på parkbänken var samma person som lämnat den blodiga mössan eller inte. Luktspåren måste ju vara väldigt tydliga.
Om inte Lkps hund dög till så skulle ju en stockholmshund kunna vara där inom 2 timmar.
Spärrades bänken vid Trädgårdföreningen av?

Tidpunken då man iakktar denna märkliga man/pojke går isär. Men även om det skulle vara så att kl hunnit bli 10.00 så är det väl givet att gå tillväga enligt ovan.

Verkar ju som polisen missat detta alldeles uppenbara förfarningssätt eller har jag missat något?

Polisen har ju idag inte en susning om mannen vid parkbänken, tillika polisens fantombild har något med morden att göra.

Tipset om mannen på parkbänken kom först flera månader efter morden.
Citera
2013-07-30, 13:22
Medlem
Citat:
Bra sida som sammanfattar mkt i utredningen.

www.lennartremstam.blogspot.se

Mycket bra sida, och även mycket bra gjort av HerrGurkas sammanställning.
Citera
2013-07-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Jag tror han slängde kniven eftersom den var för blodig och jävlig för att stoppas i fickan. Han är förmodligen smått underbegåvad och tänkte säkerligen inte på det här med tekniska bevis osv.

Hans blodiga handavtryck säkrades på tidningsbehållaren i vilken han kastade mössan. Så troligen var han utan handskar även under dådet.

Du har nog rätt i det du skriver, men det verkar vara en riktigt "trög" GM vi pratar om som kastar kniven och mössan på sådana ställen att han likagärna kunde lagt dom vid offrena eller åkt in med dom till polisstationen, så lätta var dom att hitta. Det måste ju trots allt vara bättre att försöka göra sig av med bevisen på något bättre ställe, men men man tänker nog inte så logiskt efter ett dubbelmord uppenbarligen.
Citera
2013-07-30, 13:50
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Du har nog rätt i det du skriver, men det verkar vara en riktigt "trög" GM vi pratar om som kastar kniven och mössan på sådana ställen att han likagärna kunde lagt dom vid offrena eller åkt in med dom till polisstationen, så lätta var dom att hitta. Det måste ju trots allt vara bättre att försöka göra sig av med bevisen på något bättre ställe, men men man tänker nog inte så logiskt efter ett dubbelmord uppenbarligen.

Förmodligen är det så att han inte ville fortsätta ha kniven i handen, samtidigt ville han inte stoppa den i fickan. Alltså kastade han den på marken.

Mössan tog han säkert av sig för att han insåg att han behövde förändra sitt utseende, alternativt att han tog av sig den för att dölja blodflödet på handen med den. Sen kastade han den i vad han trodde var en papperskorg.

Längre än så här gick nog inte hans resonemang. Mer behövdes inte heller med tanke på att han fortfarande är på frifot. Men visst, hade han haft handskar på sig, lagt kniven i en gatubrun och stoppat mössan i fickan - då hade denna utredningen varit kall och nedlagd för längesen, inte en chans att mördaren skulle kunna hittas då.
Citera
2013-07-30, 20:16
Medlem
Citat:
Förmodligen är det så att han inte ville fortsätta ha kniven i handen, samtidigt ville han inte stoppa den i fickan. Alltså kastade han den på marken.

Mössan tog han säkert av sig för att han insåg att han behövde förändra sitt utseende, alternativt att han tog av sig den för att dölja blodflödet på handen med den. Sen kastade han den i vad han trodde var en papperskorg.

Längre än så här gick nog inte hans resonemang. Mer behövdes inte heller med tanke på att han fortfarande är på frifot. Men visst, hade han haft handskar på sig, lagt kniven i en gatubrun och stoppat mössan i fickan - då hade denna utredningen varit kall och nedlagd för längesen, inte en chans att mördaren skulle kunna hittas då.

Ja så är det ju. Hade inte mördaren slängt ifrån sig kniven och mössan så hade man likagärna kunnat lägga ner utredningen. Lite nyfiken på om polisen fortfarande har något spår dom kollar upp, svårt att tro det? Det dom gör är väl att topsa folk och kolla upp tips.
Citera
2013-07-30, 20:32
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Bra jobbat!

Tipset om mannen på parkbänken kom först flera månader efter morden.

Ok. Tack LeonVance. Vittnesuppgifterna och dess tidsangivelser verkar mkt oklara. Har du någon form av källa på detta?
Vore ju bra om så vore fallet för annars har ju polisen schabblat ordentligt.

Ingen som gjort någon form av sammanställning av vittnena och dess uppgifter?

Förövrigt måste det väl vara dags att polisen börjar sluta släppa in den mediakåte GW Persson i denna typ av utredningar.
Han tillför absolut ingenting. Han har sin statistik han går på. Thats it.
Vad har han egentligen för grunder att tro att GM skulle vara 13-17? Förutom att polisen inte hittat någon.
Gubben får gång efter annan vräka ut sina toerier i Tv och annan media. Dags att han fokar på bokskrivandet och sin aktiehandel igen.

På tal om GW måste jag gå lite OT här. I hans bok Gustavs grabb. En usel SB enligt mig BTW, så berättar han om sina och en ej namngiven läkares planer att """LÄGGA ETT BUD PÅ VOLVO""

Gubben lider av extremt storhetsvansinne och verkar numer helt bindgalen.

Dock älskar jag hans karaktär Bäckström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in