2013-07-28, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jo men gyllene snittet är inte en oändlig mängd olika enheter som är 1.
Gyllene snittet är ju faktiskt precis en oändlig mängd ettor. Det om något borde väl vara ett bevis för nåt?
Citera
2013-07-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vart är det "rimliga" i att du .... kritik-immun .... presenterar pseudo-logiska argument för en platonisk idévärld utan annan legitimering än en falsk dikotomi och ett inre påbud och auktorisation från 'gud'?

Om min dikotomi är falsk får du väl ta upp den frågan då så kan vi se vilket argument som är ogiltigt. Då bryter du inte mot mina önskningar om kritiken. Eftersom jag enligt dig har en "platonisk idévärld" så behöver väl inte argumenten vara "pseudo-logiska" för mig? Det inre påbudet har jag aldrig hänvisat till som bevis så det kan vi lämna.
Citera
2013-07-28, 19:24
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Om min dikotomi är falsk får du väl ta upp den frågan då så kan vi se vilket argument som är ogiltigt. Då bryter du inte mot mina önskningar om kritiken. Eftersom jag enligt dig har en "platonisk idévärld" så behöver väl inte argumenten vara "pseudo-logiska" för mig? Det inre påbudet har jag aldrig hänvisat till som bevis så det kan vi lämna.

Jag har gjort det vid upprepade tillfällen. Bara för att man kan beskriva något matematiskt så betyder inte att saken finns. Det finns dessutom tusentals uppfattningar om vad en gud är och dess egenskaper. Det finns inte någon anledning till att din uppfattning om vad guds egenskaper är skulle vara mer rätt än någon annan.
Citera
2013-07-28, 19:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om min dikotomi är falsk får du väl ta upp den frågan då så kan vi se vilket argument som är ogiltigt.

Som sagt; det skulle vara: Falsk analogi. Inte för att jag tror det gör nån skillnad i din ologiska argumentation.

Där du t.ex. fortfarande inte vet vem som har bevisbördan.

Citat:
Då bryter du inte mot mina önskningar om kritiken.

Dina önskninger om att jonglera med bevisbördan.

Citat:
Eftersom jag enligt dig har en "platonisk idévärld" så behöver väl inte argumenten vara "pseudo-logiska" för mig?

En falsk analogi ÄR pseudologisk.

Citat:
Det inre påbudet har jag aldrig hänvisat till som bevis så det kan vi lämna.

Du har använd det som en ursäkt för INTE att komme med riktiga bevis.
Citera
2013-07-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Gyllene snittet är ju faktiskt precis en oändlig mängd ettor. Det om något borde väl vara ett bevis för nåt?

Ja det är en gyllene väg som naturen gärna tar, den balanserar kring tal som har samma fraktion och samtidigt har produkten som är samma heltal som det som föregår en av de inledande fraktionerna, t.ex. 1,618033.... x 0,618033...= 1 men för att det ska kunna tillämpas av naturen så måste 1 finnas, vilket det gör. Det är intressant även det här. Men det är inte Gud.
Citera
2013-07-28, 19:35
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Spelar det någon roll menar du?!?!?

Jag känner f.d. religiösa som mår bättre när dom avsagt f.d. sin tro.
Citera
2013-07-28, 19:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
men för att det ska kunna tillämpas av naturen så måste 1 finnas, vilket det gör

Ja, som en enkel konsekvens av empirisk observerat 'diskretion' .

Citat:
Det är intressant även det här. Men det är inte Gud.

Vilket din falska analogi omkring 1 inte heller ledar till.
Citera
2013-07-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Jag har gjort det vid upprepade tillfällen. Bara för att man kan beskriva något matematiskt så betyder inte att saken finns.

Det beror på.

Citat:
Det finns dessutom tusentals uppfattningar om vad en gud är och dess egenskaper. Det finns inte någon anledning till att din uppfattning om vad guds egenskaper är skulle vara mer rätt än någon annan.

Nej det har du rätt i.
Citera
2013-07-28, 19:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Jag har gjort det vid upprepade tillfällen. Bara för att man kan beskriva något matematiskt så betyder inte att saken finns.

Citat:
Det beror på.

Det beror mest på din egen okunskap om logik, samt att vi .... dina kritiker .... inte vill vara tysta, så du kan 'bevisa' dina spekulationer genom att dom i så fall blir oemotsagde.
Citera
2013-07-28, 19:44
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ja det är en gyllene väg som naturen gärna tar, den balanserar kring tal som har samma fraktion och samtidigt har produkten som är samma heltal som det som föregår en av de inledande fraktionerna, t.ex. 1,618033.... x 0,618033...= 1 men för att det ska kunna tillämpas av naturen så måste 1 finnas, vilket det gör. Det är intressant även det här. Men det är inte Gud.

Du är noll noll.
Citera
2013-07-28, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Jag känner f.d. religiösa som mår bättre när dom avsagt f.d. sin tro.
Och med det vill du ha sagt? Att tro aldrig hjälpt någon? Eller?
Citera
2013-07-28, 20:02
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Och med det vill du ha sagt? Att tro aldrig hjälpt någon? Eller?

Tvärtemot...

Men det betyder inte att tron är sann! Juh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in