Citat:
Ursprungligen postat av
Disasterbator
Vet ej men troligen inte. FH bor ju dock nära. Med en motorcykel går det ganska fort mellan Flo och Salstad.
Frågan är om dem har tagit vägen över Västra Tunhem upp på Hunneberg eller om dem har kommit från Flo hållet. Jag tror att dem har tagit sig från Ö Margaretavägen via Kardanvägen bort till Västra Tunhem och upp på Hunneberg. Det är kortaste vägen och det kan ske helt ostört. Trafiken bör vara obefintlig den tiden på dygnet.
Jag noterade att dem hade "missat" vägen till brandplatsen något vid första försöket, vilket kan tyda på att det var mörkt. Dem har kört bredvid. Volvon har tappat ena stänkskyddet vid ett ställe där dem verkar ha kört först. Hjulspår leder dit. Det finns inte en chans att det har hamnat där efter branden eftersom det hade smält i branden.
En del av ett däck låg kvar på platsen. Däckmönstret syntes väldigt bra på biten. Det var ganska mycket däckmönster kvar. Kan vara intressant om du följer spår i lera någonstans. Tog en bild.
I mina ögon är Kardanvägen den troligaste vägen. Utöver obefintlig biltrafik, finns det inga boende utefter den den vägen. Risken att bli observerad är i princip obefintlig.
Är man som dessa herrar, hyfsat kända av polisen och därmed riskerar att bli stoppad, bara för att, är nog såpass klartänkta, att de inte vill bli stoppade med ett lik i bagaget.