Citat:
Ursprungligen postat av
rebkean
Jasså, se på fan. Men det rimmar väl ändå lite illa med att han varit i Polen i två veckor? Eller hur blir det...

Funderade över det här igår och började då tänka på hans fotbollsintresse. Enligt inlägg på hans FB så verkar de som att han gillar FC Barcelona. Den 24 Juni skrev han t.ex ett inlägg där han grattade världens bästa fotbollspelare Lionel Messi, på dennes 26-årsdag.
Dagen efter hans besök på systemet skulle Barça ha spelat en träningsmatch i Gdansk.
Jag tror att AJ gick in på systemet i Jönköping och köpte sig ett par "bussöl". Sedan tog han tåg eller buss till Karlskrona. Min gissning är Swebus; Jönköping ReseC - Karlskrona Verkö färjeterminal 15:05--18:30 209:-
Väl framme vid färjeterminalen kan han välja att åka 19:00 eller 21:59. Billigaste alternativet är att åka 21:59 eftersom du då endast behöver boka en vilstol istället för en hel hytt. Så min gissning är; Karlskrona--Gdynia 21:59--10:00 vilstol 338:-
Eftersom han antagligen inte hade någon smartphone så hade han förmodligen ej nåtts av nyheten att matchen var uppskjuten pga tränarens cancerbesked;
http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/fc-barcelona-will-no-play-in-gdansk-this-saturday
Citat:
Sandro Rosell explains that there's no "emotional strength" to play in Poland after news of Tito Vilanova's health was revealed. FC Barcelona, in conjunction with the match sponsor, hope to reschedule the match against Lechia Gdansk for a date in the near future
När han väl vet att det inte blir någon match på lördagskvällen drar han till polarna i Warsawa och heilar lite.
På måndagen har klubbarna enats om ett nytt matchdatum;
http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/game-against-lechia-gdansk-rescheduled-for-july-30th
Citat:
The Club, coaching staff and players would like to express their satisfaction at a solution being found so quickly and thank the promoters PSP for their professional attitude at all times, as well as the understanding shown by the fans of the terrible blow which Tito Vilanova’s health enforced standing down has meant for the Club. The tickets bought for the previous date are to be valid for the match on July 30.
Jag tror inte att han knallar in på någon ambassad idag. Kanske, kanske på onsdag.