2013-07-28, 22:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Nu säger Wenger att Suarez ska presenteras senast på Söndag nästa vecka skriver the mirror. Vad tror ni om det? Själv tror jag inte ett skit på det, men hoppas det stämmer

Bernard skulle väl bli klar för två dagar sedan så...
2013-07-28, 22:56
Medlem
Kan någon uttala sig om Cirigliano som Verona tagit in på lån från River Plate? "Bara" 21 år och ändå gjort över 50 matcher för River. Att han är en hårt spelande mittfältare är det enda jag läst mig till.
2013-07-28, 23:01
Bannlyst
När ett lag är beredda att bjuda runt 100 miljoner euro på en spelare som Bale så vet man att fotbollen är åt helvete.

Grejen är ju också att Real Madrid kan spendera dessa pengar utan att gå minus så FFP kommer inte ha någon påverkan överhuvudtaget på dem. Men hoppas de skäms, spanska staten blöder just nu och arbetslösheten är oerhört hög och man har mage att spendera dessa pengar.

FFP kommer bara komma åt oljelag som PSG och City men det är fortfarande Barcelona, Real Madrid och Bayern som spenderar mest.
2013-07-28, 23:29
Medlem
SenfBaums avatar
Enligt Star (inte alltid att lita på) har Spurs siktet på Javier Pastore då Bale kommer allt närmare Real Madrid.

Samma källa påstår att Man Utd har gett upp hoppet på Cesc Fabregas.
2013-07-28, 23:43
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ongenda
När ett lag är beredda att bjuda runt 100 miljoner euro på en spelare som Bale så vet man att fotbollen är åt helvete.

Grejen är ju också att Real Madrid kan spendera dessa pengar utan att gå minus så FFP kommer inte ha någon påverkan överhuvudtaget på dem. Men hoppas de skäms, spanska staten blöder just nu och arbetslösheten är oerhört hög och man har mage att spendera dessa pengar.

FFP kommer bara komma åt oljelag som PSG och City men det är fortfarande Barcelona, Real Madrid och Bayern som spenderar mest.
Håller inte på Real men ärligt talat vad tycker du dom ska göra?

Jag förstår inte hur arbetslösheten ska ha att göra med Real madrids bud på Bale. Tycker du att dom ska ta alla pengar och ge dom till arbetslösa eller vadå? Real madrid har väll en säkert 1000 anställda i Madrid samtidigt som dom drar in massa turister samt betalar skatt som alla andra.
2013-07-28, 23:44
Medlem
Axezzs avatar
BBC rapporterar nu att Spurs gör allt för att få över Soldado till WHL.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23486004

Edit: Enligt pålitliga The Times så har Liverpool pratat med Aly Cissokho från Valencia och även spannat in Lorenzo Melgarejo från Benfica.
Någon som har någon koll på dessa spelare?
Senast redigerad av Axezz 2013-07-28 kl. 23:56.
2013-07-28, 23:52
Medlem
anteri17s avatar
Toppfotbollen i Spanien gör alla en tjänst. Drar in massor av pengar till staten (skatt, turism, arbetsplatser). Vad ska de annars göra med pengarna? Sitta och hålla på dem? Skänka bort? Sänka biljettpriser så att medelklassen får minimalt mer att röra sig med i sin relativt problemfria vardag? Jag hoppas att du fattar att inget av dessa alternativ är rimligt, vilket är gott.

Att Bale i rent fotbollsvärde med allt som hör därtill skulle vara värd 100 miljoner pund/euro är dock ett skämt. Ni Spursare borde göra uppror mot Levy för att han inte säljer. Ni har tryggat er ekonomiska framtid över ett decennium genom att sälja skiten. Dessutom blir agerande motsägelsefullt om man hänvisar till argumentet om att behålla Bale som en symbol för satsning med kommande spelare. Dels finns inte cashen till nya spelare, dels hade man haft en gigantisk kista om man sålt, dels lär spelare tveka när inte Levy vill sälja en spelare för ett 100-procentigt överpris. Vem fan vill riskera att spela i Spurs hela sin karriär liksom.
2013-07-29, 00:00
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Nu säger Wenger att Suarez ska presenteras senast på Söndag nästa vecka skriver the mirror. Vad tror ni om det? Själv tror jag inte ett skit på det, men hoppas det stämmer

Jag tror att det kommer bli väldigt utdraget, hela Suarezhistorien. Men Suarez är erkänt bråkig och det var inte vackert sist när han lämnade Holland. Om team-Suarez har fått i skallen att de ska bort så skulle jag inte vara för säker som Liverpoolsupporter.

Sedan är det intressant för Arsenal. Om Spurs tar in Soldado måste man nästan lösa Suarez, kosta vad det kosta vill. Såvida man inte tar en stjärna till mittfältet men det har jag svårt att se annar än Cesc som inte är till salu. Det vore inte vackert att bli utspenderad av lillebror, efter allt snack och alla turer. Det är på en nivå där man undrar om Wenger kan vara kvar.
2013-07-29, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Håller inte på Real men ärligt talat vad tycker du dom ska göra?

Jag förstår inte hur arbetslösheten ska ha att göra med Real madrids bud på Bale. Tycker du att dom ska ta alla pengar och ge dom till arbetslösa eller vadå? Real madrid har väll en säkert 1000 anställda i Madrid samtidigt som dom drar in massa turister samt betalar skatt som alla andra.

Det är förnedrande att man lägger ut så mycket på spelarköp när folk i Spanien knappt har råd o köpa bröd. Den utvecklingen är horribel och pinsam.
2013-07-29, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det är förnedrande att man lägger ut så mycket på spelarköp när folk i Spanien knappt har råd o köpa bröd. Den utvecklingen är horribel och pinsam.

Vad ska man göra då ditt sosse-mongo?
2013-07-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Toppfotbollen i Spanien gör alla en tjänst. Drar in massor av pengar till staten (skatt, turism, arbetsplatser). Vad ska de annars göra med pengarna? Sitta och hålla på dem? Skänka bort? Sänka biljettpriser så att medelklassen får minimalt mer att röra sig med i sin relativt problemfria vardag? Jag hoppas att du fattar att inget av dessa alternativ är rimligt, vilket är gott.

Nej, men man borde ta hänsyn till den rådande ekonomiska situationen och rätta sig i ledet. Många klubbar idag drar sig från att spendera såna summor. Inte ens Chelsea la 50 milj euro på Cavani liksom, börjar bli en skiftning.

Alla fotbollsklubbar borde jobba för att stabilisera spelarmarknden och göra den normal.
2013-07-29, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Nej, men man borde ta hänsyn till den rådande ekonomiska situationen och rätta sig i ledet. Många klubbar idag drar sig från att spendera såna summor. Inte ens Chelsea la 50 milj euro på Cavani liksom, börjar bli en skiftning.

Alla fotbollsklubbar borde jobba för att stabilisera spelarmarknden och göra den normal.

Vad är en "normal" spelarmarknad då? Klubbar som Real Madrid och Bayern München går ju med plus varje år och kan lägga ut hundratals miljoner varje sommar utan att ta direkt skada av det. Är det onormalt?

Jag förstår var du vill komma men ekonomi är ett jävla vanskligt område där "normalt" inte riktigt existerar så som systemet är utformat i dagsläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in