Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Jo, det blev så och därför tror jag att GM har gjort sig av kroppen så fort som möjligt.
Jag tror inte GM åkt med kroppen i bilen längre än absolut nödvändigt.
Finns det något ställe relativt nära I*as bostad som skulle kunna bli en "panikdumpningsplats"?
OK Vi delar alltså uppfattning. Om man vill fördröja upptäckten så är det fem minuters jobb att svappa av trappan. Gör man inte det för man är rädd att möta någon i trappan så räknar man kallt med att någon kan upptäcka mordet när som helst...
Men om likbäraren nu är AJ eller någon av hans vänner - borde det då inte vara mycket viktigt för dem att fördröja upptäckten så att det inte går att säga att mordet skedde alldeles nära i tid när AJ bevisligen var där.
Svar på din fråga om panikdumpningsplats. Det är i så fall älven. Men om man har panik så är det ändå så att det naturliga målet är Tre Älgar (givet att DB är med i bilen). Under alla omständigheter vet vi att ett delmål är brandplatsen... Panik och omväg till älven går inte ihop. Om man har panik behöver man inte dumpa kroppen direkt. Man är ändå antagligen rätt blodig osv... Däremot tror jag att man kör kortast väg och dumpar kroppen på den såvida man inte sedan lång tid har kommit på det smarta i att bränna en bil så att alla letar kring den medan man i praktiken flyttar över kroppen till den andra bilen som tar samtliga personer inklusive BO från brandplatsen.
Att bränna bilen minskar paniken eftersom det är en avledande manöver... men man har fortfarande bråttom om man tror att ett polispådrag kan vara på g. Så vitt jag förstår är åtminstone AJ och DB väl kända av polisen och hittar man Ida lär man inom tio minuter ha hört av pappan om AJ och då är nog span på DB inte långt borta...