2013-07-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Fortsätter araber och negrer att begå brott, ekonomin blir sämre, samt att svenskfientligheten fortsätter från våra politiker så kommer SvP utan tvekan att nå riksdagen 2022.
Eftersom detta är en självklarhet, det kommer både fortsätta precis som förut eller till och med eskalera, så är det något vi kan ta helt för givet. Jag skulle nog snarare vilja säga att det till stor del beror på hur SD kommer hantera sin tid och sina mandat. Om de kommer fortsätta mjuka upp sig, toffla för de andra partierna, fortsätta med sin "nolltolerans", fortsätta förneka att det finns ett svenskt folk och att alla främlingar ska "tvångs-försvenskas", så kan vi nog få se en mycket stor och kännbar effekt av strömmarna från SD till SvP. Redan nu finns det ett bubblande missnöje. Större delar av SDs väljarkår finns fortfarande kvar hos SD uppenbarligen, men många med en skepsis och tveksamhet. Tror det finns väldigt många fler hos SDs väljarkår som kan gå över till SvP, om SD fortsätter med sin idioti och svenskfientlighet.

Självklart finns det många rena ideologiska Sverigedemokrater i SD, det förnekar nog ingen. Men det finns nog även många radikalare element, som SD-toppen verkar göra allt för att skrämma bort, som kommer slutligen hamna hos SvP.

SD attraherar en massa sjuklöverpartister, medan SvP attraherar missnöjda Sverigedemokrater. Så för SvPs del ligger nog bollen till stor del hos SD, och allt tyder på att SD kommer fortsätta med denna avnationaliseringsprocess. Man blir liksom inte etnonationalist över en natt, utan de allra flesta blir först Sverigedemokrater innan de blir svenskpartister. Sen har vi skaran som felaktigt tror att SD är mer radikalt än vad det faktiskt är, pga massmedias lögner. Eller den andra skaran som röstar "taktiskt", vilket jag även anser är helt fel väg att gå.

Så det känns som att vi har en boll i rullning nu som inte tycks kunna stoppas. Etablissemanget kommer fortsätta min sin gränslösa idioti, Sverigedemokraterna kommer fortsätta med sin uppmjukning vilket leder till att SvP blir större utan att de egentligen behöver göra något annat än att existera och synas. Dock är det av största vikt att de arbetar hårt så att de kan växa ännu mer.
Senast redigerad av Feru 2013-07-27 kl. 20:41.
Citera
2013-07-28, 00:16
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Fortsätter araber och negrer att begå brott, ekonomin blir sämre, samt att svenskfientligheten fortsätter från våra politiker så kommer SvP utan tvekan att nå riksdagen 2022.

Utan tvekan? Nja, det är väl att ta i. Det krävs en rejält fördjupad kris för att ett parti som SvP ska komma över riksdagsspärren. Och sådan kris tror jag snarare skulle medföra en radikalisering av SD.

Men det är inte omöjligt. Då måste dock SvP göra allting rätt, samtidigt som SD förlorar sin ställning som enda oppositionsparti vad gäller invandringspolitiken. Folk idag känner knappt till SvP...
Citera
2013-07-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Och sådan kris tror jag snarare skulle medföra en radikalisering av SD.

Ursäkta men det där är dagens (eller nattens) garv. SD-toppen är en härlig blandning av mesproppar, sionister och karriärister. De kommer aldrig någonsin att radikaliseras på ett sådant sätt, SD har verkligen blivit som de andra partierna i avseende på partikultur, dvs intetsägande, byråkratiska, slingrande papegojor. Särskilt med tanke på att de jobbar för fullt med att sparka ut alla nationalister ur partiet, för att bli som de andra riksdagspartierna.

Snarare kommer SD bli ännu mer mjukt, och när samhället vänds upp och ned kommer även SD kollapsa tillsammans med de andra riksdagspartierna, samtidigt som folk kommer vända sig till mindre partier. Skulle verkligen inte förvåna mig om även något kommunistparti skulle kunna komma in i riksdagen också om allt skulle vändas upp och ned. I kristider brukar ju det politiska klimatet radikaliseras och polariseras.
Citera
2013-07-28, 00:33
Bannlyst
Det är många faktorer som spelar in naturligtvis men om vi arbetar hårt och gör ett bra val 2014 och fortsätter bygga en folkrörelse och en stark och välfungerande organisation så kan de kommande åren bli väldigt väldigt intressanta och valet 2018 likaså.

Det är dock viktigt att vi är väl införstådda med att ingenting kommer att ske på en dag och att mycket hårt jobb ligger framför oss om vi ska kunna växa i den fart som är nödvändig och nå de framgångar som vi måste nå. Därför är det av yttersta vikt att alla medvetna hjälper till att arbeta för att stärka det parti som på allvar tar svenskarnas intressen och arbetar för vårt folks överlevnad. Ingenting kommer gratis och idag är det viktigaste att få folk att känna till att vi finns och vad vi står för.

Dagens korrupta förrädare till politiker och deras terrorvälde måste bytas ut och ersättas med kloka nationalistiska ledare med folkets bästa för ögonen och viljan och modet att på allvar stoppa vansinnet, det finns inga alternativ.
Citera
2013-07-28, 00:35
Medlem
buttnutters avatar
Nej, SvP kommer inte att nå riksdagen. Det högsta de kan åstadkomma är möjligtvis en procentenhet om inte SD får mer inflytande. Ingen vill förknippas med nazismen helt enkelt. Dessutom är folk i allmänhet ointresserade av judarnas inflytande i Sverige eller den svenska rasens betydelse. Det är snarare svenskhetens vara eller icke vara och massinvandringens belastning på det svenska samhället som står högst upp på agendan.
Citera
2013-07-28, 00:52
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ursäkta men det där är dagens (eller nattens) garv. SD-toppen är en härlig blandning av mesproppar, sionister och karriärister. De kommer aldrig någonsin att radikaliseras på ett sådant sätt, SD har verkligen blivit som de andra partierna i avseende på partikultur, dvs intetsägande, byråkratiska, slingrande papegojor. Särskilt med tanke på att de jobbar för fullt med att sparka ut alla nationalister ur partiet, för att bli som de andra riksdagspartierna.

