2013-07-28, 18:02
Medlem
Svartå, utanför Degerfors i värmland. Där finns en liten handel och en Qstar mack!
En riktigt trist och deppig ort med uteslutande endast "orginal" till invånare..
Finns inget positivt att säga.
Citera
2013-07-28, 18:06
Medlem
Att bo i vet jag inte riktigt, men några år tillbaka spenderade jag en lång, grå dag i en liten håla vid namn Tingsryd. Det var fan det mest dystra lilla samhälle jag varit i. Hela stadens mittpunkt var pizzerian som jag ändå inte skulle ge mer än 2/5 stjärnor.
Citera
2013-07-28, 18:31
Medlem
Evilyns avatar
Jag måste säga Eslöv. Den har ansetts vara Sveriges tråkigaste stad i över 40 år.
Där finns ingenting. Alltså, verkligen.
En polare till mig pendlade mellan Lund och Kristianstad under tre år, och MINST en gång i månaden var det grava förseningar för att någon slängt sig framför tåget. Det var alltid i Eslöv.
Citera
2013-07-28, 19:27
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pehr.Silver
Hyltebruk. Bönder, arbetslöshet plust att det luktar skit i hela staden pga pappersbruket

När jag åkte igenom där trodde jag att jag kommit till lilleputtland. Husen är så låga att det ser ut som en stad i miniatyr, typ. Och lukten.. usch bara det får mig att undra hur fan folk kan bo där. Var förbi hyltepizzan och beställde en pizza som var tunn som en pannkaka (om inte tunnare). Vad har de? En stor jävla Coop-butik och en mack i korsningen?
Citera
2013-07-28, 19:31
Medlem
Headwiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Rimbo. Finns bara bönder och inavel samt psykfall från det nedlagda hemmet. Kommer väl att hända något där nu då de fick upp sitt lag i Elitserien i handboll

Nä, det finns vanligt trevligt folk här också.
Citera
2013-07-28, 19:33
Medlem
tryffs avatar
Klippan! Dumma arbetare rev all gammal bebyggelse under 60- och 70-talet och ersatte det med öststatsarkitektur. Finns över huvud taget ingen medelklass kvar. Det finns många andra trista hålor i skåne men min röst går ändå till klippan. Om jag varit klippan skulle jag tagit livet av mig.
Citera
2013-07-28, 20:19
Avslutad
Uddevalla!

Sveriges mest missbrukartäta stad, som inte är mer än en förgäten håla från då fabrikerna stod i blom och hamnen kokade av liv.

och så finns det ju raggare med...
Citera
2013-07-28, 22:39
Medlem
Beserwissers avatar
Katrineholm. En sossestad med tråkig arkitektur mitt i ingenstans som dessutom har invaderats av somalier.
Citera
2013-07-29, 00:49
Medlem
snillet_1s avatar
Hässleholm är den stad som har gett mig absolut sämst vibbar i Sverige. Och då är jag tämligen välberest inom Sverige från Mora och nedåt.
Citera
2013-07-29, 08:45
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Att bo i vet jag inte riktigt, men några år tillbaka spenderade jag en lång, grå dag i en liten håla vid namn Tingsryd. Det var fan det mest dystra lilla samhälle jag varit i. Hela stadens mittpunkt var pizzerian som jag ändå inte skulle ge mer än 2/5 stjärnor.

Men de har ju ett äventyrsbad.
Citera
2013-07-30, 18:46
Medlem
hazzos avatar
Sveriges tristaste håla heter Oppeby. En gata kantad med 40 talshus med plåtfasader från 80 talet. Längs vägen finns ett fik med kiosk som är det enda plusset som finns i hålan. Någonstans mittpå ligger någånting som ska påminna om restaurang. Kebab, pizza, grill o heter Mama Mia. I övrigt kan man bo i radhus som vi i min ungdom kallades kaninburar.
Senast redigerad av hazzo 2013-07-30 kl. 18:50.
Citera
2013-08-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaculaDensa
Som uppvuxen i Stockholm hela mitt liv riktar jag nu en allvarligt ställd fråga till flashbacks medlemmar: Vilken är den mest "fucking åmål"-deppigaste tätorten i Sverige? Både personliga erfarenheter alternativt faktabaserade spekulationer kring ämnet passar in i tråden. Bara för att kicka igång tråden drar jag upp ett till utseendet vidrigt exempel på trist tätort: "Rörvik" http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6rvik
där det roligaste och mest intressanta tycks vara ett aktieregistrerat bolag...
Mvh MacD

I Rörvik har man ju varit några gånger och det är inte det roligaste men jag tycker nog att t.ex. Emmaboda är fan värre. Neråt vattnet i Rörvik är det ganska fint) Visst har de festivalen i Emmaboda men förutom det så är det så otroligt deprimerande att röra sig i bygden. Att Rörvik timber nämns på wikipedian är nog för att det trots allt är ett stort bolag i förhållande till orten...
Tycker överlag att de gamla jordbruksorterna brukar ha en viss charm även om det är liten befolkning, värst är industriorter från mitten av 1900-talet på dekis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in