Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieLindh
*Harkel*
/SD-trollet
Aftonbladet Debatt: Muslimerna är vårt största utländska hot sedan andra världskriget
Hade samma artikel kunnat publiceras om det var judarna som pekades ut? Hade artikeln kunnat publiceras över huvud taget om partiet riktade någon som helst kritik mot judar?
Att kritisera islam är väldigt politiskt korrekt, nästan i kaliber med att kritisera kristendomen.
Åkesson nämner dessutom i slutet av debattartikeln att förra gången vi hade ett utländskt hot av samma magnitud som islam var under andra världskriget, utan att precisera. Alltså en flört med judarna.
--
"Vi är inte nöjda med att vara ett sexprocentsparti. Mitt partis ambitioner är betydligt högre än så. Jag är övertygad om att Sverigedemokraterna har potential att på sikt bli ett 30-procentsparti."
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-ska-bli-ett-mjukare-parti_6665490.svd
Det är tydligt att Jimmie Åkesson bryr sig mer om att just hans organisation sitter i de fina salongerna än att svenskarna räddas från undergång. Därför kan vi vänta oss ännu mer anpassning till det judisk-egalitära etablissemanget, från dagens...
"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid."
till något i stil med KD:s formulering:
"Kristdemokraternas politik utgår från att varje person är unik och oersättlig. Alla har samma absoluta och okränkbara värde oavsett kön, ålder, social position, etnisk och religiös tillhörighet eller sexuell läggning. Utifrån vår människosyn vill vi värna alla människors liv, frihet och värdighet. Vi vill solidarisera oss med de svaga och förtryckta, exempelvis hbt-personer som blir utsatta för missaktning, våld och diskriminering. Alla uttalanden som på något sätt kränker hbt-personers människovärde rimmar illa med vår ideologi."
Det kommer i alla fall inte gå åt andra hållet, för det här med dödsnazism har de ju lämnat bakom sig. Därför tror jag att SvP har hyfsat goda chanser att nå riksdagen 2018, men det viktigaste är att de håller hårt på sin ideologi och inte blir maktkåta. Jag väntar gärna några val till om det behövs.