2013-07-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det stod i det inlägget att id@ fick första slaget i entrén och därefter togs hon upp till lgh för paketering (fy fan vad det tar emot att skriva), därefter ner i källare för utslussning. Varsågod.

Nu vet jag inte vad det är för wt folk som bor i I*a´s trappa men första slaget i trappen och vidare upp för paketering? Borde innebära att hon fått mer än ett slag alternativt svimmat av det första.

Någonstans läste jag att grannarna hört skrik och dunsar från lägenheten mitt i natten, vad är det för idioter som då inte ringer polisen, någon störningsjour eller liknande?
Citera
2013-07-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nu vet jag inte vad det är för wt folk som bor i I*a´s trappa men första slaget i trappen och vidare upp för paketering? Borde innebära att hon fått mer än ett slag alternativt svimmat av det första.

Någonstans läste jag att grannarna hört skrik och dunsar från lägenheten mitt i natten, vad är det för idioter som då inte ringer polisen, någon störningsjour eller liknande?
Hon kanske fick en smäll i trappen och när hon vaknade till uppe i lägenheten och skrek så blev hon slagen ännu mer?
Citera
2013-07-29, 01:47
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
tror att DB och FH kom tillsammans i DBs s40.

Efter dumpningen. Stannar dem till för att hämta ännu en bil( den som kör denna bil är den som hållt utkik och därför inte har något blod på sig) som plockar upp resterande 2 efter bilbranden.

Jag tror dessvärre att vi här har en avgörande skillnad i vår tolkning av händelserna, en skillnad som vi dessvärre knappast kan överbrygga.

Om bilbranden är en medveten förvirrande åtgärd och kroppen flyttas över till ny bil så är det en jättebra åtgärd för de allra flesta lär tänka att bilbranden är den punkt där alla bevis förstörs och Id* följaktligen dumpats innan. Men om man flyttar kroppen till annan bil så vinner man tid och förvirrar polisen rejält. Polisen brände ju en massa värdefullt krut på Hunneberg den första veckan... Under tiden har man möjlighet att t.ex. åka till Munkebo sopstation och där kan allt dumpas utan att det hittas före nästa istid.
Citera
2013-07-29, 01:52
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tror dessvärre att vi här har en avgörande skillnad i vår tolkning av händelserna, en skillnad som vi dessvärre knappast kan överbrygga.

Om bilbranden är en medveten förvirrande åtgärd och kroppen flyttas över till ny bil så är det en jättebra åtgärd för de allra flesta lär tänka att bilbranden är den punkt där alla bevis förstörs och Id* följaktligen dumpats innan. Men om man flyttar kroppen till annan bil så vinner man tid och förvirrar polisen rejält. Polisen brände ju en massa värdefullt krut på Hunneberg den första veckan... Under tiden har man möjlighet att t.ex. åka till Munkebo sopstation och där kan allt dumpas utan att det hittas före nästa istid.

Får verkligen hoppas att dem inte var så klipska då!
Citera
2013-07-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Man kan väl tycka att om I*a blivit flyttad till en annan bil så borde det finnas spår efter henne i den bilen och hoppas jag har gått igenom de flesta av FH´s, DB´s och AJ´s fordon (borde de göra i alla fall).
Citera
2013-07-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hon kanske fick en smäll i trappen och när hon vaknade till uppe i lägenheten och skrek så blev hon slagen ännu mer?

Varför tror så många att hon fått en smäll i trappen? Har jag missat nåt? I alla hus jag bott i eller besökt med trapp så hörs det rätt bra om något skulle hända där. Har de bråkat där tror jag t ex att det hörs mycket högre än i lägenheten. Har någon skrikit till därute så tror jag också det hörs mycket mer än t ex i lägenheten. Personligen, utan att någonsin besökt den där trappen, så tror jag att allt skett i lägenheten och att blodspår etc har kommit sen när de transporterat kroppen.
Citera
2013-07-29, 01:55
Medlem
Jag är rätt säker på att 3 personer inte häktas på sannolika skäl på grund av att ett vittne sett en bil.

