2013-07-29, 07:04
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Orkar inte plöja 950 sidor för att ta reda på om det redan nämnts, men universums existens är övernaturlig.

Från termodynamiken vet vi att ordningen i ett system bara minska totalt sett, inte öka. Vore den materia och energi som utgör universum oändligt gammal så skulle vi ha uppnått jämviktsbalans för oändligt länge sen. Att den inte är det bevisar vi varje dag, när vi tar bilen, bussen, tunnelbanan eller cykeln till skolan eller jobbet, eller på något sätt omvandlar former av energi.

Från termodynamiken vet vi också att energi och materia inte kan skapas.

Det första påståendet innebär att universum inte är oändligt gammalt, det andra att det är omöjligt att skapa universum.

Den mest naturliga förklaringen till universums övernaturliga existens är att det är skapat av någon som är mäktig att göra det övernaturliga.
Den mest naturliga förklaringen är att du inte vet vad du snackar om. Inflationsteorin löser tyvärr ditt första problem genom att det ständigt skapar nytt rum och det andra löses genom att universums totala energi är 0. Så tyvärr, du får försöka igen.
Citera
2013-07-29, 07:05
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Vad grundar du det på?
Det bara är så. Snygg selektiv argumentering dock. Mycket snygg.
Senast redigerad av baylife 2013-07-29 kl. 07:13.
Citera
2013-07-29, 07:07
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ok men jag har skäl för det. De matematiskt fullkomliga enheterna som är 1, ÄR, d.v.s. de finns bortom allt skapat utan att själv vara skapade. Noll i oändlighet finns därmed inte. Det finns en oändligt stor entitet bestående av en oändlig variation av oändligt 1 och det är Gud.
Nej du har inga skäl för det. Nu ljuger du. Varför inte bara erkänna att du inte har en aning vad du snackar om istället?
Citera
2013-07-29, 07:11
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Hur skulle jag kunna säga samma sak om gyllene snittet? Har du kollat upp ordentligt vad det är jag presenterar?

Jag valde den enheten som jag har som avatar för att den är lagom enkel att förklara och tillräckligt tydligt läsbar fast den bara är en liten avatar.

Godnatt!
Det finns en oändlig mängd naturliga tal. Gud är oändlig. Därför existerar Gud!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-07-29, 07:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej Gud är inte skapad han har alltid funnits.

Hur skulle du kunna märka skillnaden om det är så som jag föreslog?

Citat:
Den som skapat allt kan inte ha en egen början,

Varför inte? Skulle inte din allsmäktige gud kunna skapa en egen gud i eget universum som kan göra allt utan att upptäcka sin skapargud?

Citat:
om han hade en början, var kom han ifrån då?

The same place you're getting all that wind....

Citat:
Men mitt matematiska bevis på oändligt antal olika permanent existerande oändliga enheter i logiken är svaret på detta.

Hahahaha, eller hur.....
Citera
2013-07-29, 07:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Fetstilen är bara ett påstående. Det är inte del i din uträkning, det är något du lägger till.

Citat:
Ok men jag har skäl för det.

Citat:
De matematiskt fullkomliga enheterna som är 1, ÄR, d.v.s. de finns bortom allt skapat utan att själv vara skapade. Noll i oändlighet finns därmed inte.

Hur avgör du vilka tal som är "oändliga"? Det tycks mig en aaaaaaaning godtyckligt.

Citat:
Det finns en oändligt stor entitet bestående av en oändlig variation av oändligt 1 och det är Gud.

Here we go again....du förstår, det räcker inte med att påstå det....
Citera
2013-07-29, 08:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Orkar inte plöja 950 sidor för att ta reda på om det redan nämnts, men universums existens är övernaturlig.

Från termodynamiken vet vi att ordningen i ett system bara minska totalt sett, inte öka. Vore den materia och energi som utgör universum oändligt gammal så skulle vi ha uppnått jämviktsbalans för oändligt länge sen. Att den inte är det bevisar vi varje dag, när vi tar bilen, bussen, tunnelbanan eller cykeln till skolan eller jobbet, eller på något sätt omvandlar former av energi.

Från termodynamiken vet vi också att energi och materia inte kan skapas.

Det första påståendet innebär att universum inte är oändligt gammalt, det andra att det är omöjligt att skapa universum.

1. baylife har redan hunnit besvara dig, så jag upprepar det inte

2. Jag vill dock lägga till: Vem påstår att universum är oändligt gammalt?

Citat:
Den mest naturliga förklaringen till universums övernaturliga existens är att det är skapat av någon som är mäktig att göra det övernaturliga.

A.K.A Argument from ignorance/God of the gaps
Citera
2013-07-29, 08:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Det finns en oändlig mängd naturliga tal. Gud är oändlig. Därför existerar Gud!!!!!!!!!!!!

Well, when you put it like that...
Citera
2013-07-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Here we go again....du förstår, det räcker inte med att påstå det....

Ok. Jag slutar att påstå att det är Gud för nu.

Men jag vill namnge 'enheterna som är 1 och som det finns en oändlig mängd av som alla är olika i sin uppbyggnad och som finns utan att vara skapade' till ett samlingsnamn. Så jag kallar dem för As-Samad.

As-Samad är min Gud men inte er Gud. Jag har bevisat att As-Samad finns vilket ni inte kan motsäga.

Jag vill också påstå att alla andra Gudar än As-Samad är falska Gudar och jag utmanar alla andra att träda fram och jämföra sina Gudar eller icke-Gudar med As-Samad.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-29 kl. 08:48.
Citera
2013-07-29, 08:41
Medlem
baylifes avatar
Skygglapparna på ser jag. "JAG HAR RÄTT. JAG HAR RÄTT. JAG HAR RÄTT"
Citera
2013-07-29, 08:45
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ok. Jag slutar att påstå att det är Gud för nu.

Men jag vill namnge 'enheterna som är 1 och som det finns en oändlig mängd av som alla är olika i sin uppbyggnad och som finns utan att vara skapade' till ett kortare namn, ett samlingsnamn. Så jag kallar dem för As-Samad som betyder Den evige, självtillräcklige, ogenomtränglige och evigt bestående.

As-Samad är min Gud men inte er Gud. Jag har bevisat att As-Samad finns vilket ni inte kan motsäga.

Jag vill också påstå att alla andra Gudar än As-Samad är falska Gudar och jag utmanar alla andra att träda fram och jämföra sina Gudar med As-Samad.

Vad har du mer då? Uppenbarligen är du helt ensam med att tycka ditt bevis för att gud finns håller så ge oss fler!

Själv tror jag på snusguden. Och 420 andra gudar. Jag bevisar att de finns genom att siffran "2" alltid finns där och är evig! Siffran "2" kommer aldrig försvinna och så inte heller snus- eller 420guden. Blam, bevisat!
Citera
2013-07-29, 08:47
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Vad har du mer då? Uppenbarligen är du helt ensam med att tycka ditt bevis för att gud finns håller så ge oss fler!

Själv tror jag på snusguden. Och 420 andra gudar. Jag bevisar att de finns genom att siffran "2" alltid finns där och är evig! Siffran "2" kommer aldrig försvinna och så inte heller snus- eller 420guden. Blam, bevisat!
Sorry. Jag har redan bevisat min Gud. {1, 2, 3...} = Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in