2013-07-28, 09:09
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Jag fattar inte att folk tjatar om Kuggnäs. Det var ett uppenbart trollinlägg i deras gästbok som undertecknats "Andre*s Amo*e johans*on". Självklart Har han inte vari på Kuggnäs, så lägg ner det där spåret!
Hur vet du det?
Citera
2013-07-28, 09:10
Medlem
silbersky007s avatar
Det här med Nyköping festivaler det är hans vänner som försöker lura oss , för han är efterlyst och det första han skall vara är långt ifrån hans hemtrakter . Han kan vara åt motsatt håll Eskilstuna , han kan förbereda flykt eller gömma sig .
Citera
2013-07-28, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Det här med Nyköping festivaler det är hans vänner som försöker lura oss , för han är efterlyst och det första han skall vara är långt ifrån hans hemtrakter . Han kan vara åt motsatt håll Eskilstuna , han kan förbereda flykt eller gömma sig .
Eskilstuna ligger inte åt motsatt håll. Och vem blir lurad av något som skrivs på FB? Inte polisen iaf, och det är den som söker honom.
Citera
2013-07-28, 09:17
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jo visst, och Id@ såg nog också AJ som sin vän. TB se upp, vi vill inte leta efter dig också.
Snälla kan inte NÅGON nu bara tipsa om vart I*a's kropp finns eller vart AJ ligger o lurar? Är rädd att han tar livet av sig snart, och det skulle vara en FÖR enkel väg ut.

Jag vet inte om du är kvinna som kallar dig Mrs... Men det finns gott om kvinnor som förälskat sig, gift sig och varit lyckliga med en kille och en dag så ger han henne stryk. Hon förlåter, hoppas det var en engångsgrej. Det händer igen och igen och igen. Utifrån sett förstår vi inte det där. Det kanske är samma med Ida, vi vet inte. Men om du är kvinna, tycker du då verkligen att det är rätt att tycka att alla andra kvinnor är idioter som stannar kvar med sådana män? Att vi inte förstår det är en sak, men skall man förlöjliga dem, nedvärdera dem osv? Är det juste att föra sådana resonemang och skall vi ge oss på TB och Ida för att de är vänner med en eventuell mördare?

Snarare är det så att det ligger djupt nedlagt i människans natur och särskilt tillämpat av kvinnor att försöka lappa ihop saker och gå vidare. Vi kan inte håna dem som redan är utsatta för att de agerar på sätt som vi utomstående inte alltid förstår. Och om vi tänker efter, har vi inte alla varit i förhållande där den andra börjat vara en gris och vi stått ut ett tag, haft överseende, försökt släta över det som man först i efterhand förstår var så uppenbart. I backspegeln fanns det bara ett val, men hur många av oss har alltid gjort det rätta valet först?

EDIT: Inser att ditt javisst, kanske inte var ironiskt menat... Du kanske faktiskt höll med mig... Men jag låter argumenten stå kvar och ber om ursäkt om jag missförstått dig.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-28 kl. 09:29. Anledning: Felstav
Citera
2013-07-28, 09:21
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
All cred till dig, verkligen! MEN...Det fetade: Du bad tom hjälp i ett forum där prio ett är att se till att alla användare är anonyma. Vi vet således inte vem som ligger bakom nick här. Du förstår nog vad jag menar...

Jag hade tänkt mig en liten vittneskonfrontation där ett antal olika föremål skulle få identifieras där en av dem var vad jag fann i skogen ;-)
Citera
2013-07-28, 09:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Det där med att AJ befinner sig i Nyköping... Är det något du tog ur luften bara eller finns några belägg för det? Varför just Nyköping liksom.

Har du någonting du stödjer denna tanke på bör polisen givetvis tipsas!!!

Om han befann sig i Polen i veckan så finns det bara en bra väg hem och det är Öresundsbron. Att ta en färja är bara helt fel.

Därför gissar jag att AJ just nu ser sig om i Tyskland. Ikväll passerar han bron och sover över hos någon bekant i Skåne. På måndag träffar han sin mamma först och sedan advokaten och tillsammans med den sistnämnde går han nog in på polisstationen vid tretiden. Jag bara tokgissar nu, men det känns rimligt.

Sen är det givetvis så att om AJ stöter på något kul på vägen så lär han inte tveka att lägga en dag på det och det är inget att moralisera över.
Citera
2013-07-28, 09:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilGyllenhake
Jag säger inte att personen inte skulle ha sett om bilen kört förbi. Kan tänka mig att DB satt vid ratten och att FH satt bredvid i passagerarsätet. AJ stod då troligtvis vid porten och väntade. FH och AJ gick upp till lägenheten, lindade in I*a i sopsäckar medan DB satt utanför i bilen. Någon måste ha sett dom när de begav sig därifrån.

