2013-07-28, 20:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det sägs att ironi inte funkar på nätet och du bär då syn för sägen. Tror du verkligen att en 23-årig småbarnsmamma förvarar en spade i sin lägenhet?

Om inte GM bad FH/DB att ta med minst en spade när han, förmodligen, ringde till dem för att få hjälp, så torde det plötsligt ha insetts att en spade är vad som krävs för att gräva ner ett lik. Eftersom GM tydligen glömde att påminna FH/DB om att de borde stänga av sina mobiltelefoner inför resan till TROLL-hättan, så är den akuta bristen på spade/spadar ytterligare ett begånget misstag vid planeringen. En spade —och helst också en korp— är inte så lätt att skaka fram i en hast under dessa omständigheter, mitt i natten. Detta talar alltså för en improviserad dumpning under tidspress.

Hmm... Glömde han be dem stänga av telefonerna. Det var en bra sak du sa där... Men grejen är ju att om de hade telefonerna på så hade ju farbror Blå vetat det på ett par dagar. Nu är det först 2½ vecka efter mordet som man kunnat styrka deras närvaro på mordplatsen. När och varför skulle telefonerna komma på???
Citera
2013-07-28, 20:13
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Är det känt vem som bor i det vita huset intill? Verkar någorlunda nybyggt.

Knappast nybyggt eftersom tillbyggnaden på framsidan har tak av plåt medan huset i övrigt är tegel. Ombyggnad görs inte första året liksom... Däremot verkar det vara tilläggsisolerat.
Citera
2013-07-28, 20:14
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
I mina ögon är Kardanvägen den troligaste vägen. Utöver obefintlig biltrafik, finns det inga boende utefter den den vägen. Risken att bli observerad är i princip obefintlig.

Är man som dessa herrar, hyfsat kända av polisen och därmed riskerar att bli stoppad, bara för att, är nog såpass klartänkta, att de inte vill bli stoppade med ett lik i bagaget.

Exakt. Då tar man den här vägen till Kardanvägen.
https://anonfiles.com/file/533787efee3061c051f2b1f025371068

Ingen jättelång sträcka för att ta sig till Kardanvägen som ni kan se.
Citera
2013-07-28, 20:18
Medlem
AJ har suttit på specialanstalter då han är dömd för kvinnobrott. Blandas inte med vanliga fångar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mina vänner, låt oss inte diskutera om Id@ hade en spade eller inte. Det spelar ingen roll, GM kan ha fått spaden från Id@s lägenhet eller någon annanstans, eller inte alls.

Det kan ha en viss bäring på frågeställningen om huruvida kroppen begravdes i samband med en snabb, och förmodligen stressig, transport, eller inte. "Inte" är mitt förslag.

Not.: Bytte 'a' till '@' i citatet.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Gud, jämföra ALLA kvinnor med TB. Tack för den... *facepalm*
Nej, det finns miljontals kvinnor runt jorden som ALDRIG skulle attraheras till en man som är kriminell och slår andra. Men vissa dras till de som påminner om ens egen skada, och ens egen far.
Jag ber om ursäkt för den. Jag menar inte alla kvinnor utan den klicken som attraheras av farliga män. Sedan är det väl inte ovanligt att kvinnor vill förändra sina män men på olika sätt? Det finns ju ett uttryck som säger att män klär AV kvinnor med blicken och kvinnor klär PÅ män med blicken. Något som jag tycker stämmer allt som oftast oavsett om det gäller kläder eller livsstil.

Jag har själv pusslat in TB i någon teori tidigare i tråden. Nu så där i efterhand känner jag mig ganska dum. Jag tror inte att hon har något med fallet i sig att göra förutom att hon råkar vara vän med MTGM. TB, om du läser detta ber jag om ursäkt för att jag blandat in dig i mina konspirationsteorier. Personligen kan jag tycka att du bör välja lämpligare bekantskaper, framförallt pga dina barn men du har inte gjort något fel för övrigt så låt inte nedvärderande kommentarer på FB knäcka dig.