Man har förmodligen en massa teknisk bevisning som kan binda D.B och F.H till mordplatsen och man har förmodligen säkrat bevis på att A.J vart där när blodet uppkom och att hon inte alls var oskadd när han åkte. Det är därför han nu ä häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.

Det som försvårar det hela är kroppen och svårigheten att fastställa dödsorsak utan den.

Bara för att polisen inte går ut med allt man vet betyder det inte att dom är totalt inkompetenta och missar helt uppenbara saker, som många här verkar tro.
Citera
2013-07-29, 01:55
Medlem
Om polisen verkligen inte vet vart AJ befinner sig så är det utomordentligt korkat, direkt man släppt honom borde man ju sätta span på honom så man kan följa alla hans rörelser, dels för att se så han inte flyttar kroppen eller röjer undan andra bevis men också för att (om man visar sig) visa för honom att "vi har koll på dig så gör du någonting så tar vi dig".

/Z
Citera
2013-07-29, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Självklart inte Tycker nog ändå att det är konstigt att bilen försvann så fort.

Anledningen till att bevakningen —och inte minst brandbevakningen— på Hunneberg synes vara ovanligt effektiv har jag inte lust att spekulera över på ett offentligt medium. Det kan dock gälla ett "riksintresse" av högre vikt än att knugens jaktmarker inte bränns av. Den som ofta spenderar tid på berget kommer snart att upptäcka att vissa bilar rör sig i området betydligt oftare än andra. Bilar med exempelvis två schäferhundar i. Exceptionellt välmotionerade hundar...
Citera
2013-07-29, 01:56
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Får verkligen hoppas att dem inte var så klipska då!

Problemet i sammanhanget är väl inte AJ, problemet för alla smarta har alltid varit alla dumskallar runt omkring som gör saker som man inte kan kontrollera för att man inte kan vara överallt och se allt och kontrollera allt.

Sedan kunde ju AJ omöjligen ha räknat med att vädret skulle vända sig på en femöring och gå från de normala skitsomrarna till en underbart torr sommar där bilspår syns ännu idag... t.ex. vid brandplatsen och vid genvägen in till Munkebo.
Citera
2013-07-29, 01:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Jag är rätt säker på att 3 personer inte häktas på sannolika skäl på grund av att ett vittne sett en bil.

Man har förmodligen en massa teknisk bevisning som kan binda D.B och F.H till mordplatsen och man har förmodligen säkrat bevis på att A.J vart där när blodet uppkom och att hon inte alls var oskadd när han åkte. Det är därför han nu ä häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.

Det som försvårar det hela är kroppen och svårigheten att fastställa dödsorsak utan den.

Bara för att polisen inte går ut med allt man vet betyder det inte att dom är totalt inkompetenta och missar helt uppenbara saker, som många här verkar tro.

Nej, vem har påstått att de sitter inne pga ett vittne som sett en bil. De satt ju inne innan detta vittne sett alla foton och förhört sig om bilen här på forumet så uppenbarligen har häktning fungerat alldeles utmärkt utan detta vittnesmål "som alltid kan tas tillbaka".
Citera
2013-07-29, 01:58
Medlem
Citat:
tror att DB och FH kom tillsammans i DBs s40.

Efter dumpningen. Stannar dem till för att hämta ännu en bil( den som kör denna bil är den som hållt utkik och därför inte har något blod på sig) som plockar upp resterande 2 efter bilbranden.

Jupp låter vettigt! De skulle givetvis kunnat hämta upp andra bilen direkt innan de anlände till brottsplatsen men tror inte de hade planen så väl uttänkt när de väl blev kontaktade av AJ. Utan den kom säkert sen när de förstod att de var tvungna att bränna upp den ena bilen för att förstöra bevis. Vem vet hade DB förstått det här med eldandet av bil när han blev kontaktad hade han kanske inte varit lika angelägen om att hjälpa till? Han verkar ju älska sina bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in