2013-07-29, 11:59
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Min Gud har ingen början och inget slut.

Inte min heller. Hur fungerar din och min gud ihop nu när de ändå finns i samma universum. Är det samma gud eller är det två olika snubbar vi tror på?
Citera
2013-07-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Inte min heller. Hur fungerar din och min gud ihop nu när de ändå finns i samma universum. Är det samma gud eller är det två olika snubbar vi tror på?

Visa mig då din Gud och att den är så som du säger?
Citera
2013-07-29, 12:06
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:

Beviset:
https://www.flashback.org/sp44514017
Citera
2013-07-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Beviset:
https://www.flashback.org/sp44514017
Hur kan du mena att den är "beviset" för Gud, den är ju bara beviset för sin egen existens och inget annat eller hur?
Citera
2013-07-29, 12:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Därför att om man har ett slutet system så ökar entropin med tiden. Har entropin ökat i oändlig tid så bör entropin alltså ha nått sitt maximum. Eftersom vi inte har nått dit, så kan inte entropin ha fått öka fritt i oändlig tid. Systemet skapades alltså ändlig tid tillbaka, eller fick en "knuff" ändlig tid tillbaka, men eftersom systemet är slutet, vad skulle kunna ge det en knuff?

Jag menar inte jag har implicerat att det observerbara kosmos är oändligt. Varför inkluderar du det i dialogen med mig?

Och denna 'knuff' VET du vad är?
Citera
2013-07-29, 12:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Min Gud har ingen början och inget slut.

Visst. Det är så du har DEFINIERAT honom/henne.
Citera
2013-07-29, 12:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

På vilket sätt vill du ha andra 'guder' demonstrerat?

DITT sätt, som ju tydligen endast demonstrerar 'guden' i DIN énpersons-religion?
Citera
2013-07-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
På vilket sätt vill du ha andra 'guder' demonstrerat?

DITT sätt, som ju tydligen endast demonstrerar 'guden' i DIN énpersons-religion?

Tror du på icke-Gud så vill jag att du svarar på hur öht någonting alls kan finnas mer än noll (0) i evighet. Min Gud är själv evigt 1. Men din, hur förklarar den detta?
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 12:35.
Citera
2013-07-29, 12:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag menar inte jag har implicerat att det observerbara kosmos är oändligt. Varför inkluderar du det i dialogen med mig?

Och denna 'knuff' VET du vad är?

Det utgår från mina två påståenden om att vi har ett slutet system som å ena sidan inte kan vara oändligt gammalt, men å andra sidan måste vara det. Men jag kanske tappade tråden någon stans. :P

Knuffen menar jag inte kan hända, för då är inte systemet slutet. Alternativet till knuffen var ett skapande.
Citera
2013-07-29, 12:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Antar att det är en icke -Gud du har. Då vill jag höra en trovärdig förklaring till att allt som finns öht kan finnas?

Lustigt det där. Har du NÅGOT bevis för att din gud, JHWH (inte sifferguden) någonsin gjort en endaste sak? Nej. Ändå tror du, men helt utan någon sorts beviskrav.
Citera
2013-07-29, 12:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det kan jag inte bevisa matematiskt. Jag kan bara bevisa att "min" Gud är As-Samad matematiskt, men inte bevisa mer än det annat än genom att jämföra honom med alla andra s.k. Gudar eller Icke-Gudar.
Nej. Du har presenterat siffror och uträkningar, sedan har du DÖPT uträkningen till As-Samad. Du har inte BEVISAT något.

Citat:
De visar ju själva att de inte duger något till anser jag, de får väl träda fram till en jämförelse då?
Hah! Till skillnad från vad?
Citera
2013-07-29, 12:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tror du på icke-Gud så vill jag att du svarar på hur öht någonting alls kan finnas mer än noll (0) i evighet. Min Gud är själv evigt 1. Men din, hur förklarar den detta?

Nu är det tredja eller fjärda gången jag refererar till DFSM. Kan du inte läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in