Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Så du menar på att nån gång i framtiden kommer människor eller andra varelser att drabbas av en sjukdom som gör så att de förlorar huvudet? Eller att någon gång kommer människor får hår i handflatan på grund av onani?
Jag försökte vara lite lustig där därför tog jag sådana exempel men principen är lika.
Miljontals och åter miljontals människor har onanerat och ingen har fått hår i handflatorna på grund av det. Det är inte nåt som bara har observerats utan det är nåt som har experimenterats om och om igen.
Hur trög får man bli? Jag är inte det minsta intresserad av att diskutera sanningshalten i påståendet.
Det intressanta är din metod för att bevisa att saker inte finns. Som du minuten senare undviker att applicera på koranen.
Citat:
Är det någon som har påstått att böcker skrivs av mer än av människor?
Du.
Citat:
Ingen har skrivit koranen= Formuleringarna, orden, meningarna är inte mänskligt påfund.
Vilket är att betrakta som att skriva. Tror du jag bryr mig om vem som fysiskt höll i pennan? Guillou kanske inte har skrivit en enda bok enligt dig, "för det är ju tryckpressen som printar alla tecken"?
Därmed:
Orden i bok har någonsin observerats ha författats av någonting annat än en människa, alltså är det bevisat att detta aldrig kan hända.
Blir inte det konsekvensen av din metod?