2013-07-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns inte så mycket sor är värd eller behövar att motsägas, eftersom du han skapat en falsk analogi med hjälp av lösa/otillräckliga induktiva kategorier.

Vad är falskt och vad menar du med "lösa/otillräckliga induktiva kategorier"?
Citera
2013-07-28, 13:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns inte så mycket sor är värd eller behövar att motsägas, eftersom du han skapat en falsk analogi med hjälp av lösa/otillräckliga induktiva kategorier.

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Vad är falskt och vad menar du med "lösa/otillräckliga induktiva kategorier"?

VET du öht. vad en analogi och vad induktion är?

Bara så jag inte efter att ha spilld tid på att gå i detaljer, upptäckar att du inte har en aning om vad flera av oss egentligen grundläggande syfter till med detta.
Citera
2013-07-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Oj! Ett svar. Jag har tidigare förklarat varför ditt argument inte duger till någonting, men då bemödade du inte svara. Vad har hänt?

Har du ett riktigt argument varför det jag bevisat om de eviga enheterna är felaktigt så får du gärna ta det igen? (Jag vill inte ha argument mot mina jämförelser med bibeln för jag behöver inte de jämförelserna för att bevisa Guds existens.)
Citera
2013-07-28, 14:05
Medlem
Bogomils avatar
[quote=skrumpelnubb|44510737]Har du ett riktigt argument varför det jag bevisat om de eviga enheterna är felaktigt så får du gärna ta det igen?[quote]

En falsk analogi är inget 'bevis'.

Citat:
(Jag vill inte ha argument mot mina jämförelser med bibeln för jag behöver inte de jämförelserna för att bevisa Guds existens.)

Jag kan knappt bärga mig tills andra 'bevis' kommer.
Citera
2013-07-28, 14:13
Medlem
Citat:
VET du öht. vad en analogi och vad induktion är?

Ja det vet jag. Men inte hur du kan säga att analogierna är falska och kategorierna lösa/otillräckliga?

Analogierna syftar till att jämföra mitt Gudsbevis med bibeln enligt önskemålet av trådens upphovsman och därför är det helt på sin plats att beskriva dessa. Jag behöver inte de analogierna för mitt bevis även fast de är korrekta.

Vilken kategori är otillräcklig?
Citera
2013-07-28, 14:17
Medlem
Citat:

En falsk analogi är inget 'bevis'.

Jag kan knappt bärga mig tills andra 'bevis' kommer.

Har du ett riktigt argument varför det jag bevisat om de eviga enheterna är felaktigt så får du gärna ta det igen? Analogierna behöver jag inte använda som bevis.
Citera
2013-07-28, 14:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilken kategori är otillräcklig?

Den om 'gud' och matematik.

Citat:
Men inte hur du kan säga att analogierna är falska och kategorierna lösa/otillräckliga?

Analogin är falsk eftersom ditt kategoriskapande är otillräckligt. Men jag kan nu tydligt se, att du faktisk inte förstår logik särskild bra, så jag kan rekommendera dig att du förkovrar dig om ämnet före du återupptar din roll som apologet.

Citat:
Analogierna syftar till att jämföra mitt Gudsbevis med bibeln enligt önskemålet av trådens upphovsman och därför är det helt på sin plats att beskriva dessa.

Frånsett bristen på bevis.

Citat:
Jag behöver inte de analogierna för mitt bevis även fast de är korrekta.

Nej, det är en falsk analogi.

När kommer dina andra 'bevis'?
Citera
2013-07-28, 14:23
Medlem
Hur ska vi definiera "Gud" i det här fallet?
Jag har nämligen alltid betraktat Big Bang som "Gud", eftersom det var skapelsen för allt som existerar, åtminstone i vårt eget universum.

Sen får man som ateist se upp för att bli alltför högfärdig och arrogant - jag vet inte om religiösa personer orkar diskutera med folk som redan från början har bestämt sig för att inte lyssna på någonting som har med Gud att göra.
Senast redigerad av Peter_18 2013-07-28 kl. 14:26.
Citera
2013-07-28, 14:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du ett riktigt argument varför det jag bevisat om de eviga enheterna är felaktigt så får du gärna ta det igen? Analogierna behöver jag inte använda som bevis.

Jag fokuserar på din analogi.

D.v.s. tills dina ANDRA 'bevis' manifesterar sig.
Citera
2013-07-28, 14:33
Medlem
Citat:

Uppskattar du själv ironin i ditt inlägg? Att DU frågar efter ett "riktigt" argument
Citera
2013-07-28, 14:57
Medlem
Citat:
Den om 'gud' och matematik.

Analogin är falsk eftersom ditt kategoriskapande är otillräckligt. Men jag kan nu tydligt se, att du faktisk inte förstår logik särskild bra, så jag kan rekommendera dig att du förkovrar dig om ämnet före du återupptar din roll som apologet.

Frånsett bristen på bevis.

Nej, det är en falsk analogi.

När kommer dina andra 'bevis'?

Mitt bevis är beviset om att det finns en oändlig massa olika enheter som är 1 som inte är skapade och som ÄR och därför finns Gud. Bemöt detta istället för att bara säga att det är otillräckligt, falskt och kräva andra bevis. Bemöt detta istället för att försöka skifta fokus till "min" bristande argumentationsteknik som du själv inte klarar av utan att använda tricks för att avleda från ämnet. Bemöt saken istället för att avleda till analogier som inte kan bevisas annat än mot en skriftlig och ifrågasatt källa. Analogier vilka jag ändå inte anför som bevis.
Citera
2013-07-28, 15:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Mitt bevis är beviset om att det finns en oändlig massa olika enheter som är 1 som inte är skapade och som ÄR och därför finns Gud. Bemöt detta istället för att bara säga att det är otillräckligt, falskt och kräva andra bevis. Bemöt detta istället för att försöka skifta fokus till "min" bristande argumentationsteknik

Det är din bevisbörda. Vet du inte heller vad en bevisbörda är?

Citat:
som du själv inte klarar av utan att använda tricks för att avleda från ämnet.

Så det är OK för dig att använda argumentationsfel .... utan kritik?

Citat:
Bemöt saken istället för att avleda till analogier ....

Det blir svårt när ditt argument presenteras som en analogi.

Citat:
..... som inte kan bevisas annat än mot en skriftlig och ifrågasatt källa.

?????

Citat:
Analogier vilka jag ändå inte anför som bevis.

Så när kommer dom 'riktiga bevis'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in