Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Det är vi människor som sätter regler på sex och med vem och hur.
Varför skall man inte få ha sin tro öppet? Är det bättre att snacka om vem man drog över igår kväll?
Jag skulle föredra att inte höra om vare sig det ena eller det andra om jag inte frågade personen ifråga först.
Citat:
Är Gud farlig? Skall man tala tyst om Gud? men prata högt om massor av sjuka saker.
Gud är inte farlig, eftersom hen inte finns. Däremot kan religion och religiösa människor vara både farliga och i mildare fall bara irriterande, pga att de är religiösa. Farliga för att de handlar utifrån religioner som oftast beordrar och uppmuntrar till våld av olika slag, eller uppmuntrar till att avstå från saker som skulle vara till gagn för folk. Irriterande för att det är ett jäkla fokus på att pracka på andra att de också ska tro på samma dumheter i många fall. Jag ser nedan att du inte verkar vara en del av något av dessa problem, så ta det inte personligt.
Citat:
Gud är egentligen endast KÄRLEK TILL LIV, är det så farligt?
Varför kalla något som redan har ett namn vid ett annat? Jag tror dessutom att du vet att de flesta religiösa har en mycket bredare definition av gud.
Citat:
Jag går inte i kyrkan eller predikar eller pratar om Gud i tid och otid.
Bra! Fortsätt så. Alltså, gå gärna i kyrkan om du känner för det; jag menar mest det om predikan och att prata om gud i tid och otid.
Citat:
Jag är nöjd med min egen tro och mina tankar runt Gud. Och om någon frågar mig om jag tror på Gud så säger jag JA!
Men jag skulle aldrig tvinga någon att tro på Gud.
Det är något man måste med fri vilja närma sig. Inte genom hot eller skrämsel.
Barnatron är den sannaste tron. Den är inte vetenskaplig eller geniinriktad.
Den är magisk.
Kanon, bra inställning.