2013-07-28, 20:40
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ja, något styckmord var den gode samhällsmedborgaren Stanislaw inte dömd för - men jag har insett att man inte ska ha för höga krav på kunskap/detaljer hos folk som drar upp honom i tråden - det är väl bara ungefär 941'a gången han är på tapeten?

Varför polisen aldrig brydde sig om honom är mycket enkelt - fanns inget som talade för att han hade med da Costas styckdöd () att göra. Det går inte att plocka in DNA-tester på folk hur som helst heller - men det är överkurs. När trycket 2009 från allmänheten blev för hårt så blev åklagar-folket tvungna att försöka få till ett test men hovrätten var föga imponerad och avslog önskan (tack för det hovrätten).
Du försöker alltså övertyga mig om att han inte styckmördat någon. Det var något nytt. Han dödade och styckade en människa. Är han styckdräpare då?

Finns det förresten något vittnesmål mot läkarna som tillkommit mindre än tre år efter brottet?
Senast redigerad av _Jago_ 2013-07-28 kl. 20:42.
Citera
2013-07-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Fast det finns ju inget som binder läkarna till varandra efter 1982.
Fotohandlarna och damen med hunden kan mycket väl ha sett någon annan person. Och barnets tyngd som vittne känns rätt kört - 1 år och fem månader gammal, var hon ju endast, som bekant.
Och t.e.x att Tomt skulle låta som Teet, stämmer ju inte. När barn förenklar eller ändrar namn brukar de utgå ifrån de vokaler som finns i namnen.

Mamman säger att Barnet ska ha sagt "Teet" (omväxlande med "Peet") redan sommaren 1984, för att sedan mer och mer gå över till att säga "Tomt"/"Pomt" istället.
Citera
2013-07-29, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Jag förbluffas över alla läkarvänner. CdC hade torskar som var läkare men dessa namnges aldrig. Varför har läkarvänner velat skydda dessa då de bevisligen haft kontakt med CdC? Istället är det ett pågående förtal mot TH och TA som inte kan kopplas till CdC. Men det finns ju läkare och andra som man till 100 % vet träffat CdC. Varför skyddas dessa av läkarvänner som Hagen och Gräs?

Frågar du mig så tror jag ingen av dessa har något med CdCs död att göra.
Citera
2013-07-29, 00:18
Bannlyst
Citat:
Det verkar som om det är läkarkåren som försvarats av många. TH och TA kastades åt vargarna men alla läkare som man vet köpte sex av CdC skyddas. Dessa torskar ska tydligen inte hängas ut enligt läklarvännerna Hagen och Gräspojken.

Jag tycker dessa läkare är helt ointressanta i CdC-fallet. Jag vet inte om just dessa läkare köpte sex av henne. De behöver förresten inte ha köpt sex av henne bara för att de skrev ut piller åt henne.

Och kom ihåg att CdC hade en annan telefonbok, som försvann med hennes handväska. Jag tror att det i den stod namn och telefonnummer till torskar, medan det i den som hittades stod namn och telefonnummer till vänner, bekanta och pillerläkare. Det var väl denna som Vinof fanns med i och då kan det ju stämma med vad Vinof själv sa att det inte var något sex mellan dem, utan de var enbart bekanta/kompisar.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-07-29 kl. 00:20.
Citera
2013-07-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Frågar du mig så tror jag ingen av dessa har något med CdCs död att göra.

Du har säkert rätt i att dom inte har med CDCs död att göra. Men jag tycker det är konstigt att ni läkarvänner inte är intresserade av att dessa personer exponeras. I Döden är en man framgår att flera läkare utnyttjat CdC. Men läkarvännerna genom alla år har inte velat röja dessa läkares namn. Detta är män som bevisligen träffat CdC men läkarvännerna genom alla år har skyddat dom.
Citera
2013-07-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Jag har inget bra svar på din fråga, personer i deras närhet pekade ut dem. Sen var bollen i rullning. Bland annat beslagtogs vid husransakan en dildo och en ridpiska bland annat hemma hos TH som visade sig vara sambons. Vad det har med Cdc att göra det förstår jag inte, tydligen gjorde det TH till ett pervo utan dess like, vem som var först med förtalen vet icke jag, pressen eller den sk feministrörelsen.

