2013-07-29, 12:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Knuffen menar jag inte kan hända, för då är inte systemet slutet. Alternativet till knuffen var ett skapande.

Ja, och?

(Vi behövar för tillfället inte komme in på om knuffet är inre eller yttre, men kan centrera på "skapelse")
Citera
2013-07-29, 12:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Därför att om man har ett slutet system så ökar entropin med tiden. Har entropin ökat i oändlig tid så bör entropin alltså ha nått sitt maximum. Eftersom vi inte har nått dit, så kan inte entropin ha fått öka fritt i oändlig tid. Systemet skapades alltså ändlig tid tillbaka, eller fick en "knuff" ändlig tid tillbaka, men eftersom systemet är slutet, vad skulle kunna ge det en knuff?

Förutom att ingen påstår att universum funnits i sin nuvarande form i oändlig tid. Vi vet ju ungefär hur länge sedan Big Bang tog plats.
Citera
2013-07-29, 13:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Ja, det är väldigt få som tror att universum är oändligt gammalt, men jag tog ändå med möjligheten för att vara komplett.

Det andra spåret är att the big bang inte borde ha kunnat hända, som sagt.
Citera
2013-07-29, 13:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Kom nu till saken.
Citera
2013-07-29, 14:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Från Gud själv. Men det behöver jag inte bevisa.

Nej, inte så länge du inte förväntar dig att andra ska tro på dig.

Det vore dock trevligt om du kunde utveckla det hela något, eftersom du konstant nämner det som nån sorts "get-out-of-jail-free-card" så att "minsann har rätt" vad du än misslyckas med att bevisa med din "det-bara-är-så"-argumentation.
Citera
2013-07-29, 14:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Där ser man. Därför att?
Citera
2013-07-29, 14:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Gud älskar dig. Det kanske inte är så lätt att förstå när det ser ut som det gör i vår värld, men Gud gick så långt för att rätta till det att han kom ner till vår värld, tog en människas skepnad, och dog för din skull, för att ge dig möjligheten att komma till ett bättre ställe.

En fråga bara angående din signatur: Tror du på helvetet också?
Citera
2013-07-29, 14:33
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livelaughlove-
Finns inga bevis. Man tror eller så tror man inte.
Och du menar med detta sett till "gudsrelationen" att människan föds i otro.. ?

Att den lilla människan tultandes och prövandes sina steg saknar "tro" ?

Frågan är inte att tro eller inte tro, utan på vad den lille spelevinken tro på, att stenen ska rädda den?

För att stenen pratar med den lille och säger, kooom kooom jag vill dig vääääl.. och då ska man inte lägga sig i vad "som är gott" ? gott för vem, dig? Om det skulle vara så att du älskar att äta stenar.. t.ex.. som ett exempel alltså, ifall du inte förstår vad jag frågar om..
Citera
2013-07-29, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av livelaughlove-
Finns inga bevis. Man tror eller så tror man inte.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Och du menar med detta sett till "gudsrelationen" att människan föds i otro.. ?

Att den lilla människan tultandes och prövandes sina steg saknar "tro" ?

Frågan är inte att tro eller inte tro, utan på vad den lille spelevinken tro på, att stenen ska rädda den?

För att stenen pratar med den lille och säger, kooom kooom jag vill dig vääääl.. och då ska man inte lägga sig i vad "som är gott" ? gott för vem, dig? Om det skulle vara så att du älskar att äta stenar.. t.ex.. som ett exempel alltså, ifall du inte förstår vad jag frågar om..
Det är detta som förundrar mig med dessa trådar. Livelaughlove skriver ju helt rätt och riktigt, men black tar det som någon slags provokation!?! Varför?
Citera
2013-07-29, 15:09
Medlem
Vad skulle ni för övrigt göra om ni fick det bevisat för er att Gud existerar?
Citera
2013-07-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej. Du har presenterat siffror och uträkningar, sedan har du DÖPT uträkningen till As-Samad. Du har inte BEVISAT något.

Jag bevisar bara att det finns enheter som ser ut och fungerar så som min avatar gör, det finns oändligt många olika sådana och de är 1. Jag påstår inte längre att de är Gud. Det jag bevisar får väl då bara stå för sig själv som att vara vad det är rent matematiskt logiskt. Så då får detta vara avklarat nu? Jag har inte presenterat ett bevis för Gud. Ok?

Men det är min Gud och det är upp till mig att säga att det är min Gud, eller hur?

Jag gillar inte samlingsnamnet jag gav, As-Amad har en begränsande innebörd som inte räcker till och det passar inte bra tycker jag. Så jag kallar dem för "Gud av härskaror" eftersom det handlar om oändligt många enheter som är "min" Gud, ett annat namn för detta är Sebaot.

Citat:
De visar ju själva att de inte duger något till anser jag, de får väl träda fram till en jämförelse då?

Citat:
Hah! Till skillnad från vad?

Jag vill jämföra "min" Gud med vilken annan som helst Gud eller icke-Gud. (och ja, jag ska svara på Bogomils spagettimonster sen)
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 15:19.
Citera
2013-07-29, 15:17
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det är detta som förundrar mig med dessa trådar. Livelaughlove skriver ju helt rätt och riktigt, men black tar det som någon slags provokation!?! Varför?
Du läser mig fel för tjugotusende gången. Men vet att du har kognitiva besvär.

Uttlar man sig luddigt, kommer följdfrågor, och så kan du ta en funderare på varför människa ställer frågor medan djur enbart tittar på dig, utan att besvära med frågor.

Tror djuren också på gud pecka smarthead?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in