Citat:
Eftersom detta är en självklarhet, det kommer både fortsätta precis som förut eller till och med eskalera, så är det något vi kan ta helt för givet. Jag skulle nog snarare vilja säga att det till stor del beror på hur SD kommer hantera sin tid och sina mandat. Om de kommer fortsätta mjuka upp sig, toffla för de andra partierna, fortsätta med sin "nolltolerans", fortsätta förneka att det finns ett svenskt folk och att alla främlingar ska "tvångs-försvenskas", så kan vi nog få se en mycket stor och kännbar effekt av strömmarna från SD till SvP. Redan nu finns det ett bubblande missnöje. Större delar av SDs väljarkår finns fortfarande kvar hos SD uppenbarligen, men många med en skepsis och tveksamhet. Tror det finns väldigt många fler hos SDs väljarkår som kan gå över till SvP, om SD fortsätter med sin idioti och svenskfientlighet.Självklart finns det många rena ideologiska Sverigedemokrater i SD, det förnekar nog ingen. Men det finns nog även många radikalare element, som SD-toppen verkar göra allt för att skrämma bort, som kommer slutligen hamna hos SvP.
SD attraherar en massa sjuklöverpartister, medan SvP attraherar missnöjda Sverigedemokrater. Så för SvPs del ligger nog bollen till stor del hos SD, och allt tyder på att SD kommer fortsätta med denna avnationaliseringsprocess. Man blir liksom inte etnonationalist över en natt, utan de allra flesta blir först Sverigedemokrater innan de blir svenskpartister. Sen har vi skaran som felaktigt tror att SD är mer radikalt än vad det faktiskt är, pga massmedias lögner. Eller den andra skaran som röstar "taktiskt", vilket jag även anser är helt fel väg att gå.
Så det känns som att vi har en boll i rullning nu som inte tycks kunna stoppas. Etablissemanget kommer fortsätta min sin gränslösa idioti, Sverigedemokraterna kommer fortsätta med sin uppmjukning vilket leder till att SvP blir större utan att de egentligen behöver göra något annat än att existera och synas. Dock är det av största vikt att de arbetar hårt så att de kan växa ännu mer.
Senast redigerad av Feru 2013-07-27 kl. 20:41.
Senast redigerad av Feru 2013-07-27 kl. 20:41.