Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Här är beviset igen, jag postar det för att argumenten som ifrågasätter inte längre bemöter detta bevis utan riktar sig mot allt möjligt annat.
Det är samma som tidigare, du har bara ändrat den kosmetiska semantik.
Citat:
Det finns i matematiken enheter som bara finns utan att ha kommit någonstans ifrån,
Fel. Dom kommer från empirisk observation av diskretionen i kosmos, från deduktiv kausalitet och från den påföljande metodologin 'matematisk logik'.
Citat:
det finns hur många olika sådana som helst och det samtliga har gemensamt är att de är av evighet och de är ett (1). Jag visar på ett exempel på en sådan i min avatar och siffrorna runt cirkeln är samtliga fraktioner (decimaltal) man får när man delar talen ett, två, tre, fyra, fem, och sex med sju. De samsas alla i en och samma enhet samtidigt.
Citat:
Eftersom alla fraktioner löper i samma period, samtidigt, får man en summa på enheten genom att addera fraktionen på var sida om cirkelns mittpunkt och den summan är ett (1). Denna summa får man både med och motsols.
Linjerna i cirkeln visar den interna ordningen mellan fraktionerna. Sätter du ditt finger på en sjundedel d.v.s på ettan i cirkeln och räknar -ett sedan följer du linjen till tvåan och räknar -två och till fyran och räknar -tre och så vidare tills du kommer till sju så är du tillbaka vid den punkt du startade, d.v.s. vid ettan, vid den punkten kan du alltså läsa både sju och ett, och varje gång du räknade lades det till en sjundedel vilket du kan läsa av i på fraktionens tal. Linjen avslöjar alltså att det är sju sjundedelar det är frågan om här samtidigt går den in i sig själv precis som oändlighetssymbolen med en orm som biter sin egen svans.
Vi ser alltså oändlighet både i det att dessa enheter existerar som ett evigt faktum och vi ser det i den oändliga fraktionen samt i den linje som visar den inre ordningen i enheten.
Den är ett oändligt 1. Den här är bara ett exempel på ett oändligt antal olika sådana här enheter, var och en är 1.
Dessa enheter finns alltså i logiken och har alltid funnits och kommer alltid att finnas. De är inte konstruerade eller påhittade av någon människa. De bestämmer själva hur de ska se ut. De är vad de är och inget kan läggas till eller dras ifrån dem.
Enligt det konstruerade verktyget matematisk logik.
Citat:
Eftersom de ÄR utan att vara skapade och de är utan början eller slut och de är 1 så påstår jag att de är det fundament som allt som existerar utgått från. Utan detta eviga faktum som också kallas Gud skulle ingenting finnas.
Vilket fortfarande är en falsk analogi.
Citat:
Jag vill inte ha argument som avleder från det jag här presenterar. Inte heller argument mot någon trivialiserad version av detta eller argument som vänder sig mot min person. tack
Så du vill med andra ord predika ologisk nonsens oemotsagd.