Citat:
Ursprungligen postat av
MrsLibra
Jo visst, och Id@ såg nog också AJ som sin vän. TB se upp, vi vill inte leta efter dig också.
Snälla kan inte NÅGON nu bara tipsa om vart I*a's kropp finns eller vart AJ ligger o lurar? Är rädd att han tar livet av sig snart, och det skulle vara en FÖR enkel väg ut.
Jag vet inte om du är kvinna som kallar dig Mrs... Men det finns gott om kvinnor som förälskat sig, gift sig och varit lyckliga med en kille och en dag så ger han henne stryk. Hon förlåter, hoppas det var en engångsgrej. Det händer igen och igen och igen. Utifrån sett förstår vi inte det där. Det kanske är samma med Ida, vi vet inte. Men om du är kvinna, tycker du då verkligen att det är rätt att tycka att alla andra kvinnor är idioter som stannar kvar med sådana män? Att vi inte förstår det är en sak, men skall man förlöjliga dem, nedvärdera dem osv? Är det juste att föra sådana resonemang och skall vi ge oss på TB och Ida för att de är vänner med en eventuell mördare?
Snarare är det så att det ligger djupt nedlagt i människans natur och särskilt tillämpat av kvinnor att försöka lappa ihop saker och gå vidare. Vi kan inte håna dem som redan är utsatta för att de agerar på sätt som vi utomstående inte alltid förstår. Och om vi tänker efter, har vi inte alla varit i förhållande där den andra börjat vara en gris och vi stått ut ett tag, haft överseende, försökt släta över det som man först i efterhand förstår var så uppenbart. I backspegeln fanns det bara ett val, men hur många av oss har alltid gjort det rätta valet först?
EDIT: Inser att ditt javisst, kanske inte var ironiskt menat... Du kanske faktiskt höll med mig...

Men jag låter argumenten stå kvar och ber om ursäkt om jag missförstått dig.