Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Ja, något styck
mord var den gode samhällsmedborgaren Stanislaw inte dömd för - men jag har insett att man inte ska ha för höga krav på kunskap/detaljer hos folk som drar upp honom i tråden - det är väl bara ungefär 941'a gången han är på tapeten?
Varför polisen aldrig brydde sig om honom är mycket enkelt - fanns inget som talade för att han hade med da Costas styckdöd (
) att göra. Det går inte att plocka in DNA-tester på folk hur som helst heller - men det är överkurs. När trycket 2009 från allmänheten blev för hårt så blev åklagar-folket tvungna att försöka få till ett test men hovrätten var föga imponerad och avslog önskan (tack för det hovrätten).
Kan bara instämma här, det finns inte heller någon prostituerad kvinna som pekat ut Gonerka som våldsam, det finns inte heller finns några vittnen som sett honom i sällskap med offret.
Den ene av läkarna blev ju faktiskt utpekad av den prostituerade Therese Trygger, hon påstod att hon hade blivit attackerad i ett trapphus på Östermalm, hon vittnade i rättssalen i den andra rättegången.
Lindeberg har tagit upp denna "incident" i
Döden är en man om jag inte missminner mig, föga förvånande fäster han noll tilltro den den prostituerade kvinnan.
Marie Råden, en kvinnlig polis var på plats i både tingsrätten och kammarrätten som vittne, hon avlämnade ett vittnesmål där hon säger sig ha sett den ene av läkarna i sällskap med Da Costa vid Mariatorget 1984.
Vad mer behöver sägas