2013-07-29, 01:24
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Jag kan garantera dig att jag kan dela en kropp med en hygglig morakniv under minuten.
Funkar det på älg och rådjur, funkar det på en människa.
Jag har spenderat en hel del tid i slaktarbodar med duktiga slaktare, jägare och styckare. Alla har använt såg till ryggraden på ko, gris, älg och rådjur.
Citera
2013-07-29, 01:26
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Då bekräftar krim sin bevisbörda? eller går man inte ut med sådant?

Nu hänger jag inte alls med???
Citera
2013-07-29, 01:28
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jag har spenderat en hel del tid i slaktarbodar med duktiga slaktare, jägare och styckare. Alla har använt såg till ryggraden på ko, gris, älg och rådjur.

Jo, såg skall det nog till, men det gäller att skapa en god tidsrymd mellan mordet och när man gör något annat, därför har man inte tid för en massa exter som styckning t.ex. för att man då måste såga lite och när man väl har styckat henne så är det meningslöst att lägga alla bitar i en hög. Styckar man så gör man det för att sprida kroppen och det tror jag inte man vill.
Citera
2013-07-29, 01:30
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Jag tror att det kan vara så att AJ och DB kommit överens om när DB skall komma till platsen. AJ fixar allt i lägenheten, tar hissen ned men DB dröjer lite. AJ får då lägga Id* ned ett tag. Kanske någon minut. Under denna minut rinner mer blod ut ur Id*s kropp. När DB sedan kommer och AJ eller DB håller upp dörren har paketet blivit mättat med blod som därför ganska kraftigt droppar ur paketet det första när DB eller AJ går baklänges ut. Efter några steg så avtar detta kraftiga droppande och därför ses inte några droppar utanför.

Jag har inte velat skriva det men det kan finnas högst naturliga skäl till att bloddroppar utanför dörren försvann under natten. Vill inte utveckla det mer...

Smetet till vänster om hissen beror givetvis inte på att man råkat trampa i blod där. Bär man ut kroppen ur hissen så går man inte åt det hållet. Man går rakt ut.

Att det ser utsmetat ut beror på de plastpåsar e.dyl som kroppen var omgivna av för att dölja att det rörde sig om en människa.

Det är min teori Meegamind!

Bra teori RDY!

Tror du verkligen GM skulle ge sig ut med en kropp i en trappuppgång innan hans skjuts anlänt? Det låter väldigt vågat. Jag tror istället han inväntat både FH och DB och jag tror minst två vart uppe i lägenheten och burit ned henne medan en tredje håller kollen utåt
Citera
2013-07-29, 01:31
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Får du in knivspetsen på rätt sätt mellan två kotor så ger det med sig.
Kan vara lite trixigt innan man har hittat "rätta knycken".
Eller så har jag haft tur ...

Edit : Har ingen erfarenhet av ko och gris.
Citera
2013-07-29, 01:31
Medlem
TigerKids avatar
Angående teorier om styckning/delning:

Om sådant skett i lägenheten skulle synas i lägenheten? Tänk på att inledningsvis fanns rubriceringen människorov, att hon kunde vara i livet.
Citera
2013-07-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Angående teorier om styckning/delning:

Om sådant skett i lägenheten skulle synas i lägenheten? Tänk på att inledningsvis fanns rubriceringen människorov, att hon kunde vara i livet.
Det var väl mest för att det inte fanns någon kropp?
Citera
2013-07-29, 01:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Bra teori RDY!

Tror du verkligen GM skulle ge sig ut med en kropp i en trappuppgång innan hans skjuts anlänt? Det låter väldigt vågat. Jag tror istället han inväntat både FH och DB och jag tror minst två vart uppe i lägenheten och burit ned henne medan en tredje håller kollen utåt

Hur kom då FH till platsen och hur kom alla hem från brandplatsen?

Jag tror inte det är så vågat från AJ:s perspektiv men problemet för alla som tänker ut en bra plan (AJ) är att folk med mindre begåvning inte håller sig till den plan de förstått så väl (DB).

Genom att bränna bilen skapades tidsrymd att t.ex. åka till Munkebo sopstation med en lite smalare bil.
Citera
2013-07-29, 01:36
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Jag vet inte om jag tyder bilden rätt, men det ser ut som att hissen och trappan ligger till vänster när man kommer in genom entrédörren. Då kan det ha varit en örfil med höger hands baksida.
Det är svårt att avgöra formen på blodsdropparna från en sådan här bild.
Ska se om jag hittar den bild som var tagen ganska nära bloddropparna innanför entrén. När jag zoomade in på den bilden syntes det tydligt att stora droppar blod landat ganska rakt uppifrån med en liten fortsättning i form av en smal sträng med riktning mot dörren.
Det kanske kan bli så vid slag också men jag minns iaf inget småstänk synligt för ögat på den bilden.
Senast redigerad av Beatas 2013-07-29 kl. 01:39.
Citera
2013-07-29, 01:39
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte alls med???

Vad man vet om bevisbörda etc. mot AJ.
Citera
2013-07-29, 01:39
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Hur kom då FH till platsen och hur kom alla hem från brandplatsen?

Jag tror inte det är så vågat från AJ:s perspektiv men problemet för alla som tänker ut en bra plan (AJ) är att folk med mindre begåvning inte håller sig till den plan de förstått så väl (DB).

Genom att bränna bilen skapades tidsrymd att t.ex. åka till Munkebo sopstation med en lite smalare bil.

tror att DB och FH kom tillsammans i DBs s40.

Efter dumpningen. Stannar dem till för att hämta ännu en bil( den som kör denna bil är den som hållt utkik och därför inte har något blod på sig) som plockar upp resterande 2 efter bilbranden.
Citera
2013-07-29, 01:42
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vad man vet om bevisbörda etc. mot AJ.

Jag har ingen aning om vad krim har i form av bevis. Jag tror dock att det är ganska tunt och jag tror dessvärre att huvudvittnet är en person som hade fått alla tilltalade i Nürnbergrättegången frikända om han varit åklagarvittne där.

AJ gör förmodligen rätt som så att säga synar bevisbördan genom att komma hem och utmana ödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in