Man kan sitta här och tycka vad man vill om de inblandade men det jag egentligen mest av allt vill är att anhöriga ska får reda på vad som har hänt med Ida. Kan kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig vad som rör sig i deras huvuden. De måste vara helt knäckta.
Citera
2013-07-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
Alla har rätt till medborgarvittne om man blir utsatt för ett förhör. PUNKT!
Främjande av flykt kan man säkert även räkna att en del kommer åka för nu när AJ är häktad i sin utevaro. Ger i regel samma straff som skyddade av brottsling. Jag menar ingen av dem/den som har varit med vid mordet kommer få några speciella straff. Däremot kommer dem säkert få spendera alla dagar i frihetsberövade på häktet minus 1 dag (ej tillåtet längre att mucka från häkte. Detta p.ga av att utredningen sannolikt kommer bli lång, fler människor kommer läggas till sålänge AJ är på frifot och det som kunde ha varit en enkel mordutredning kan komma att ha ett stort antal sidor i fup som alla kommer få dela rättssal med AJ när prövning görs. Man har i regel inte separata förhandlingar längre i sverige genom lagändrig 94-95 nångång. Men däremot kan man vara medåtalad och ha en helt annat åtal.

^^ Krångligt värre att läsa. ^^

Du har säkert kloka tankar. Men vad ska de häktade med medborgarvittne till när de är biträdda av en advokat.
Citera
2013-07-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doodaaa
AJ har suttit på specialanstalter då han är dömd för kvinnobrott. Blandas inte med vanliga fångar.

Krokodilen påstod att AJ och hans arbetsgivare suttit på samma ställe. Att de träffades där. Har du någon aning om var denna anstalt är belägen?
Citera
2013-07-28, 20:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Eftersom DB:s buss varit på tal så kommer nu en bild. Bilden togs igår.

https://anonfiles.com/file/66f1fb53b573937f8940748cf08413a1
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det är där han är skriven. Här är FH:s bostad ur samma vy: http://goo.gl/maps/8US77
Jag undrar när plasten på väggen revs bort? När google fotade 2011 så satt det två våder plast, men på bussbilden finns bara den lilla trasiga biten kvar.

Hela sjoket vid fönstret saknas, kan den ha varit användbar till annat? Byggplast är inte så lätt att få tag på nattetid, då kan det vara bra att kunna ta lite begagnad plast.
Citera
2013-07-28, 20:27
Medlem
Koengkraeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
3. Ang. mängden blod så är det oftas så att ju mer man "tvättar bort blodet", destomera ökar det i volym då man tillsätter mer vatten, som isig innehåller syre som får vattnet att smeta ut sig något enormt. Det går inte att tvätta bort den sortens blod under ett dygn skulle jag vilja påstå, och enbart fragment av den tidsramen kan ha använts här. Sedan finns det tre kända blodbesudlingar som man använder sig i sverige: dropp, riktning, hastighet. Sedan använder säkert blodanalysister, civil anställda en rad fler metoder än polisens egna forensiker.
...

Frågor på det?

Bara med ledning av det fetade vill jag härmed uttala min övertygelse om att MrWeHo är ett kvasivetenskapligt troll, och inget av hans övriga uttalanden kan tas på allvar.
Citera
2013-07-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doodaaa

Stämmer ej, och förövrigt är det extremt ovandligt att man som "hårding" inte gett en "bitch" en välförtjänt örfil eller två. Löjligaste som finns är ni som sitter och tror att våld-kriminella skulle dra sig för att slå en dam, det gör dem ofta. Kvinnofridskränkning är mer utdraget och kom som ett extra skydd så att utsatta kvinnor i tex en relation kunde anmäla flera brott som åklagaren sedan kunde åtala för som inte gav s.k mängdrabbat. Dvs det skulle inte bli billigare ju fler ggr man slog samma dam som det var innan.

Vad gäller anstalter som finns det 3 st som är anpassade för sexualbrottslingar, samt vissa avdelningar på kumla, och Tidan som huserar dessa innan dem hamnar på Mariefred för att slussas ut på Skogaholm (ungefär så det ser ut utan att närmare studera dessa individer). AJ var inte intagen på någon av dessa + att det är ändock ganska gamla brott som åtminstonde om det handlar om att ta upp det i domstol. Dem är inte särskilt grova samt gäller ej samma person men kan ha med karatär att göra, även om sådant (karaktärsvittnen) sällan använt i domstol, men kan ofta förekomma i FUP. Och nej, man sitter inte och lusläser FUP vid huvudförhandling om det inte är vissa vitala stycken som oduktionsrapporter samt andra PM.
Citera
2013-07-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Krokodilen påstod att AJ och hans arbetsgivare suttit på samma ställe. Att de träffades där. Har du någon aning om var denna anstalt är belägen?

Mariestad, Sundsvall, Vänersborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in