2013-07-28, 11:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuccapalm
Detta är väl FH eller? Har inte sett någon bild på honom förrut..

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941701_10201222909763362_267507389_n.jpg

Har hört han ska vara både kriminell och iskall, av bilden att döma så... ja han ser fan kall ut alltså.
Citera
2013-07-28, 11:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det inte en stor lucka i den här tanken att någon sett DB och FH anlända till mordplatsen. Att polisen tror det förmodligen pga en nyligen rapporterad iakttagelse är något vi har starka skäl att tro. Åklagaren säger ju att DB och FH setts komma till platsen. Men har åklagaren verkligen ett trovärdigt vittne på det?

Det finns ju en stor lucka i detta och det är följande: Om S40:n anlände till mordplatsen med DB och FH i den så vem är det då som hämtat upp trion vid brandplatsen? Eller menar man att DB och FH tagit bilen till mordplatsen och därefter åkt tillbaka till 3 Älgar och först nu åkt vidare i två olika bilar. Är det inte snarare så att just för att ett vittne tydligen säger sig ha sett både FH och DB komma till Margaretavägen, just därför bör vi ställa oss kritiska till att det vittnesmålet är korrekt.
Anledningen till att vi trott att de inte gått från brandplatsen är ju att vi varit tvugna att få in FH i ett sammanhang, när han satt häktad.
Om han ändå är involverad, behövs ju inte den parametern?
Nu kan jag även se söder om DB,s place som dumpplats, vilket skulle varit orimligt om inte FH varit med, då de 2 kunde ha hämtat en andrabil på förbivägen, istället för att bara åkt förbi och sedan ringt FH på brandplatsen.

Men är du säker på att inte FH kommit i egen bil till Id@ för att slå följe till dumpningsplats eller blivit tillsatt att vänta på berget medan "vi fixar detta och kommer snart"?

Fast jag gillar våran ursprungsteori också, med att FH ringts från brandplatsen.

Det skulle ändå inte förvåna mig om de (FH och DB, eller bara DB), endast skulle hämta AJ, från början, och att idén att ta med sig kroppen utvecklades hastigt på plats. Eller att AJ, helt enkelt inte berättade om den planen, innan hjälpen anlände.

En annan möjlighet är ju att Id@ levde när AJ ringde efter skjuts hem till DB. När AJ kommer upp till lägenheten efter att lagt i dörrmattan, så pratar hon med PT. AJ kollar vem hon pratar med, börjar bråka med denne telefonen och klappar till Id@.
Då är redan DB och FH på väg, och AJ måste stressa med sig kroppen som den är.
I detta scenario måste uppgiften "efter midnatt" antas vara senare än strax efter midnatt.

Eller så lades dörrmattan dit för att DB och FH skulle komma på efterfest...
Senast redigerad av Tomato 2013-07-28 kl. 11:15.
Citera
2013-07-28, 11:23
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag misstänker att de ångrar sig svårt nu...

Människan är ganska svag generellt och alla beskriver AJ som väldigt dominants, manipulativ, övertygande, skrämmande. FH beskrivs som en som gör bad man säger till honom och DB var kanske insnärjd av lojalitet och kände kanske att han stod i skuld. AJ bjöd (om han uppfyllde vad han lovar på facebook) DB på resa "all inclusive" närmande var som mest nere efter faderns och broderns död. De har kanske delat allt i vått och torrt (bokstavligen). AJ har kanske hjälpt honom ur trubbel med rättvisan...

När de ställs inför detta - oförberedda, mitt i natten, onyktra (?) - gör de ett övervägt beslut? Eller blir de kallade till platsen utan att veta vad det gäller, sen står de plötsligt där i en blodig lgh med en död flicka framför sig. (OBS, jag diktar på nu för att föreställa mig scenariet, vet inte om de visste innan eller om de var upp i lägenheten). Men, jag föreställer mig att man får panik och kanske n inarbetad polisnojja slår till?

Om AJ är den manipulativa person han beskrivs som så vet han precis vilka knappar han ska trycka på för att få DB att göra som han vill. Jag säger inte det var rätt av dem att hjälpa till. Försöker bara förstå hur det kan hända. Ni kanske känner till experimentet där man fick helt vanliga studenter att ge (som de trodde) elschocker till försökspersoner. Människan är inte så stark som vi vill tro. De flesta faller för grupptryck, påverkan, situationen. Det finns de som står upp för rätt och fel. Som vågar säga ifrån. Men det gällde inte dessa två.

