2013-05-05, 16:48
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Om Svp kommer in i riksdagen så kommer ingenting att förändras. Man kommer byta ut lite trötta sossar och moderater osv mot några trötta, okunniga svp:are som kan leva livets glada dagar på skattebetalarnas pengar.

De kommer inte få igenom något av betydelse och när det blir dags för återval så kommer de göra allt för att kunna fortsätta leva sitt lyxliv så de kommer skära ned på den värsta retoriken och bli mer pk, allt för att få behålla det de har vunnit. Sedan kan gräsrötterna sitta här o hylla dem så mycket de vill.

Svp till skillnad ifrån sd pekar med hela armen när det kommer till saker som svenskhet och vem som är svensk osv. Även om dom inte får något inflytande så kommer det garanterat leda till en helt ny typ av polarisering av samhället.
Citera
2013-05-05, 17:06
Medlem
Tänker vi på samma parti? Partiet som senaste valet fick 600 röster, vars sympatisörer här på flashback ger ett nästintill utvecklingsstört intryck med allt tjat om judar zionister, kroknäsor och konspirationer?
Citera
2013-05-05, 17:13
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Hur många röster fick golden dawn, innan dom kom in i parlamentet?

Om sd misslyckas/imploderar, samtidigt som vi går mot hårdare tider.

Jag är faktiskt väldigt oroad för framtiden.
Citera
2013-05-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik
ja vad skall dom säga.

dundernazist?
Var det inte Rapport som benämnde SvP som "extremrasistiska"? Vi kan vänta oss mer sådana bisarra epitet i framtiden.
Citera
2013-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Hur många röster fick golden dawn, innan dom kom in i parlamentet?

Om sd misslyckas/imploderar, samtidigt som vi går mot hårdare tider.

Jag är faktiskt väldigt oroad för framtiden.

Jag tippar på att SvP kommer få ungefär lika stort stöd i valet 2014 som Gyllene Gryning hade innan deras inträde i parlamentet. Gyllene Gryning hade runt 0.4 procents stöd innan de exploderade år 2012. Mycket tyder på att SvP kommer göra ett bra val, kanske inte 0.4 %, men åtminstone 0.2 %.

Om de skulle få kanske 0.3 %, kan det kanske kännas lite, men det är tillräckligt mycket för att de ska positionera sig som det tydliga nationalistiska alternativet som folk lägger sina röster på om de vill rösta på ett nationalistiskt parti. Precis som om det skulle uppstå ett scenario där folk helt plötsligt blir tokfeministiska och letar efter ett tokfeministiskt alternativ, då har vi FI som ligger runt 0.4 %.
Citera
2013-05-05, 17:38
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Antingen kommer säpo infiltrera svp eller så kommer det helt enkelt förbjudas.
Citera
2013-05-05, 17:45
Bannlyst
Citat:
Försök till infiltration lär nog göras - man får inte vara naiv. Vad gäller ett förbud av partiet så är nog inte heller det omöjligt om det skulle börja klättra för mycket i opinionsundersökningarna, men sådana förbud går alltid att komma runt. Dessutom vet förstås makten att om de skulle förbjuda SvP så skulle inte direkt den nationalistiska oppositionen i landet minska - tvärtom skulle det vara det yttersta beviset på etablissemangets svenskfientlighet och förräderi. Jag tror att det ska väldigt mycket till innan de svenska makthavarna vågar förbjuda SvP, de vet nämligen att det kan slå rejält fel och att de kan förlora oerhört mycket på detta.
Citera
2013-05-05, 17:50
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Det här är ett parti som till skillnad ifrån sd inte har några logiska luckor eller fumligheter i sina resonemang. Det mesta är glasklart utifrån deras perspektiv. Det ber inte om ursäkt.

Jag är inte svpare. Jag är demokrat. Jag kan inte tänka mig ett samhälle där man deporterar medborgare osv.

Men jag är övertygad om att svp kommer komma in i riksdagen näst nästa val..om sd krackelerar. Man ser redan förändringen här på flashback och annorstädes. Tidigare dominerades flashback av sdare och sd-aktiga argument. Idag har sd få noterbara medlemmar här. Sd är påväg i samma riktning som moderaterna var. Sakta men säkert tynar de bort.

Om svp kommer in i riksdagen tror det kommer bli totalt kaos.

SVP är ett litet skitparti med ungefär lika mycket röster som Kalle Anka partiet. Det finns väldigt få nazister och väldigt få som delar SVPs åsikter. Enda sättet SVP kan öka något är ifall missnöjet ökar inom SD. Men närmsta alternativet för SDare är ju knappast SVP utan snarare ND.

SVP kommer aldrig komma in i riksdagen och dem kommer aldrig ens få över 1%.
Citera
2013-05-05, 17:52
Medlem
Citat:
Infiltrera tror jag knappast kommer bli så enkelt. Särskilt inte med tanke på att partiet är rätt medvetet om infiltrationsrisken samt att deras tiopunktsprogram inte ska kunna ändras så länge partiet existerar.

Isåfall känns ett förbud ett mer sannolikt scenario, men när? Först när de blivit stora? kanske 4-5 % eller tidigare? Jag tror att ett förbud är något som makthavarna verkligen vill undvika. Det finns ju ingen anledning att förbjuda ett 0.5 %-parti, men blir de större kanske de vill det. Då däremot kommer de framstå som väldigt odemokratiska om de förbjuder ett annat demokratiskt valt parti. Så det kommer inte heller bli så enkelt.
Senast redigerad av Feru 2013-05-05 kl. 17:55.
Citera
2013-05-05, 17:52
Medlem
Som det händer med alla andra partier.. De kommer tvingas att avradikaliseras.
Citera
2013-05-05, 17:53
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Tänker vi på samma parti? Partiet som senaste valet fick 600 röster, vars sympatisörer här på flashback ger ett nästintill utvecklingsstört intryck med allt tjat om judar zionister, kroknäsor och konspirationer?

Oj, fick dom så pass många som 600 röster?
Citera
2013-05-05, 18:01
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Som det händer med alla andra partier.. De kommer tvingas att avradikaliseras.

har golden dawn avradikaliserats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in