Tror inte för fem öre att Obducenten blev ytterligare misstänkt bara för den där dildon och ridpiskan (som mer ska ha varit som en cirkuspiska, enl. Styrlin/Nybergs uppsats). Os ex-svärfar tipsade om denne, men det hade redan bland polisen funnits misstankar om att allt inte stod rätt till med O, med tanke på dennes hustrus besynnerliga död och hur denne betett sig i samband med det.
Citera
2013-07-29, 00:30
Bannlyst
Citat:
Du har säkert rätt i att dom inte har med CDCs död att göra. Men jag tycker det är konstigt att ni läkarvänner inte är intresserade av att dessa personer exponeras. I Döden är en man framgår att flera läkare utnyttjat CdC. Men läkarvännerna genom alla år har inte velat röja dessa läkares namn. Detta är män som bevisligen träffat CdC men läkarvännerna genom alla år har skyddat dom.

De riktiga läkarvännerna har inte heller talat så särskilt mycket om dessa läkare, när allt kommer omkring.

Och varför jag inte är intresserad av dessa är för att jag tror två andra läkare är skyldiga.
Citera
2013-07-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
De riktiga läkarvännerna har inte heller talat så särskilt mycket om dessa läkare, när allt kommer omkring.

Och varför jag inte är intresserad av dessa är för att jag tror två andra läkare är skyldiga.

Dessa höjdare har skyddats i 30 års tid av er läkarvänner så dom är säkert tacksamma för er hänsyn.
Citera
2013-07-29, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Du [m.a.o Quoter. Hagenbachs anmärkning] försöker alltså övertyga mig om att han inte styckmördat någon. Det var något nytt. Han dödade och styckade en människa. Är han styckdräpare då?

Han dömdes för vållande till annans död.

Och styckningen i detta fall var defensiv. Styckningen i fallet CdC å andra sidan är jag säker på var en offensiv sådan, alltså själva kulmen hos GM.
Citera
2013-07-29, 00:40
Bannlyst
Citat:
Dessa höjdare har skyddats i 30 års tid av er läkarvänner så dom är säkert tacksamma för er hänsyn.

Om du tror någon av dem är skyldig, så ta och gräv fram något om den läkaren.
Citera
2013-07-29, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ja, något styckmord var den gode samhällsmedborgaren Stanislaw inte dömd för - men jag har insett att man inte ska ha för höga krav på kunskap/detaljer hos folk som drar upp honom i tråden - det är väl bara ungefär 941'a gången han är på tapeten?

Varför polisen aldrig brydde sig om honom är mycket enkelt - fanns inget som talade för att han hade med da Costas styckdöd () att göra. Det går inte att plocka in DNA-tester på folk hur som helst heller - men det är överkurs. När trycket 2009 från allmänheten blev för hårt så blev åklagar-folket tvungna att försöka få till ett test men hovrätten var föga imponerad och avslog önskan (tack för det hovrätten).

Kan bara instämma här, det finns inte heller någon prostituerad kvinna som pekat ut Gonerka som våldsam, det finns inte heller finns några vittnen som sett honom i sällskap med offret.

Den ene av läkarna blev ju faktiskt utpekad av den prostituerade Therese Trygger, hon påstod att hon hade blivit attackerad i ett trapphus på Östermalm, hon vittnade i rättssalen i den andra rättegången.
Lindeberg har tagit upp denna "incident" i Döden är en man om jag inte missminner mig, föga förvånande fäster han noll tilltro den den prostituerade kvinnan.

Marie Råden, en kvinnlig polis var på plats i både tingsrätten och kammarrätten som vittne, hon avlämnade ett vittnesmål där hon säger sig ha sett den ene av läkarna i sällskap med Da Costa vid Mariatorget 1984.

Vad mer behöver sägas
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-07-29 kl. 02:03.
Citera
2013-07-29, 01:16
Bannlyst
De uppgifter som hamnade i den s.k. slasken var ju uppgifter som var ointressanta i sammanhanget för utredarna. Så, det är inte särskilt märkligt att de hamnade där de hamnade. Alla brottsfall har väl sin egen slask, så att säga. Och om man så vill, så hittar
man säkert mycket "intressant" där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in