2013-07-28, 11:50
Medlem
MrRoadsters avatar
MP letar kring kabelvägen eftersom vittnen sett S40'n där med 3-4 personer i.
Citera
2013-07-28, 11:55
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Det finns en del tjejer där ute som attraheras av sjuka män .
Det är bara så men några vill inte förstå verkligheten där ute .
Jag tror att det beror på könens olikheter. Män är lite enklare. De vill ha en kvinna att visa upp redan från start. Hon ska ha stora bröst och vara tillgiven.

Kvinnor fungerar helt tvärtom. De vill träffa en man och göra om honom. De tar en trasig man och vill förändra honom både psykiskt och fysiskt för att sedan kunna skryta för alla att det minsann var de som fick ordning på honom. Något som ingen annan lyckats med tidigare.

Män är från Mars, kvinnor är från Venus. Det är ingen idé med att försöka förstå det där.

Det är därför AJ och andra hopplösa män attraherar kvinnor så mycket. ReimerDenYngre har en stor poäng med det som han skrev angående TB för en stund sedan.
Senast redigerad av Lavetten 2013-07-28 kl. 11:57.
Citera
2013-07-28, 11:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRoadster
MP letar kring kabelvägen eftersom vittnen sett S40'n där med 3-4 personer i.
Då hoppas jag verkligen att gubben Tengstr*ms kräftdammar är genomsökta.
Citera
2013-07-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
<snip>Det finns ju en stor lucka i detta och det är följande: Om S40:n anlände till mordplatsen med DB och FH i den så vem är det då som hämtat upp trion vid brandplatsen? Eller menar man att DB och FH tagit bilen till mordplatsen och därefter åkt tillbaka till 3 Älgar och först nu åkt vidare i två olika bilar. Är det inte snarare så att just för att ett vittne tydligen säger sig ha sett både FH och DB komma till Margaretavägen, just därför bör vi ställa oss kritiska till att det vittnesmålet är korrekt.

FH kan ha kört AJ:s MC tillbaka till DB:s bostad, där FH:s bil eventuellt stod parkerad, för att senare möta upp vid brandplatsen.
Citera
2013-07-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Anledningen till att vi trott att de inte gått från brandplatsen är ju att vi varit tvugna att få in FH i ett sammanhang, när han satt häktad.
Om han ändå är involverad, behövs ju inte den parametern?
Nu kan jag även se söder om DB,s place som dumpplats, vilket skulle varit orimligt om inte FH varit med, då de 2 kunde ha hämtat en andrabil på förbivägen, istället för att bara åkt förbi och sedan ringt FH på brandplatsen.

Men är du säker på att inte FH kommit i egen bil till Id@ för att slå följe till dumpningsplats eller blivit tillsatt att vänta på berget medan "vi fixar detta och kommer snart"?

Fast jag gillar våran ursprungsteori också, med att FH ringts från brandplatsen.

Det skulle ändå inte förvåna mig om de (FH och DB, eller bara DB), endast skulle hämta AJ, från början, och att idén att ta med sig kroppen utvecklades hastigt på plats. Eller att AJ, helt enkelt inte berättade om den planen, innan hjälpen anlände.

En annan möjlighet är ju att Id@ levde när AJ ringde efter skjuts hem till DB. När AJ kommer upp till lägenheten efter att lagt i dörrmattan, så pratar hon med PT. AJ kollar vem hon pratar med, börjar bråka med denne telefonen och klappar till Id@.
Då är redan DB och FH på väg, och AJ måste stressa med sig kroppen som den är.
I detta scenario måste uppgiften "efter midnatt" antas vara senare än strax efter midnatt.

Eller så lades dörrmattan dit för att DB och FH skulle komma på efterfest...
Låter som en bra teori! Under tiden begår AJ dådet å dessa två herrar kommer dit. Han behöver inte använda någon telefon då!
Citera
2013-07-28, 12:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad är du "garanterat mer insatt i"? Vad som hänt Id@? Eller menar du var DB suttit häktad osv...?

