2013-07-29, 15:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Hur kan du mena att den är "beviset" för Gud, den är ju bara beviset för sin egen existens och inget annat eller hur?
Ironin.
Citera
2013-07-29, 15:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Vad skulle ni för övrigt göra om ni fick det bevisat för er att Gud existerar?

Vilken gud?
Citera
2013-07-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nu är det tredja eller fjärda gången jag refererar till DFSM. Kan du inte läsa?

Jaså du tror inte på Icke-Guden utan på DFSM?
Citera
2013-07-29, 15:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag bevisar bara att det finns enheter som ser ut och fungerar så som min avatar gör, det finns oändligt många olika sådana och de är 1. Jag påstår inte längre att de är Gud. Det jag bevisar får väl då bara stå för sig själv som att vara vad det är rent matematiskt logiskt. Så då får detta vara avklarat nu? Jag har inte presenterat ett bevis för Gud. Ok?

TACK. Tänk att det skulle vara så svårt att erkänna.

Citat:
Men det är min Gud och det är upp till mig att säga att det är min Gud, eller hur?

JA. På samma sätt som jag kan kalla min stortå för en gud.
Citera
2013-07-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
TACK. Tänk att det skulle vara så svårt att erkänna.

JA. På samma sätt som jag kan kalla min stortå för en gud.

Ja exakt, men din Gud sitter fast på en kropp som din hjärna bestämmer över, hur kan den då vara "din" Gud om du råder över den?
Citera
2013-07-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ja exakt, men din Gud sitter fast på en kropp som din hjärna bestämmer över, hur kan den då vara "din" Gud om du råder över den?

Jag håller med, det är ett absurt påstående av fiffiniffi! Jag håller gud i min hand, det är en olivkärna från en grekisk sallad. Kärnan MÅSTE vara gud för om man följer ytan med handen så är den oändlig, precis som gud skall vara.
Citera
2013-07-29, 15:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Det kanske är en gud för MIG? Trodde du skulle ha sympati med detta. Dessutom är jag 100 % säker på att det är en gud, men jag tänker inte berätta varför.
Citera
2013-07-29, 15:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag håller med, det är ett absurt påstående av fiffiniffi! Jag håller gud i min hand, det är en olivkärna från en grekisk sallad. Kärnan MÅSTE vara gud för om man följer ytan med handen så är den oändlig, precis som gud skall vara.

Där måste jag nog invända lite grann för min stortå kan plocka upp en olivkärna och hålla fast den. Vilket såklart bevisar att min stortå är oskapad, evig och framför allt: OÄNDLIGT ETT.
Citera
2013-07-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Hur kan kärnan vara en Gud om du kan göra vad du vill med den och bestämma över dess form med ett verktyg? Hur kan den vara oändlig när den försvinner med tiden?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 15:43.
Citera
2013-07-29, 15:43
Medlem
Citat:
Hur kan kärnan vara din Gud om du kan göra vad du vill med den och bestämma över dess form med ett verktyg? Hur kan den vara oändlig när den försvinner med tiden?

"För att jag säger så" eller "Det bara är så", välj ett av argumenten.
Citera
2013-07-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Där måste jag nog invända lite grann för min stortå kan plocka upp en olivkärna och hålla fast den. Vilket såklart bevisar att min stortå är oskapad, evig och framför allt: OÄNDLIGT ETT.

Din stortå klarar knappast av att plocka upp något utan att ta hjälp av din pektå, skulle en gud behöva be om hjälp va? Dessutom luktar din gud fotsvett, hur häftigt är det egentligen va? VA? VAAAAA????
Citera
2013-07-29, 16:12
Medlem
Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur? Om ingen alltså kan visa att hans eller hennes Gud eller icke-Gud kan stå sig i jämförelse med min Gud så är det bevisat att min Gud är GUD.

Hittills har ingen stått sig.

Bogomils DFSM är kanske den enda som kan det, eller?

Berätta om DFSM? Är DFSM skapad? Vem skapade DFSM? Har han alltid funnits? Hur går det till?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in