Snarare kommer SD bli ännu mer mjukt, och när samhället vänds upp och ned kommer även SD kollapsa tillsammans med de andra riksdagspartierna, samtidigt som folk kommer vända sig till mindre partier. Skulle verkligen inte förvåna mig om även något kommunistparti skulle kunna komma in i riksdagen också om allt skulle vändas upp och ned. I kristider brukar ju det politiska klimatet radikaliseras och polariseras.

Jag tror att SD gör allt för att bli omvalda, och det kan man ju karaktärisera på olika sätt.

Men oavsett, jag bedömer det som troligt att mer radikala krafter inom SD kan få ett allt större inflytande om samhällsutvecklingen går utför. Du talar om dagens partiledning som om den vore huggen i sten.

Om nu SD en gång i tiden var betydligt hårdare än idag, varför kan det inte bli så igen? Det tror jag är minst lika sannolikt som att SvP kommer över 4% inom överskådlig tid.

Men jag håller helt med om att det är ett svaghetstecken att kasta ut medlemmar för att de har läst Ernst Jünger. Skrattretande, rent ut sagt, och anti-intellektuellt.
Citera
2013-07-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tror att SD gör allt för att bli omvalda, och det kan man ju karaktärisera på olika sätt.

Men oavsett, jag bedömer det som troligt att mer radikala krafter inom SD kan få ett allt större inflytande om samhällsutvecklingen går utför. Du talar om dagens partiledning som om den vore huggen i sten.

Om nu SD en gång i tiden var betydligt hårdare än idag, varför kan det inte bli så igen? Det tror jag är minst lika sannolikt som att SvP kommer över 4% inom överskådlig tid.

Men jag håller helt med om att det är ett svaghetstecken att kasta ut medlemmar för att de har läst Ernst Jünger. Skrattretande, rent ut sagt, och anti-intellektuellt.
Det enkla svaret på den frågan är att SD-toppen är väldigt toppstyrt och väldigt medvetna om risken för infiltration. Bara någon läser fel eller besöker fel partibord i almedalen (SvP), riskerar nationalistiskt sinnade SD-medlemmar att uteslutas. Känns som att det är rätt omöjligt att infiltrera SD som moderparti inom den närmaste framtiden.

Sedan att de slänger ut alla nationalister, kommer det ju inte finnas några kvar sen. Visst, de kan låtsas bli nationalistiska när de behöver det, men de kommer framstå som lika trovärdiga som om Fredrik Reinfeldt blir invandringskritisk imorgon. Folk minns svek, särskilt i sådana här känsliga frågor. Finns visserligen dumskallar som sväljer valfläsk oavsett hur genomskinligt eller dumt det än må vara (som folkpartiets plötsliga vilja för språktest inför varje val). Men det känns som att det är en mindre minoritet i dessa dagar som faller för sådant, när det finns så stor tillgång till internet. Invandringskritiker hänger ju som bekant i större utsträckning på internet än andra anhängare, så det bådar gott.

Så jag tror faktiskt inte det skulle kunna fungera, men jag kan ju inte veta.
Citera
2013-07-28, 02:05
Medlem
Det är ointressant om de når riksdagen eller inte. SvP är ändå av flera olika skäl det enda tänkbara alternativet att rösta på i dagsläget.
Citera
2013-07-28, 08:34
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Det bästa som kan hända är att SvP snor lite folk från SD. Då kommer SD åka ut ur riksdagen samtidigt som de blir tjafs mellan SD och SvP vilket bidrar till ännu mera splittringar inom den nationella rörelsen så de inte kommer någon vart som vanligt. Då är framtiden säkrad.
Citera
2013-07-28, 08:46
Medlem
Germanias avatar
Med ett sd på över 10% och en spärr på 4% kanske du kan förklara hur många röster svp ska ta ifrån sd för att din ekvation, ska gå ihop?

För övrigt tror jag att svp som bäst kan hoppas på 10000 röster 2014. Sen tror jag att den politiska mogenheten saknas för att nå längre, behovet att ständigt tillgodose de redan frälsta genom att av framstå som radikala och häftiga är för stort.
Citera
2013-07-28, 11:20
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Det bästa som kan hända är att SvP snor lite folk från SD. Då kommer SD åka ut ur riksdagen samtidigt som de blir tjafs mellan SD och SvP vilket bidrar till ännu mera splittringar inom den nationella rörelsen så de inte kommer någon vart som vanligt. Då är framtiden säkrad.

Framtiden säkrad?

Orolig dock att det kan bli så. Att SVP äter upp en del av SD och sedan är inget av partierna i riksdagen. Hoppas att SVP kan ta röster från de andra partierna, framförallt från vänstersidan.
Citera
2013-07-28, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Framtiden säkrad?

Orolig dock att det kan bli så. Att SVP äter upp en del av SD och sedan är inget av partierna i riksdagen. Hoppas att SVP kan ta röster från de andra partierna, framförallt från vänstersidan.
Du behöver inte oroa dig, SD kommer inte åka ur riksdagen. Visst, SvP kan locka dem få nazisterna i SD, men de är säkert en promille av SD väljare. SvP tjatar bara om judarna, de kommer inte gå långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in