Finns det inte en stor lucka i den här tanken att någon sett DB och FH anlända till mordplatsen. Att polisen tror det förmodligen pga en nyligen rapporterad iakttagelse är något vi har starka skäl att tro. Åklagaren säger ju att DB och FH setts komma till platsen. Men har åklagaren verkligen ett trovärdigt vittne på det?

Det finns ju en stor lucka i detta och det är följande: Om S40:n anlände till mordplatsen med DB och FH i den så vem är det då som hämtat upp trion vid brandplatsen? Eller menar man att DB och FH tagit bilen till mordplatsen och därefter åkt tillbaka till 3 Älgar och först nu åkt vidare i två olika bilar. Är det inte snarare så att just för att ett vittne tydligen säger sig ha sett både FH och DB komma till Margaretavägen, just därför bör vi ställa oss kritiska till att det vittnesmålet är korrekt.
Citera
2013-07-28, 09:48
Medlem
Disasterbators avatar
Någon som har koll på vilka sjöar som genomsökts på hunneberg? Hur kontrollerar dem (MPS) en myr med gungfly?
Citera
2013-07-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Någon som har koll på vilka sjöar som genomsökts på hunneberg? Hur kontrollerar dem (MPS) en myr med gungfly?

Polisen har ju sökt i flera sjöar. Ttela skrev några artiklar om det. MPS har inte haft några egna dyk.
Citera
2013-07-28, 10:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det inte en stor lucka i den här tanken att någon sett DB och FH anlända till mordplatsen. Att polisen tror det förmodligen pga en nyligen rapporterad iakttagelse är något vi har starka skäl att tro. Åklagaren säger ju att DB och FH setts komma till platsen. Men har åklagaren verkligen ett trovärdigt vittne på det?

Det finns ju en stor lucka i detta och det är följande: Om S40:n anlände till mordplatsen med DB och FH i den så vem är det då som hämtat upp trion vid brandplatsen? Eller menar man att DB och FH tagit bilen till mordplatsen och därefter åkt tillbaka till 3 Älgar och först nu åkt vidare i två olika bilar. Är det inte snarare så att just för att ett vittne tydligen säger sig ha sett både FH och DB komma till Margaretavägen, just därför bör vi ställa oss kritiska till att det vittnesmålet är korrekt.
OM de båda befann sig tillsammans och OM AJ ringde DB efter hjälp så är det kanske inte orimligt att de kom tillsammans och att man kom fram till att bilen skulle behöva brännas och släppte av den ena som hämtade den hypotetiska andra bilen.

Det skummaste tycker jag är (om det nu är så) att ett ögonvittnesmål från platsen kommer in så långt efter. Ingen i Trollhättan, särskilt inte i grannskapet kan väl ha undgått att detta hänt och att Polisen söker vittnen. Och OM man mot förmodan varit omedveten om saken - skulle man då komma ihåg observationen en månad efter?

En man med hakkors i ansiktet kan jag i och för sig tänka mig fastnar. För att komma ihåg datum och tid skulle det nog behöva kopplas till något annat. (Jag spånar vilt) en taxi från en annan stad lämnar av någon i huset bredvid. Han följer inte media och missar rapporteringen. När han av någon anledning blir uppmärksammas på fallet drar han sig till minnes det obehagliga ansiktet. Han går tillbaks i systemet och ser att körningen var just den natten --> ringer polisen som blir jätteglada! OBS, påhittad hypotetisk historia. Funderar bara på möjligheten att ett trovärdigt vittnesmål kommer in så sent.
Citera
2013-07-28, 10:38
Medlem
För att lugna de som oroar sig. AJ kommer inte att ta sitt liv han är alldeles för betydelsefull( anser han) säger han att han kommer infinna sig på måndag gör han säkert det. Han vill själv bestämma detta. Vad jag hört är han i Polen där han har vänner. Därefter hoppas jag han får psykvård( det skulle vara så förnedrande för honom) för tyvärr så tror jag han växer å blir ännu farligare i fängelse. Glöm inte att AJ är en mycket intellektuell kille men en sjuk sådan.
Citera
2013-07-28, 10:45
Medlem
AJ behövde verkligen all hjälp han kunde få. Vet inte om det framkommit men fotskadan han gjorde var nog ganska illa. Ty han har varit allvarligt skadad där förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in