Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Dags för en efterlängtad (?) uppdatering.
Mysteriet med att Sabas fästmans uppsägning av sitt telefonabonemang verkar vara löst, mannen verkar flytta ut efter 1984, han står inte med i "Röda boken" 1985 på samma adress! Då undrar man såklart vad orsaken till flytten var... Hände något i juni 1984? Kan det hänga ihop på något sätt med att hans visitkort fanns med bland Catrines saker? Saba finns inte på Nimrodsgatan 84 eller 85, men är inneboende på en annan adress 1985. Vad gäller "Styckhallen" har man två telefon nummer 1984 men bara ett året därpå. Och den person som NG Korsvall påstår bo hos, finns inte på den angivna adressen 1984 ... Förvirrande ...
Mkt efterlängtad

Men om han inte flyttade bums sjunker väl nyhetsvärdet - det mest intressanta tycker jag är den plötsliga flytten inom fastigheten på V-gatan. Fästmannen flyttade tydligen upp en våning efter C:s död.
Om nu styckaren flyttade pga styckningen (flera gubbar rörde på sig efter C:s död) så uppstår förvisso ett delikat problem. Ju snabbare flytten är, desto skummare ser det ut, samtidigt som flytten är akut och måste ske - men kanske vill man hellre stanna kvar, för att finputsa badrum, lister, golvbrunnar osv, ha koll på utrymmena? Jag kan tänka mig många möjligheter, tankesätt ...
Förvirrande, absolut ... eftersom C:s manliga vänner missbrukade var de ju kriminella, och de dribblade säkert med adresser och telefonnummer, som Vinof, som hade en j-a djungel av uppgifter. Alla rövare vet att man kan kollra bort alla, bara man ljuger om det mesta, jämt. Till slut orkar inte ens SÄPO hänga med ...
Jag hajar direkt till när du skriver att NK:s hyresvärd inte finns ... kolla din mailbox

Jag har en del nya uppgifter om en viss person, en väldigt pratglad person som tydligen inte är ngn dumskalle ...
Jag har också 2 stora projekt på gång, och jag tror att båda kommer att glädja dig