Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Inte för att nedgradera ditt köp, som sagt är det ett riktigt kap, men det är alltid så att subs är subs av en anledning. Det är en vanlig missuppfattning att subs alltid är en repa, fläck, dålig söm eller annat liknande tillverkningsfel, men det är lika vanligt att det handlar om att man gjort en felbedömning av lädret och märker vid inspektionen att lädret inte håller tillräcklig kvalitet på någon del. När det gäller din sko (som jag antar är paret i UK9,5?) så är det inte omöjligt att de är subs pga att den inre quartern på högerskon ser ut att vara av något lägre läderkvalitet. Alltså inte riktigt upp till den nivå EG kräver, men det är fortfarande inget direkt fel på skon, bara inte tillräckligt hög nivå rätt igenom, därav subs-märkningen.
Visst är det så, subs är ju subs av en anledning. Det jag menar är att om anledningen inte är något som jag öht kan hitta genom att undersöka skon (och jag är rätt pedantisk av mig), så är den felfri i min bok. Sedan delar inte jag och EG:s inspektörer samma bok, som tur är.

Samtidigt får man också komma ihåg att många subs är klassade som just detta pga någon anledning som hos gemene man helt saknar betydelse och inte heller påverkar skons kvalitet eller hållbarhet.
Däremot vet jag inte om jag riktigt håller med om att den inre högra quartern ser ut att vara av sub-par kvalitet. Är det någon särskild detalj du tänker på? Men det ska jag absolut, mest av nyfikenhet, undersöka när de väl landar hos mig och får tid att nagelfara dem ordentligt. Om inte annat får du gärna bistå med din kunskap när jag väl lägger upp bilderna.