För att säga att man inte känner någon så tycks du ha stenkoll (iaf utger du dig för det) på en person du inte känner.

DB lär vara en hetlevrad typ som manglar över det som kommer ivägen. Ibland nöjer han sig med att slå sönder hela lägenheten men om det inte räcker så kan tjejerna ta emot resten av ilskan.

Jag har hört samma sak, som någon skrev i tråden tidigare, att under en Thailandssemester så försvann några tänder ur munnen på flickan.

Tjejerna har under 2013 visat mycket stor hänsyn till att DB drabbats av mycket personlig sorg under året och har, troligen därför, avstått från att anmäla.

Med tanke på den sorg som drabbat honom så hoppas jag att han övervakas så han inte gör något dumt.

Källor: Kontakter i området samt X antal PM. Inga av kontakterna är vänsterstudenter och av språket att döma så är det hög utbildning på PM-skrivarena.
Citera
2013-07-28, 12:42
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Och det finns många personer som envist hävdat att AJ aldrig slagit några tjejer, att han aldrig dömts för det osv. Man ska inte tro på allt man hör helt enkelt.

Det är inget jag hört utan sett och upplevt däremot har jag sett två tjejer efter dom slagits om honom…
Citera
2013-07-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Teorin du har om att AJ kanske ertappade henne med att prata med PT, är intressant. Det kanske kan förklara ursinnet som enbart lägenheten i sig vittnade om?
Jag är ganska övertygad att det var efter telefonsamtalet mellan IF och PT som situationen spårade ur. AJ tog över luren och började bråka med PT. PT säger till tidningen att både han själv och AJ var fulla och han (AJ) sa att han skulle gå och pussa på hans (PTs) son och därefter la AJ på luren. Jag tror att I*a skällde på AJ när han sa så till PT. Kvinnomisshandlaren kunde inte acceptera att en tjej skällde på honom och slog henne till döds.
Citera
2013-07-28, 13:15
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag hoppas också att de hittar teknisk bevisning i bostaden som talar för att alla tre varit närvarande när Id@ mördats.

Kom inte några svar från SKL strax innan omhäktningen? Om DB och FH har sagt att de aldrig har varit hos I*a eller i hennes trappuppgång och de har säkrat fingeravtryck eller annat som binder dem till platsen är det ju mer tillförlitligt än ett vittne som har sett en bil.
Citera
2013-07-28, 13:18
Medlem
Citat:
<snip>Eller så lades dörrmattan dit för att DB och FH skulle komma på efterfest...

Inte en psykologiskt sannolik hypotes. Om du har en privat festmåltid med en tjej som du vill etablera ett fast förhållande med, brukar du i så fall bjuda in andra män på en liten "efterfest" framåt småtimmarna?

Även DB uppges ha haft en kortvarig relation med Id@.
Citera
2013-07-28, 13:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Inte en psykologiskt sannolik hypotes. Om du har en privat festmåltid med en tjej som du vill etablera ett fast förhållande med, brukar du i så fall bjuda in andra män på en liten "efterfest" framåt småtimmarna?

Även DB uppges ha haft en kortvarig relation med Id@.
Det kan ju varit Id@ som ville ha dit lite mer gäster? En tjej med lite alkohol i kroppen har ju partaj i sikte, och kanske inte vill sitta och dega ensam med en tråkmåns?
Hon kanske t.o.m ville ha dit PT?
Citera
2013-07-28, 13:37
Medlem
Citat:
Det kan ju varit Id@ som ville ha dit lite mer gäster? En tjej med lite alkohol i kroppen har ju partaj i sikte, och kanske inte vill sitta och dega ensam med en tråkmåns?
Hon kanske t.o.m ville ha dit PT?

Och därför ställer AJ lydigt upp porten med dörrmattan... Ja ja, det kan ha varit så mycket.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-07-28 kl. 13:50. Anledning: Typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in