2013-07-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Men blodspåren innanför dörren i entrén då?

Jag vet inte om jag tyder bilden rätt, men det ser ut som att hissen och trappan ligger till vänster när man kommer in genom entrédörren. Då kan det ha varit en örfil med höger hands baksida.
Det är svårt att avgöra formen på blodsdropparna från en sådan här bild.
Citera
2013-07-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tror du verkligen dom lagt henne ner? Kan det inte bara vara så att dem stannat till på platsen där det finns utsmetat blod. Sedan har någon gått i det och försökt dölja skoavtryck.

Fast då borde det väl ha varit utsmetat blod för att dölja skoavtryck på flera ställen? Eller åtminstone över ett större område?
Citera
2013-07-29, 00:52
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
Jag vet inte om jag tyder bilden rätt, men det ser ut som att hissen och trappan ligger till vänster när man kommer in genom entrédörren. Då kan det ha varit en örfil med höger hands baksida.
Det är svårt att avgöra formen på blodsdropparna från en sådan här bild.

Jisses här har vi en äkta CSI:are
Men jag tror du kan ha ganska rätt om scenariot att första smällen kom i entrén.
Citera
2013-07-29, 00:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Tror du verkligen dom lagt henne ner? Kan det inte bara vara så att dem stannat till på platsen där det finns utsmetat blod. Sedan har någon gått i det och försökt dölja skoavtryck.

Det är en intressant tanke. Fullt möjligt. Men även insteget i hissen på Idas våningsplan är blodfläckar gående snett uppåt. Så borde det inte bli om två bär en kropp rakt in. Det borde då ha blivit raka blodstreck, alltså vågräta streck eller streck gående nedåt om den som var inne i hissen lyfte henne uppåt när den utanför sänkte henne ned.

Men hon kanske var svept i något, plastsäckar kanske som levde sitt eget liv.

Du har helt rätt i att det kan ha varit fler! Grr att jag inte tänkte på det!
Citera
2013-07-29, 00:53
Medlem
Disasterbators avatar
Om jag fattat det som skrivits i media rätt, så har grannarna hört bråk och dunsar från lägenheten. Det talar inte för att första slaget utdelades i entrén till trapphuset.
Citera
2013-07-29, 00:56
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är en intressant tanke. Fullt möjligt. Men även insteget i hissen på Idas våningsplan är blodfläckar gående snett uppåt. Så borde det inte bli om två bär en kropp rakt in. Det borde då ha blivit raka blodstreck, alltså vågräta streck eller streck gående nedåt om den som var inne i hissen lyfte henne uppåt när den utanför sänkte henne ned.

Men hon kanske var svept i något, plastsäckar kanske som levde sitt eget liv.

Du har helt rätt i att det kan ha varit fler! Grr att jag inte tänkte på det!

Men nej, jag köper nog inte din teori rakt av. Varför är då spåren i entren så breda på väg mot dörren. Är man två så bär ju en i fötterna och en i armarna och då skulle spåren ha blivit smalare. Nu verkar hon ha blivit buren av en i bredd som inte gått i spåren och som gått baklänges. Vore det flera som bar så hade de aldrig fixat att undvika att gå i fler bloddroppar, men alla bloddroppar förefaller perfekta, dessutom skulle den som gick i blodet vid hissen ha fortsatt göra spår... Så lätt får man ju inte bort blod från en sula med lite mönster.
Citera
2013-07-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OM GM tog kroppen till källaren, varför stannade han då på entreplan, lade kroppen på marken, lyfte upp den och gick några steg bakåt för att sedan trippa på tå bland bloddropparna så att han inte trampade i dem och tog sedan hissen ned ytterligare en våning?

GM behöver ju faktiskt bara stanna hissen på entréplan, ta två steg ut och torka med en handduk, gå tillbaka in i hissen och åka till källarplanet.

Jag har inte hittat något om att det fanns några blodsdroppar utanför entrédörren.
Citera
2013-07-29, 00:58
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Fast då borde det väl ha varit utsmetat blod för att dölja skoavtryck på flera ställen? Eller åtminstone över ett större område?

Dem kanske var tvungna att stanna till just där för att invänta ett ok från den som hade uppsikten utåt. Att det sedan rullade på bra tills de kom till dörren. Enstaka bloddroppar är väl ganska lätta att undgå att trampa i.
Om dem nu lagt henne ner, varför torka efteråt?
Citera
2013-07-29, 01:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zootzoot
GM behöver ju faktiskt bara stanna hissen på entréplan, ta två steg ut och torka med en handduk, gå tillbaka in i hissen och åka till källarplanet.

Jag har inte hittat något om att det fanns några blodsdroppar utanför entrédörren.

Öh? Men fotona i pressen är väl från entren!
Citera
2013-07-29, 01:00
Medlem
Jag undrar hur AJ finansierar sitt liv på flykt. För om jag hade varit skyldig hade jag aldrig i helvete åkt till polisstationen och lämnat över mig själv. Hur säker jag än var att de inte har några bindande bevis. Sen om han är psykopat eller ej så förstår jag inte hur han kan leva med att veta att hon ligger ute någonstans och ruttnar. Det hade åtminstone plågat mig något fruktansvärt. Så om det finns lite heder i kroppen så ser han till att kroppen åtminstone hittas.
Sen är jag övertygad om att AJ är här på forumet och läser, så skulle du mot all förmodan läsa detta inlägget så hör av dig vart du gömt kroppen så kan jag överföra 10-20k till dig så du kan fortsätta leva ditt liv på flykt! Win win situation!
Citera
2013-07-29, 01:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Dem kanske var tvungna att stanna till just där för att invänta ett ok från den som hade uppsikten utåt. Att det sedan rullade på bra tills de kom till dörren. Enstaka bloddroppar är väl ganska lätta att undgå att trampa i.
Om dem nu lagt henne ner, varför torka efteråt?

Om du har en kropp i armarna så ser du inte var du går.... Men det är väl DB som känner till exakt hur detta gått till så vi får väl se om han berättar ngn dag.
Citera
2013-07-29, 01:02
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Jag förmodar att du/ni inte har en kriminell belastning som motsvarar DB:s. Till saken hör också att det i området runt brandplatsen tidigare har förekommit åtskilliga bilbränder.

Självklart inte Tycker nog ändå att det är konstigt att bilen försvann så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in