[quote=skrumpelnubb|44512304]
Citat:
Du förstår inte. Jag behöver inte vara expert på allt mellan himmel och jord för att framföra detta. Jag har min speciella gåva som Gud gett mig och jag har min del och det är den jag framför här.
Du intalar dig alltså att matematik, eller den uppfattning du har, är bevis för gud och med sådana uttalanden kan jag snabbt räkna ut vilka fler slutsatser du drar och jag tror inte du hävdar matematisk precision eller att betingelser öht är något som ingår i din referensram. Du tramsar eller roar dig och är du den förste som gissar sig till så kallat bekräftelsebehov?
Den gåva du har kallas för blind tro och det har världen sett otaliga gånger förut, det vimlar av blind-tro-proklamister, av vilka anledningar tänker jag inte gå in på.. då du satte ett huvud på spiken genom frasen : man behövr inte vara expert..
Så sant, du undaber dig kunskaper, då du rider på känalan av att ha sanningr färdiga i huvudet och genom att stärka dig med typ dem vilka älskr dig? eller "litar på dig" ? så rättfärdigar du detta kunskapsförakt bit för bit, år för år och om du är eller inte är fullfjädrad mytoman återstår för dig själv att erfara. Dock har du ingen bas i din uppfattning om matematik, har jag ens skrivit någonstans att man måste vara expert?
Ännu, verkar du ha en slags arrogans och behov att håna redan väldigt grundlig vetskap, bland det finns också vetenskap, för att ge dig utrymme av bekräftelsebehovet.
Nu råkar jag veta att gudstronde alltid rider på sina egna känslor och ägnar sig åt minst sagt! vidskepelse, innan.. de formar sin liksom mer giltiga gudsbild, men när många väl är lite fördiga och överens i hur den bilden helst ska framtonas, då är det inte sent med av slöjanden som visar hur lätt man helt sonika hoppar över t.o.m nödvändiga ansträngningar, då inte enbart matematik, utan nästan det mesta.. kräver att man sätter sig in i de saker och ting som till slut utgör en hum, om att man förstår det man, i detta fall du, påstår dig ha bevis om.
Tack och lov är det bara gud på tråden och inte något t.ex outrett mord, men skulle du använda din logik (hm...) till grund för resonemang i andra viktigare saker, så måste jag säga att jag skulle vilja att du tog semester och lade matematiken på hyllan, du har inte blivit vidare hjälpt i logisk tankeföring trots att du förstår vissa ekvationer.
Citat:
Jag gör det inte för att jag vill det eller tror att jag har någon vinning av det. Jag är tvungen, precis som en gravid som måste föda sitt barn. jag har inget val antingen går jag ut med det här eller så förgås jag. Vitsen är inte att ni alla måste förstå det.
Du kommer ju inte ens fram till någon vits av påståenden : "matematiken anger människan...
..."det abstrakta är sanningen...
..."vad man inte kan se = att vara abstrakt - låt mig säga, att du har en konstig uppfattning om vad som är abstrakt och vad som är ovetskap och i sin tur ovetenskaplig tankeföring, du har ju vidskepelse som du själv lever upp till att vara "särskild begåvning" och därmed behöver du förvränga allt du inte förstår för att mentalt processa ner det, till format du förstår och sedan kan ompaketera och försöka presentera som "sant"
Det blev inte vidare sant, det är det enda du behöver tåla och leva med, då intuition ur erfarenhet aldrig förr kallats för vetskap, utan just "jag har en känsla av att... si och så..." ... dessutom rdogör du inte för underlaget, ngt jagsagt nu 511 ggr och inte kommer gaffla om mer.
Det är i din underlagsreferens det falska ligger och då går det enl dig fint att lägga upp lite matte eller rycka i någon kompis att lägga upp något som ser bra ut, nej.. det räcker inte.
Däremot räcker det att DU säger att du tror, tror... på gud, din tro och din tillgivenhet är mot gud, så har du sagt var du står, men sedan kan du lämna resten, då du visar nonchalans oc kunskapsförakt.
skulle du vara ödmjuk inför vetskaper, hade du inte överdrivit och sagt att du "behöver vara expert" att förminska andra utifrån att de vet en massa saker, är ju en reaktion av komplex, lite onödigt då tråden väl är resonerande....
Medan du int ens resonerar, du är cynisk i din framtoning genom att inte. Vill dölja elelr vill fortsätta tro på den store Allah som lierat sig med Gud, då blir ju gud större, visst blir det.. det blir mäktigt.. och ger sig rätt att ( ja en massa... ot).
Citat:
Men jag tänker inte låta barnet kvävas och dö därför måste jag ge svar. Jag kan ge svar. Svaret är att det matematiska bevis jag lagt fram måste få tala för sig själv. Men jag finner mig omgiven av argumentation som försöker avleda från detta.
Det talar faktiskt inte för sig själv, skulle det vara så att du står med ett barn som ska förlösas, då är jag inte den som säger att du behöver kunna redogöra för t.ex hur stor öppningen är, om det är läge för något av endera slafg, men här lägger du in "barnet" för att vädja om att din sak är god.. utan förståelse över vad kritik över din bedömning om att gud är på väg, verkligen är på väg, då det också är bestämt via en massa expertis, expertis som behövt pröva och förkasta.. att t.ex dem vilka undanbeder sig gudshysteri, inte är dumma varelser eller dem vilka "inte köper" dina eh.. spådomar? ... att de, expertiser eller inte, faktiskt kan genomskåda spådomar också, särskilt då spådomsverksamhet (går udner bedrägeri/skenheleri, man ska inte kunna beräkbna vad det är värt, värderingsskalan obefintlig) fint du, är du den enda under solen som hävdat "jag är extrabegåvad"?
Självklart gränsar till vilja att veta, och det väldigt simpla, jag vet inte/jag vet.. men här i tråden diskuteras ju bevisföringen, medan du hänvisar till din begåvning - då kom iaf det fram att du gör som alla gudsdyrkare, håller gud för en hemlig sak som man måste känna sig fram i.. helst utefter hemliga kriterium och man behöver vara av särskild sort att ta upp det.
Bra så. Något jag aldrig hört förut........
Citat:
Jag måste skydda barnet tills det kan stå på egna ben. Om det blir frågeställningar om matematikens väsen och att beviset kan ifrågasättas av det skälet är det en sak, den diskussionen får ske mellan er. Men mitt bevis är vad det är, och alla argument som vill kväva det eller döda det måste motas bort. Jag är inte här för att jag tycker om att argumentera och mina brister får ni ta på köpet.
Du visade just på hur kunskapsföraktande du är, och därmed äventyrlig och i stånd till att förvränga precis vad som helst.
Iom att det är humanorium och inte naturvetenskap, behöver du inte helelr bevisa något så länge du har många fler som inte heller har en susning, men det blev inte rätt iaf, det är min mening om din "metod" ... då redan metoden är så fördömande, vilket du ju visade i början när du menade dig vara attackerad av enkel resonemangsföring.. och helt nödvändig kritik. DÅ har man EGEN agenda, det du nekr till nu, jag är inte övertygad.
Gud, är ett gammalt begrepp gumman, det vet ni, när ni ska hävda er.