Jadu om de hade ångrat sig och mått dåligt över detta så hade de gjort det enda rätta och berättat vart I*a är. Spelar ingen roll vad orsaken var, deras egna svagheter ska inte behöva gå ut över en ung flicka som hade hela livet framför sig och de hade fortfarande ett val. De kunde när de såg hur det låg till och när de kom dit sagt. - Nej fan, jag drar och sen ringt polisen DIREKT!!!! Nog tror jag de fattade redan innan, om de nu känner varandra så bra. Finns inga ursäkter till ett sånt agerande och ingen heder heller för den delen. Nej det gällde inte dessa två och då ska de också ta konskekvenserna för sitt handlande. De kan fortfarande nu där de sitter göra det rätta men gör dem det?
Citera
2013-07-28, 11:27
Medlem
Snuten vet allt i princip rörande detta fall. De har bara inte på fötterna ännu för att fälla för mord eller dråp. Därför släppte de MSGM och därför sitter hans polare kvar. Polisen kan ju inte annat än tiga om utredningen så länge huvudspåret är ute. Och jag tror de har betydligt mer än vad vi tror. De har sagt att de kan binda de häktade till mordplatsen och de har också sagt att de häktade har olika versioner alt att de båda ljuger om varför de var där. Ja jag tror att MSGM inte kommer att lämna över sig frivilligt då han vill ha tid för att hitta kryphål i vad polisen har kommit fram till. Polisen kommer fortsätta tiga om så kroppen eller delar hittas av den för att den hale fan inte skall komma undan med någon ihopsnickrad version.
Citera
2013-07-28, 11:30
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Anledningen till att vi trott att de inte gått från brandplatsen är ju att vi varit tvugna att få in FH i ett sammanhang, när han satt häktad.
Om han ändå är involverad, behövs ju inte den parametern?
Nu kan jag även se söder om DB,s place som dumpplats, vilket skulle varit orimligt om inte FH varit med, då de 2 kunde ha hämtat en andrabil på förbivägen, istället för att bara åkt förbi och sedan ringt FH på brandplatsen.

Men är du säker på att inte FH kommit i egen bil till Id@ för att slå följe till dumpningsplats eller blivit tillsatt att vänta på berget medan "vi fixar detta och kommer snart"?

Fast jag gillar våran ursprungsteori också, med att FH ringts från brandplatsen.

Det skulle ändå inte förvåna mig om de (FH och DB, eller bara DB), endast skulle hämta AJ, från början, och att idén att ta med sig kroppen utvecklades hastigt på plats. Eller att AJ, helt enkelt inte berättade om den planen, innan hjälpen anlände.

En annan möjlighet är ju att Id@ levde när AJ ringde efter skjuts hem till DB. När AJ kommer upp till lägenheten efter att lagt i dörrmattan, så pratar hon med PT. AJ kollar vem hon pratar med, börjar bråka med denne telefonen och klappar till Id@.
Då är redan DB och FH på väg, och AJ måste stressa med sig kroppen som den är.
I detta scenario måste uppgiften "efter midnatt" antas vara senare än strax efter midnatt.

Eller så lades dörrmattan dit för att DB och FH skulle komma på efterfest...

Teorin du har om att AJ kanske ertappade henne med att prata med PT, är intressant. Det kanske kan förklara ursinnet som enbart lägenheten i sig vittnade om?
Citera
2013-07-28, 11:31
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Snuten vet allt i princip rörande detta fall. De har bara inte på fötterna ännu för att fälla för mord eller dråp. Därför släppte de MSGM och därför sitter hans polare kvar. Polisen kan ju inte annat än tiga om utredningen så länge huvudspåret är ute. Och jag tror de har betydligt mer än vad vi tror. De har sagt att de kan binda de häktade till mordplatsen och de har också sagt att de häktade har olika versioner alt att de båda ljuger om varför de var där. Ja jag tror att MSGM inte kommer att lämna över sig frivilligt då han vill ha tid för att hitta kryphål i vad polisen har kommit fram till. Polisen kommer fortsätta tiga om så kroppen eller delar hittas av den för att den hale fan inte skall komma undan med någon ihopsnickrad version.

Ja det tror jag du har rätt i men du tror alltså att kroppen "kan" ha hittats redan men att man tills AJ är inom lås och bom håller tyst om det? Ja vi får verkligen hoppas att du har rätt!
Citera
2013-07-28, 11:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jadu om de hade ångrat sig och mått dåligt över detta så hade de gjort det enda rätta och berättat vart I*a är. Spelar ingen roll vad orsaken var, deras egna svagheter ska inte behöva gå ut över en ung flicka som hade hela livet framför sig och de hade fortfarande ett val. De kunde när de såg hur det låg till och när de kom dit sagt. - Nej fan, jag drar och sen ringt polisen DIREKT!!!! Nog tror jag de fattade redan innan, om de nu känner varandra så bra. Finns inga ursäkter till ett sånt agerande och ingen heder heller för den delen. Nej det gällde inte dessa två och då ska de också ta konskekvenserna för sitt handlande. De kan fortfarande nu där de sitter göra det rätta men gör dem det?
Jag talar inte om ursäkter och självklart ska de få sitt straff! Men nu har detta hänt och vi diskuterar hur det kan ha gått till. I en perfekt värld skedde inga mord, misshandlar, rån och våldtäkter.

