2013-07-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sa inte åklagaren att båda varit på platsen vid tillfället?

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Mycket enkelt. Han vill visa att han har kontroll och agerar relativt frivilligt. Pga sin överlägsenhet kan han även hinta om var DB gömt kroppen... Ingen fattar ju ändå. Vet inte om det var en hint men det visar ju sig på ett par dagar och polisen fick ju något att undersöka iaf.

Tror också att han njuter av att känna att det är han som bestämmer och under hans kontroll.
Citera
2013-07-29, 15:13
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Facebook:

André*s Amore J*hansson

för 11 timmar sedan.

32 Fantastiska vänner har jag "förlorat" genom att bli utpekad som en gärningsman i media. 32 idioter som valt att köpa medias bild. Kan ni ingenting utav juridik? Jag kommer förakta er som budbärare utav häxkonster, precis som man gjorde i Dalarna runt 16-talet. Ni idioter utav häxkonst, snälla, tala aldrig till mig igen......
Resten utav er, ni som kanske förstår er på juridik, imorgon måndag 29/7 kommer jag att inställa mig på en svensk ambassad i en europeisk huvudstad för att få mitt namn rentvått.
IN HOC SIGNO VINCES!!!

Ehh, vad menar karln?? Ganska naturligt att folk tar avstånd från en handling som denna, eller? 32 till som hamnat på hans "snedtändningslista"? En eloge till de 32 som, sent omsider, tagit sitt förnuft till fånga.
Otroligt nog är 13 kvar (varav två polacker - som är tillagda för att listan ska bli längre?).

På AJ:s senaste inlägg har en T*rd Hell* skrivit "Stå på dig". Det verkar som om att denne TH har ett förhållande med en utländska av icke arisk härkomst. Hur kan han vara vän med en nazist och hur kan en nazist vara vän med honom? Är det bara vissa utlänningar som nazisterna inte vill ha i Sverige? Jag trodde att alla som inte var av den ariska rasen ska ut ur landet enligt dem.
Citera
2013-07-29, 15:13
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och du har ingen aning om de hämtat föremålet, eller?

Nope.
Citera
2013-07-29, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
Ny artikel i TTELA.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2269718-polsk-polis-har-fatt-arresteringsorder

Ja di verkar ha haft koll på AJ:
Citat:
Under förra veckan utfärdades en europeisk arresteringsorder till just polsk polis under förra veckan, enligt åklagarmyndigheten.

Tidsfråga nu då innan han grips ?
Härligt, polsk polis nyper en psykopat, det blir nog inte utan ett par skrubbsår.
Citera
2013-07-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
AJ är den typen av person som är mycket mån om sitt anseende. Att ljuga, säga att man skall komma men inte göra det och få sitt eget ord motbevisat i pressn - nej, det passar inte in i bilden.

Helt i linje med dig i de flesta av dina antaganden. Så även här.
Att han befinner sig i Polen finner jag för mycket troligt. Har varit där innan, kan orientera sig, verkar ha vänner där, samt ett både ekonomiskt bra val och relativt lätt att ta sig till. Att hans språkkunskaper engelska och svenska på Facebook, skrivs på Spanska (vilket jag vill minnas de gjort hela tiden) verkar vara underlaget till att några antagit att han befinner sig i Spanien.

Min teori:
AJ har ihjäl Id@, efter ett häftigt gräl, kanske p.g.a. av samtalen till bostaden tidigare, lite alkohol på det och allt går över styr. Han kontaktar DB, som kommer dit och hjälper honom frakta bort kroppen. Blodet i trappan tyder på en paniksituation som helt utan tid för planering och konsekvenstänkande inte sköts särskilt proffsigt. Styckning känns under dessa former som ganska osannolikt. AJ är uppenbarligen både narcissist och har psykopatiska drag, dessutom känns han impulsstyrd, men förmodligen är han inte på något sätt korkad, snarare tvärtom. Kroppen bör hittas i närområdet. Tidpunkten för ev frakt blir lätt uppmärksammad då det inte direkt råder rusningstrafik vid den tiden på dygnet, båda är kända av polisen och AJ innehar inte ens svenskt körkort, så DB löser logistiken, med instruktioner av AJ. Risken att bli stoppad en helgnatt är stor i sig, särskilt för denna typ av herrar, så man vill nog inte köra omkring med ett lik någon längre sträcka.

AJ vet nu att loppet är kört med att hålla sig undan, men han kommer envist vidhålla sin oskuld och hoppas på att Id@ inte hittas, fortsätta blåneka så länge ingen teknisk bevisning kan fälla honom. Han svettas nog mest över om de två häktade marionetterna klarar pressen och fortsätter knipa käft. Tror inte att han förstår att det är hans eget enorma ego, övertron på sin egen intelligens och storhet och därav MYCKET märkliga beteende, som fällt honom på förhand i näst intill allas ögon. Lite empati, stannat kvar, letat efter Id@, stöttat hennes familj och gjort inlägg som visat att inget är viktigare än att hitta flickan som han var den sista att se i livet. ALLT i hans agerande ihop med sitt förflutna stinker skyldig. Låt oss hoppas att de två krakarna i häktet snart bryter samman och lättar sina hjärtan.
Citera
2013-07-29, 15:20
Medlem
ab12s avatar
Citat:
En tidning kan man väl inte använda för att bära en kropp.
Vad i ett normalt hem kan man bära en kropp i då? En tvättkorg kanske?
Citera
2013-07-29, 15:24
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
En tidning kan man väl inte använda för att bära en kropp.

Haha nej. Var det ngt man kan bära i?? Sorry missat det😄
Citera
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Matta, madrass
Citera
Medlem
Citat:

Eller kanske en strykbräda?
Citera
2013-07-29, 15:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Vad är det som säger att detta ev. "föremål" kommer från BOs bostad?
Citera
2013-07-29, 15:27
Medlem
Citat:

Duschdraperi ?
Citera
2013-07-29, 15:27
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det som säger att detta ev. "föremål" kommer från BOs bostad?
Kanske DB:s Hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in