2013-07-27, 01:11
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack för att hälsar mig välkommen till Flashback.. Känns som det borde vara tvärtom.. ?

De som alltså hotade dig presenterade sig som studenter? Jaha.. okey.

Sen klankar du ner på studenter för dom har aldrig jobbat i hela sitt liv.. okey...
Vad fan har inte patrask som AJ kostat samhället undrar jag då. Eller DB för den delen? Han har INTE rent mjöl i påsen. Du hör väl förmodligen till samma bottenskikt själv.

Ingen vänsterstudent har hotat mig lilla vän.

Söndertatuerade pajaser skrämmer inte mig. Inte heller hot via PM. Oavsett var dom kommer ifrån. Farliga hundar skäller inte som du vet.

Jag har varit medlem sedan 2001, fast under tre namn... so say what!!

Kan du inte komma med nån riktigt information i tråden.

Vad jag vet så lånade DB ut sin volvo till FH, som tack för att han fick ha sin buss på FHs tomt, nån vecka innan "mordet". DB har (antagligen) inte pratat med polisen i förför och blir då häktad. Lättare än så är det inte. Folk har häktats för mindre.
Citera
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
En sak stör mig lite och det är om db och fh kommer till aj som är hos if runt 1 på natten så borde dom varit kraftigt berusade då det är deras sätt att festa på. Kan någon kört dessa 2 herrar till if från db?
Och då pratar jag om en 4de nykter person. Stämmer allt festande på dom 3 herrarna så är mitt tips en nykter chaufför som db fixat fram.

troligt scenario,,,ev nån är någorlunda nykter å kör,,,i det läget dom hamna i, var nog berusningsgraden det minsta bekymret

hoppas dom hamnar på hall eller kumla,,Saltvik funkar också,,, eller Mariestad

Med vänlig hälsning
BMC
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det är nog svårt att få till en bra svetsfog om man fyllt med vatten. Vattnet kyler för mycket.

Tror själv inte att de krånglat till det så när de gjorde sig av med offret men skulle de ha gjort det så är det positivt för bevisningen. Ett lik som förvaras så bevaras sannolikt mycket bättre och därmed eventuella bevis på kroppen.
Man fyller inte fullt till skarven ! 20mm under svetsen blir bra ! därför blir det svårt ! man måste ställa tanken på högkant= montera ur tank
*tömma diesel
*demontera tank från bil.. lättare att få den tät på det sättet
*fylla med vatten
*Kapa tank
*Lägga i Bo
*svetsa igen
ALLT är möjligt !! jag som kan svetsa skulle gör jobbet på ca 4 timmar Ink demont tank.. beroende på vilken utrustning man har !! lättast är att kolla om det är ny svetsat på tankarna ... tror att det är väldans ovanligt att skära upp tankar på så gammal bilar ! Och även nyare ! Men jag vet att det görs så att bilar får längre räckvidd .
Citera
2013-07-27, 01:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
En sak stör mig lite och det är om db och fh kommer till aj som är hos if runt 1 på natten så borde dom varit kraftigt berusade då det är deras sätt att festa på. Kan någon kört dessa 2 herrar till if från db?
Och då pratar jag om en 4de nykter person. Stämmer allt festande på dom 3 herrarna så är mitt tips en nykter chaufför som db fixat fram.
Men om bilen ändå var olaglig spelar det ju ingen roll om föraren är nykter, i ett akutärende enligt fyllelogiken? Helst inte om man ändå har ett lik i bagagen, då blir det antagligen inte värre.
Citera
2013-07-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
AJ kan säkert vara GM, men DB är nog minst inblandad. Där har du mina 50 cent.

DB's belastningsregister: http://minfil.org/a9scc9b3b6/DB.pdf

Kan tänka mig att han kan framstå som en mjukis för vissa! Men någon historik som helylle-kille eller svärmorsdröm har han inte!
Citera
2013-07-27, 01:15
Medlem
MrBubss avatar
en-krokodil

Vet inte om du förstått att en ung mamma antagligen mördats och att hennes anhöriga lider något fruktansvärt just nu.

Många människor är förtvivlade, besvikna, arga och förbannade över vad som hänt.
I dagsläget vet få människor med säkerhet vem som gjort vad, men många vill få svar.

DB är på något sätt involverad i denna historia och att du försvarar honom är en sak, då ingen skall dömas utan bevis, men han har redan blivit dömd för grov misshandel, grovt hemfridsbrott, rån, bedrägeri och ytterligare två misshandelsfall, så någon blyg och oskuldsfull korgosse i söndagsskolan är han inte.

Tycker du skall tänka på mammans båda barn som aldrig får se sin mor igen nästa gång du börjar knacka på tangenterna och spy din galla över medlemmar på Flashback som bara vill få klarhet i vad som hänt.

DB är trots allt häktad och det blir man inte för att man snott maskrosor hos grannen.

Visa lite anständighet, mognad och medmänsklighet mot anhöriga, vänner och alla andra som läser här. TACK!
Citera
2013-07-27, 01:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ingen av dessa herrar verkar bekymra om de kör rattfulla, verkar hända oftare än sällan. De har ju båda ett antal rattfylleridomar på sig, så jag tror minst full av dem körde.

DB borde väl kört?
FH borde ju inte riskera sitt körkort.
Citera
2013-07-27, 01:20
Medlem
Citat:

Vad jag vet så lånade DB ut sin volvo till FH, som tack för att han fick ha sin buss på FHs tomt, nån vecka innan "mordet". DB har (antagligen) inte pratat med polisen i förför och blir då häktad. Lättare än så är det inte. Folk har häktats för mindre.

Tidigare i tråden kände du inte DB, ändå försvarar du honom. varför?
Citera
2013-07-27, 01:21
Bannlyst
Citat:

Enligt citatet från TTELA så var ju både FH och DB vid "mordplatsen".
Citera
2013-07-27, 01:26
Medlem
Citat:

Min lilla du! Haha
Vi förstår att du är impad och känner dess gullpojkar. Men du ,precis som Ida, borde kanske välja dina vänner/kk/whatever med lite större omsorg.
Du påstår alltså att DB jobbade hela natten, inte på något sätt är inblandad eller vet något. Ändå väljer åklagaren att häkta honom på sannolika skäl?
Förstår att ingen i din/er vänkrets har någon högre utbildning men idag kan de flesta till och med googla fram vissa saker. Prova det så kanske du lär dig lite om juridik.
Citera
2013-07-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Enligt citatet från TTELA så var ju både FH och DB vid "mordplatsen".

Jag hoppas också att de hittar teknisk bevisning i bostaden som talar för att alla tre varit närvarande när Id@ mördats.
Citera
2013-07-27, 01:31
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kuggnäs är ett bostadsområde och motorgård utanför Nyköping.
Då har han inte långt hem för att anmäla sig hos polisen.
Många har här har ju hävdat att han var hundratals mil
bort och att det skulle ta flera dagar hem till Sverige.
Han ville ju gå på festival i helgen.. Det är han själv enligt AB som hävdar att han är hundratals mil bort.. Det skulle ju ta ca 2-3 dagar hem men det har gått fler nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in