Inget av det här borde ha hänt, förstås. Det är ju självklart så där finns inte så mycket att diskutera.
Citera
2013-07-28, 11:33
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag talar inte om ursäkter och självklart ska de få sitt straff! Men nu har detta hänt och vi diskuterar hur det kan ha gått till. I en perfekt värld skedde inga mord, misshandlar, rån och våldtäkter.

Inget av det här borde ha hänt, förstås. Det är ju självklart så där finns inte så mycket att diskutera.

Ja AJ hade väl nån hållhake på dem naturligtvis, lindar de runt sitt fula finger med resor och annat. Tacksamhetsskuld!
Citera
2013-07-28, 11:36
Medlem
Bara en teori:
AJ väntade i porten tills DB och FH kom med S40-an. Efteråt gömde de kroppen tillfälligt (kanske i bussen) och la sig att sova på saken. När de vaknade på eftermiddagen tog de kroppen i S40-an plus en extrabil och for till Gullåkravägen i Floby för att gömma kroppen. Om de hittade ett bra ställe gömde de kroppen där annars någon annanstans, kanske i Velanda? På kvällen brände de bilen på Hunneberg, for hem till DB, flyttade på bussen och skingrades. Någon gång under denna söndag hade DB också anmält S40-an stulen.

Det där med bussen är förstås osäkert, särskilt som den sista flytten tycks ha skett några dagar senare.
Senast redigerad av lehs 2013-07-28 kl. 11:39.
Citera
2013-07-28, 11:40
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag vet inte om du är kvinna som kallar dig Mrs... Men det finns gott om kvinnor som förälskat sig, gift sig och varit lyckliga med en kille och en dag så ger han henne stryk. Hon förlåter, hoppas det var en engångsgrej. Det händer igen och igen och igen. Utifrån sett förstår vi inte det där. Det kanske är samma med Ida, vi vet inte. Men om du är kvinna, tycker du då verkligen att det är rätt att tycka att alla andra kvinnor är idioter som stannar kvar med sådana män? Att vi inte förstår det är en sak, men skall man förlöjliga dem, nedvärdera dem osv? Är det juste att föra sådana resonemang och skall vi ge oss på TB och Ida för att de är vänner med en eventuell mördare?

Snarare är det så att det ligger djupt nedlagt i människans natur och särskilt tillämpat av kvinnor att försöka lappa ihop saker och gå vidare. Vi kan inte håna dem som redan är utsatta för att de agerar på sätt som vi utomstående inte alltid förstår. Och om vi tänker efter, har vi inte alla varit i förhållande där den andra börjat vara en gris och vi stått ut ett tag, haft överseende, försökt släta över det som man först i efterhand förstår var så uppenbart. I backspegeln fanns det bara ett val, men hur många av oss har alltid gjort det rätta valet först?

EDIT: Inser att ditt javisst, kanske inte var ironiskt menat... Du kanske faktiskt höll med mig... Men jag låter argumenten stå kvar och ber om ursäkt om jag missförstått dig.

Helt korrekt igen i min ort misshandlade en kille sin tjej han fick fängelse 1 månad
När han kom ut blev han ännu mer populär bland tjejer.
Nyligen så var en annan inne för kvinno misshandel han fick 10 månaders fängelse för 2 veckor sedan såg jag han på krogen tjejer som jobbar på olika kläd affärer på stan även visar mode dem här tjejerna 4-5 gick till han kramade han och dem var väldigt intresserade av han .

Det finns en del tjejer där ute som attraheras av sjuka män .
Det är bara så men några vill inte förstå verkligheten där ute .
Citera
2013-07-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
DB är inte den killen som lägger hand på en kvinna…
Och det finns många personer som envist hävdat att AJ aldrig slagit några tjejer, att han aldrig dömts för det osv. Man ska inte tro på allt man hör helt enkelt.
Citera
2013-07-28, 11:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Bara en teori:
AJ väntade i porten tills DB och FH kom med S40-an. Efteråt gömde de kroppen tillfälligt (kanske i bussen) och la sig att sova på saken. När de vaknade på eftermiddagen tog de kroppen i S40-an plus en extrabil och for till Gullåkravägen i Floby för att gömma kroppen. Om de hittade ett bra ställe gömde de kroppen där annars någon annanstans, kanske i Velanda? På kvällen brände de bilen på Hunneberg, for hem till DB, flyttade på bussen och skingrades. Någon gång under denna söndag hade DB också anmält S40-an stulen.

Det där med bussen är förstås osäkert, särskilt som den sista flytten tycks ha skett några dagar senare.
Jag har tänkt i dom banorna också, att de sov, och gjorde sysslorna på söndagen.
Men ändrade mig dä jag misstänker att man kommer upp i högvarv med en kropp på halsen, och sömn är det sista man behöver. De kan däremot mellanlandat någonstans och planerat slutfasen, under natten mot söndag.
Men var skulle det vara? Hos FH, eller någon annan plats/hus de har tillgång till? Hade de 2 bilar kunde de ju "gömt" S40:n någonstans under tiden, och kanske t.o.m vågat sig hem till DB för att fixa eventuella saker de behöver för dumpningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in