2013-07-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men killarna i Bollnäsmålet var väl 19 år och fick därmed straffrabatt pga sin ålder. KJ är ju 22 och ska väl därför straffas utan rabatter?
Nu kan han ju få bara 10 år ändå om han skulle dömas givetvis.

Har aldrig förstått att man kan få straffrabatt vid grova brott, det har ju t.o.m. lett till att brottsbenägna utnyttjar barn/ungdomar till att utföra brott vilket sker i Sverige och annorstädes i bl.a. hedersrelaterade brott.

Mord skall vara livstid och inget annat, det finns inga förmildrande omständigheter om man tar annan av daga utan att det är väl bevisat att man gjort det i syfte att försvara sitt eget liv eller annans liv.
Citera
2013-07-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns absolut inget som talar för fler än en GM, det ända som skulle kunna misstänkas är medGM i "städning" och skyddande av brottsling, möjligt brott mot griftefriden. Men även det är långsökt för det borde polis ha god koll på vid detta lag.
Gärningen har GM gjort ensam vad gäller både mord och styckning någonstans i terrängen runt Boden.

Hon hade uppenbarligen viss oro/misstänksamhet för mötet med mtGM och därför la ut kommande aktivitet på sin svenska fejja vilket aldrig skett tidigare. MtGM var i sin version tvungen att låta sig anpassa till vad som blivit känt genom VB's fejja när anmälan om försvinnandet blev allmänt känt, det hade han inte räknat med i starten. Tror tyvärr han planerat detta men klarade inte att sopa igen spåren, det kommer fälla honom och det är tacksamt.

Hoppas någon kan penetrera hans bubbla så sanningen och förloppet kommer fram, kanske närstående kan få honom att berätta.

Jag håller med dig. GM är ensam om detta brott tror dock att det kommer att bli svårt att få honom att erkänna detta och som jag ser det ter det sig som om utredningen står kvar och stampar på samma ställe. KJ kommer nog inte att erkänna förrän han blir överbevisad - om ens då.
Citera
2013-07-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Snipp..... torterades svårt innan hon avlivades.
Mördades eller dödades kanske det heter
Senast redigerad av Mr-Basso 2013-07-28 kl. 16:41.
Citera
2013-07-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
KJ kanske direkt fick större förtroende för vickande advokat och släppte ut lite info? Han försökte väl byta advokat tidigt men blev nekad så jag kan tänka mig han fortfarande inte gillar ordinarie.

Ja att KJ kände sig trygg med/fick förtroende för adv Nordlund skall inte alls uteslutas. Tror dock, bara för att spåna lite, att i ju högre grad KJ känner förtroende för sin försvarare desto lättare blir det för honom att upprätthålla den valda inställningen till anklagelserna.

Är ganska säker på att KJ inte begärde att få byta biträde, det var väl KJ:s föräldrar som ville att KJ skulle få ytterligare ett biträde (vilket nekades)?
Citera
2013-07-28, 16:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Basso
Mördades eller dödades kanske det heter

Avlivades efter att ha tjänstgjort som tortyroffer tror jag beskriver verkligheten bättre.
Citera
2013-07-28, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Avlivades efter att ha tjänstgjort som tortyroffer tror jag beskriver verkligheten bättre.

Det är djur som avlivas, inte människor.
Citera
2013-07-28, 18:03
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om mtGM fälls för mordet så är han ute inom fem (5) år och visslar, så är svensk rättvisa.
Han har inget tidigare brottsregister av vikt och är ung vid gärningstillfället.

Slakten i Bollnäs av tre GM där de fick 12, 11 samt 10 år och de hade mer i ryggsäcken innan mordet, de är snart ute igen, det låter mycket kanske men de är ute efter 2/3 delar av straffet.
Alltså snubbe med 10 år är ute igen ca 2015 och visslar på gatorna.

Ifall han ska sitta minst 2/3 av straffet så måste han bli dömd till under 8 års fängelse (eller räknar jag som en sopa?)... Vad tyder på att han skulle bli dömd till mindre än 8 år?

Överlag är inte dömda mördare i Sverige "ute efter 5 år" "pga Sveriges rättsystem" hur många gånger det än skrivs på internet.
Citera
2013-07-28, 19:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är djur som avlivas, inte människor.

Tror KJ behandlade Vatchareeya på samma sätt som han tidigare behandlat djur, däribland sin hund. Och därav ordvalet.
Citera
2013-07-28, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KCLSJT
Ifall han ska sitta minst 2/3 av straffet så måste han bli dömd till under 8 års fängelse (eller räknar jag som en sopa?)... Vad tyder på att han skulle bli dömd till mindre än 8 år?

Överlag är inte dömda mördare i Sverige "ute efter 5 år" "pga Sveriges rättsystem" hur många gånger det än skrivs på internet.

Ingenting som är aktuellt i detta mordfall, här blir det sluten psykiatrisk vård, det har framgått tydligt.
Citera
2013-07-28, 19:57
Medlem
källa som jag inte kan avslöja: "karatefamiljen's" son känner KJ,och även han ska inte bara sakna alla hästarna i stallet utan dom har visst aldrig varit där Hur som helst, Mamman upprörd,svartsjuk,förb....d!. Pappan vill inte ha fler SMS el. telefonsamtal från VB,är upprörd och less!? (el. kanske vill han inte att fam. ska veta i vilken omfattning han har kontakt med VB!? Sen har vi syrran,hon var inte tidigare kompis med VB, men VB träffade tydligen syrran hemma hos karatefam. tills syrran genomskådade anledningen till VB's besök! (frågade vart pappan var/gjorde osv..osv) då tog vänskapen slut för syrran. Tänk er då sonen som ser och hör hur fam. trasas sönder framför näbben på honom el.den dåliga stämningen som blivit pga. en speciell person! Då kan man ju undra om dessa två grabbar kanske har varit i kontakt med varandra, med -var för sig- olika anledningar eller vad tror ni?
Citera
2013-07-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
källa som jag inte kan avslöja: "karatefamiljen's" son känner KJ,och även han ska inte bara sakna alla hästarna i stallet utan dom har visst aldrig varit där Hur som helst, Mamman upprörd,svartsjuk,förb....d!. Pappan vill inte ha fler SMS el. telefonsamtal från VB,är upprörd och less!? (el. kanske vill han inte att fam. ska veta i vilken omfattning han har kontakt med VB!? Sen har vi syrran,hon var inte tidigare kompis med VB, men VB träffade tydligen syrran hemma hos karatefam. tills syrran genomskådade anledningen till VB's besök! (frågade vart pappan var/gjorde osv..osv) då tog vänskapen slut för syrran. Tänk er då sonen som ser och hör hur fam. trasas sönder framför näbben på honom el.den dåliga stämningen som blivit pga. en speciell person! Då kan man ju undra om dessa två grabbar kanske har varit i kontakt med varandra, med -var för sig- olika anledningar eller vad tror ni?
Skulle verkligen veta vad dessa familjemedlemmar gjorde denna kväll eller syna deras alibin.
Citera
2013-07-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Skulle verkligen veta vad dessa familjemedlemmar gjorde denna kväll eller syna deras alibin.
Det har polisen säkerligen redan gjort. De är nog synade i alla sömmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in