2013-07-28, 01:32
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Även lite märkligt (el inte) att KJ skulle välja att förmedla för fallet omvälvande info när hans ord adv inte är närvarande (är på sem).

Det har du alldeles rätt i, Rubar. Jag hade inte noterat att Forssberg var på semester.
Citera
2013-07-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, noterade inte uppgiften att det var adv som begärde lyckta dörrar. Lite speciellt kan det ju tyckas vara om inte "den sidan" tidigare begärt det. Tror ändå i vart fall att åkl-sidan också önskade detta (det hade ju varit en ganska märklig helomvändning i synen på att lämna ut info annars).
Ingen sida behöver iofs begära lyckta; TR kan ta "eget beslut" i frågan.
Även lite märkligt (el inte) att KJ skulle välja att förmedla för fallet omvälvande info när hans ord adv inte är närvarande (är på sem).

KJ kanske direkt fick större förtroende för vickande advokat och släppte ut lite info? Han försökte väl byta advokat tidigt men blev nekad så jag kan tänka mig han fortfarande inte gillar ordinarie.
Citera
2013-07-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ kommer sannolikt inte att dömas till psykvård då han är psykopat, inte sjuk. Högst troligt är KJ inte ensam om detta utan har mGM. Ska samtliga dömas till psykvård och försöksutskrivas om några år ? Det vore en rättsskandal utan like om så sker.

Vilken insyn du måste ha som vet att KJ inte är psykiskt sjuk utan psykopat. Sen är det som jag ser det ingenting som pekar på flera gärningsmän överhuvudtaget, fast du kanske kan redogöra vad som pekar i den riktningen?
Citera
2013-07-28, 10:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vilken insyn du måste ha som vet att KJ inte är psykiskt sjuk utan psykopat. Sen är det som jag ser det ingenting som pekar på flera gärningsmän överhuvudtaget, fast du kanske kan redogöra vad som pekar i den riktningen?

Jag känner mig rätt säker på den bedömningen. Psykopatisk personlighet snarare än labil, psykotisk och psykiskt sjuk. Mycket talar för att KJ inte varit ensam om detta, då hade man hittat mer än vad man hittills gjort. Någon mer välstrukturerad än KJ har varit med hela vägen. Därför tror jag på flera GM varav en är betydligt äldre än KJ.
Citera
2013-07-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
KJ kanske direkt fick större förtroende för vickande advokat och släppte ut lite info? Han försökte väl byta advokat tidigt men blev nekad så jag kan tänka mig han fortfarande inte gillar ordinarie.
Vikarierande advokat är mkt duktig. Om det är ngn som kan vända skeppet är det hon. Med sitt mjuka sätt skulle hon kunna få den misstänkte att tala och yrka på rättspsykiatrisk vård.
Återstår att se vad som händer....
Citera
2013-07-28, 12:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vikarierande advokat är mkt duktig. Om det är ngn som kan vända skeppet är det hon. Med sitt mjuka sätt skulle hon kunna få den misstänkte att tala och yrka på rättspsykiatrisk vård.
Hon påminner om VB:
http://www.lundbergakerlund.se/system/visa.asp?HID=670&FID=494&HSID=10777
Citera
2013-07-28, 12:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Om Vatchareey Bangsuan utsatts för det jag misstänker att hon utsatts för är rättspsykiatrisk vård uteslutet. Påföljden blir livstid fängelse, då jag tror att hon torterades svårt innan hon avlivades.
Citera
2013-07-28, 13:51
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Om Vatchareey Bangsuan utsatts för det jag misstänker att hon utsatts för är rättspsykiatrisk vård uteslutet. Påföljden blir livstid fängelse, då jag tror att hon torterades svårt innan hon avlivades.
Huruvida påföljden blir vård eller fängelse har väl föga med brottets natur att göra?
Citera
2013-07-28, 14:25
Medlem
Citat:
Jag känner mig rätt säker på den bedömningen. Psykopatisk personlighet snarare än labil, psykotisk och psykiskt sjuk. Mycket talar för att KJ inte varit ensam om detta, då hade man hittat mer än vad man hittills gjort. Någon mer välstrukturerad än KJ har varit med hela vägen. Därför tror jag på flera GM varav en är betydligt äldre än KJ.

En kompis är J**gen *and*an, äldre ledare för airsoftarna
Citera
2013-07-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Huruvida påföljden blir vård eller fängelse har väl föga med brottets natur att göra?

Om mtGM fälls för mordet så är han ute inom fem (5) år och visslar, så är svensk rättvisa.
Han har inget tidigare brottsregister av vikt och är ung vid gärningstillfället.

Slakten i Bollnäs av tre GM där de fick 12, 11 samt 10 år och de hade mer i ryggsäcken innan mordet, de är snart ute igen, det låter mycket kanske men de är ute efter 2/3 delar av straffet.
Alltså snubbe med 10 år är ute igen ca 2015 och visslar på gatorna.
Citera
2013-07-28, 14:59
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om mtGM fälls för mordet så är han ute inom fem (5) år och visslar, så är svensk rättvisa.
Han har inget tidigare brottsregister av vikt och är ung vid gärningstillfället.

Slakten i Bollnäs av tre GM där de fick 12, 11 samt 10 år och de hade mer i ryggsäcken innan mordet, de är snart ute igen, det låter mycket kanske men de är ute efter 2/3 delar av straffet.
Alltså snubbe med 10 år är ute igen ca 2015 och visslar på gatorna.

Men killarna i Bollnäsmålet var väl 19 år och fick därmed straffrabatt pga sin ålder. KJ är ju 22 och ska väl därför straffas utan rabatter?
Nu kan han ju få bara 10 år ändå om han skulle dömas givetvis.
Citera
2013-07-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
En kompis är J**gen *and*an, äldre ledare för airsoftarna

Det finns absolut inget som talar för fler än en GM, det ända som skulle kunna misstänkas är medGM i "städning" och skyddande av brottsling, möjligt brott mot griftefriden. Men även det är långsökt för det borde polis ha god koll på vid detta lag.
Gärningen har GM gjort ensam vad gäller både mord och styckning någonstans i terrängen runt Boden.

Hon hade uppenbarligen viss oro/misstänksamhet för mötet med mtGM och därför la ut kommande aktivitet på sin svenska fejja vilket aldrig skett tidigare. MtGM var i sin version tvungen att låta sig anpassa till vad som blivit känt genom VB's fejja när anmälan om försvinnandet blev allmänt känt, det hade han inte räknat med i starten. Tror tyvärr han planerat detta men klarade inte att sopa igen spåren, det kommer fälla honom och det är tacksamt.

Hoppas någon kan penetrera hans bubbla så sanningen och förloppet kommer fram, kanske närstående kan få honom att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in