2014-10-10, 16:07
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
Jassaa! Aer det inte SANNINGEN (Jesus) som skall goera oss fria? Jag talar saellan med egna tankar, utan foersoeker tala Guds Ord osminkat. Har inte dagens kyrkor med sina praester totalhavererat med sina gulliga chokladjesuspredikningar?
Nej! Jesus förslavar. Dvs motsatsen till att göra någon fri. Han har t om kidnappat alla kristnas hjärtan och hjärnor. Iaf är det den bild jag får av er kristna monster. Bara hat och förödelse är arvet ni lämnar efter er. Vad är chokladjesuspredikning? Vad syftar cholkad på i sammanhanget? Jag tycker nog att dessa kyrkor i sin ordning predikar en bättre lära än din demonism. Det här är mitt sista svar till dig. Jag känner inte att jag vill ödsla tid på ondskan.
Senast redigerad av Golachab 2014-10-10 kl. 16:10.
Citera
2014-10-10, 16:15
Medlem
Snälla ni kan ingeting..
Klart gud vill. Och ni som inte tror på gud testa be till gud så ska ni se att något hjälper er, ni kommer må bra. Det finns så mycket bevis på att Gud finns. Det finns präster som är så troende att genom guds kraft kan de bota människor genom att be till dem. När Jesus själv var på jorden så kunde han bota människor då han fick styrkan av gud, och efter att Jesus lämnat jorden så står det även i bibeln att det kommer finnas andra människor som kan göra det, (alltså dom som är riktigt riktigt troende, präster).
vi lever i en test i denna världen. Gud vill se om vi kommer lyssna på han eller ej, och dem som ej gör det väntas ett helvetet, och dem som varit goda, följt kristendom osv. Ja, då hamnar man i paradiset.
Snälla de finns folk som har varit döda och sett hur det är i helvetet men levt igen.
Ett exempel är denna tjejen, Angelica Zambrano var död i 23 timmar. Det är värt att läsa den här:
http://www.theymetjesus.com/swedish/documents_swe/angelica_swe_part_1/angelica_swe_part_1.htm

Lycka till!
Citera
2014-10-10, 16:20
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel5789
Snälla ni kan ingeting..
Klart gud vill. Och ni som inte tror på gud testa be till gud så ska ni se att något hjälper er, ni kommer må bra. Det finns så mycket bevis på att Gud finns. Det finns präster som är så troende att genom guds kraft kan de bota människor genom att be till dem. När Jesus själv var på jorden så kunde han bota människor då han fick styrkan av gud, och efter att Jesus lämnat jorden så står det även i bibeln att det kommer finnas andra människor som kan göra det, (alltså dom som är riktigt riktigt troende, präster).
vi lever i en test i denna världen. Gud vill se om vi kommer lyssna på han eller ej, och dem som ej gör det väntas ett helvetet, och dem som varit goda, följt kristendom osv. Ja, då hamnar man i paradiset.
Snälla de finns folk som har varit döda och sett hur det är i helvetet men levt igen.
Ett exempel är denna tjejen, Angelica Zambrano var död i 23 timmar. Det är värt att läsa den här:
http://www.theymetjesus.com/swedish/documents_swe/angelica_swe_part_1/angelica_swe_part_1.htm

Lycka till!
Spring iväg och ät din medicin nu.
Sedan inser du säkert att det inte funkar att berätta amsagor till vuxna.
Citera
2014-10-10, 16:24
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Snälla ni kan ingeting..

Lycka till!
Som sagt. Det är läge att sansa sin missionsverksamhet om man vill övertyga folk om sin tro. Du framstår din religion som direkt skadlig. Inget jag blir sugen att utforska när jag ser resultatet. Skrämmande...
Citera
2014-10-10, 16:28
Medlem
Citat:
Snälla ni kan ingeting..

Lycka till!
Nä,det var inte värt att läsa.... Jag slutade efter några rader,när hon berättade att hon fastade i femton dagar och ropade saker till Gud. Om det finns någon gud som bryr sig om oss,så vill den nog inte att vi dyrkar på detta viset. Och vill guden det så är den inte värd att dyrkas....
Citera
2014-10-10, 19:37
Medlem
Golachab
Gud har skapat allting, även medicinen. Man kan antingen bli botad genom medicinen och sjukvården eller så blir man botad genom gud, eller så blir man inte alls botad. Gud vill varje människa någonting!!
Citera
2014-10-10, 19:46
Medlem
Mailat Randi och anmält oss till utmaningen. Är väl inte nödvändigt kanske.

Om alla snart kommer höra någon prata i hjärtat så borde väl det vara tillräckligt...

Men vet inte om det gäller Sverige endast eller hur det fungerar.
Citera
2014-10-10, 19:48
Medlem
Citat:
Golachab
Gud har skapat allting, även medicinen. Man kan antingen bli botad genom medicinen och sjukvården eller så blir man botad genom gud, eller så blir man inte alls botad. Gud vill varje människa någonting!!
Varför vill han inte alla gott?
Citera
2014-10-10, 21:22
Medlem
nofaiths avatar
Citat:
Golachab

Visst, barn som dör i cancer innan dom kan prata, barn på dagis som blir sexuellt utnyttjade etc, etc.
Fin "gud" du har.
Citera
2014-10-10, 21:24
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Golachab
Nja, jag vill ha mer belägg än så för din abrahamitiske tyrann för att ta han på allvar. Ett bra exempel vore om anhängarna till denne visade gott exempel. Det är väldigt klent av det här på Flashback.
Citera
2014-10-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Nja, jag vill ha mer belägg än så för din abrahamitiske tyrann för att ta han på allvar. Ett bra exempel vore om anhängarna till denne visade gott exempel. Det är väldigt klent av det här på Flashback.
abrahamitiske tyrann? saadan skit faar man hoera naer du yrar om judendom och kristendom. naer du dillade om islam med Ismail laet du saa foerstaaende och positiv till sunni och naagra andra grenar. islam aer vael ocksaa abrahamitisk genom tjaenstekvinnan som foedde honom en 'vildaasna' ?
Citera
2014-10-10, 22:54
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
abrahamitiske tyrann? saadan skit faar man hoera naer du yrar om judendom och kristendom. naer du dillade om islam med Ismail laet du saa foerstaaende och positiv till sunni och naagra andra grenar. islam aer vael ocksaa abrahamitisk genom tjaenstekvinnan som foedde honom en 'vildaasna' ?
Hur det än är så gör du väldigt dålig reklam för din tro. Jag är förstående till kristendom också. det är din ondska jag är oförstående inför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in